מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ד 01.08.2004

"מרהיב היה המחזה בבית הנתיבות בלוד"

המחיר: 1200 לירות ישראליות היעד: "כ"ק אדמו"ר שליט"א" התכנית: "אווירון מיוחד היוצא לפני ח"י אלול וחוזר אחרי שבת בראשית ה'תשכ"א תאריך ההרשמה: יום ג' י"ז תמוז. * מסמך נוסף מבית הגנזים של COL. תמצית מיומנו של הרב אהרון טייכמן מכפר חב"ד שייחד יומן מיוחד לנסיעה ומאורעותיה ב'כתבה מלאה'.
שלהי חודש אב, תש"כ. זקני החסידים, אלו שהרעיון התקדימי זר מעט למושגיהם בעולם הטכנולוגיה המתקדם, מתכוננים בהתרגשות. היגוי השם 'צ'ארטר' הפך כבר למושג חסידי שמצטרף בלקסיקון ל'תשרי' המסורתי, חרף השפות השונות בהם יוצרו הביטויים, והם נאמרים בזה אחר זה בצירוף מושלם שמושמע כל העת בימים אלו – זמן ההמתנה לצ'ארטר הראשון לתשרי. "מסע" מגדיר זאת אחד מכותבי היומנים. "ברם, כלל חסידי חב"ד עסוקים מאוד בימים אלו, בעיקר המשפיעים. כך מעיד הרב אהרון טייכמן מכפר חב"ד שייחד יומן תמים לנסיעה ומאורעותיה. שבועות, ואולי חודשים, התכוננו חסידי ארץ ישראל לנסיעה הזאת."רבות היו ההכנות בגשמיות ובעיקר כמובן ברוחניות.

התכנסויות והתוועדויות ממושכות בראשות זקני המשפיעים קדמו למסע זה בהם נתבעו החסידים הנוסעים להכין עצמם כראוי טרם בואם לראות את פני הקודש. את אלו אפפה ציפייה של התרגשות וחרדה מחד, ושמחה פנימית עצומה מאידך". את השורות הבאות, כך נראה, כותב הרב טייכמן ממטוס 'בריטניה' החסידי המפלס את דרכו בין קרעי העננים מערבה, לליובאוויטש, והן מתארות את פני שדה התעופה עמוס באלפי החסידים "שהצטופפו באולומות שדה התעופה ללוות את החסידים ששפרה נחלתם לנסוע אל הרבי שליט"א, משאת נפשם של כל אחד ואחד מהם, ריקודי השמחה הרקיעו שחקים, והתרגשות הפרידה הלבבית והפנימית אחזה בכל", מעיד.

"מאז ומקדם נהגו החסידים 'לעלות לרגל' לליובאוויטש בחגים ובמועדים, ובפרט בחודש תשרי, החודש השביעי, השבע והמשביע את כל השנה. מי ברכב ומי ברגל, בסוסים, בעגלות ובדרך כלל כיתתו את הרגליים בדרכים עקלקלות ומסוכנות, כש"הכל כדאי" ובלבד להגיע אל היעד הנכסף-לליובאוויטש, אל הרבי" "אווירת חודש תשרי החילה להיוצ מורגשת באוויר בית חיינו כבר מתחילת חודש אלול. ואף קודם לכן מפעם לפעם רואים "פנים חדשות" מוכרות שהקדימו את בואם והגיעו אל הרבי בחודש אלול בו "המלך... בשדה... ומקבל את כולם בסבר פנים יפות ןמראה פנים שוחקות לכולם" הרב טייכמן, במילים רוויות רגש חסידי, בשורות צפופות על פני עשרות דפים, מוסיף לתאר את קורות הנסיעה הראשונה במטוס חכור עמוס בחסידים לרבי, מרחיב בלשונו הבהירה שממחישה כמעט את מראות עיניו ומסקר את המסע הארוך ל'תשרי אצל הרבי' שכלל בזמנו גם את מחצית חודש אלול פלש כמעט לחשוון, והיווה את הפרק הזוהר שפתח את שנת תשכ"א, שתזכר כשנת ה"צ'ארטר הראשון". גד-בן-דביר
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יומן נהדר ונפלא
י"ד אב ה׳תשס״ד
מי שמסתקרן היומן פורסם בשעתו במלואו בשבועון כפר חב"ד
2.
i have a idea
י"ד אב ה׳תשס״ד
mybe anash should participat i think the reebe used to give hishtatfus to many people for plane tickets
3.
גנזך מרתק
י"ד אב ה׳תשס״ד
תמשיכו להגיש לנו חומר מרתק שמוציא אותנו מהמירוץ לחדשות ומחזיר אותנו ברעווערס כמה עשרות שנים
4.
שם כותב היומן
ט"ו אב ה׳תשס״ד
שמו המלא והמוכר של כותב היומן הוא הרב משה אהרון טייכמן מכפר חב"ד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.