מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״א 19.06.2011

מהפכה בחב"ד: מסכת ראשונה עם חידושי רבותינו ● להורדה

לקראת חודש אלול, תצא לאור לראשונה מסכת קידושין, המסכת שתילמד בשנת הלימודים הבעל"ט בישיבות חב"ד בארץ ובעולם - עם חידושי ופירושי רבותינו נשיאינו  ● ל-COL נמסר כי מאחורי היוזמה עומדים מספר אנשי חזון ומעש, שבהתייעצות עם ראשי ישיבות חב"ד ולאחר קבלת ברכתם הנלהבת, הקימו לפני כשנה צוות של אברכים מובחרים ששקדו ועודם שוקדים על המלאכה הגדולה  ● כעת ב-COL: דוגמה מהמסכת הראשונה להורדה  לסיפור המלא
מהפכה בחב
לתלמידי ישיבות 'תומכי תמימים' ולציבור תופסי התורה בחב"ד, אין כל צורך להסביר את תחושת ההחמצה שהם חשים לנוכח מהדורות הש"ס החדשות והמתוקנות אשר ראו אור בשנים האחרונות. מדובר במהדורות נפלאות, מנופות משיבושי גרסאות ומעובות בלקט נבחר של מפרשים, 'ראשונים' ו'אחרונים', על הדף.

הבעיה היא, שמכל המהדורות המדוברות נפקד, משום מה, מקומם של כל נשיאי חב"ד לדורותיהם ושל אוצרות חידושיהם העמוקים והמאירים על הש"ס – החל מכ"ק רבנו הזקן, עבור דרך כ"ק אדמו"ר ה'צמח צדק' ושאר האדמו"רים וכלה בכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

הבעיה הזאת עומדת בע"ה לקראת פיתרון מהפכני, בדמות ש"ס עם פירושי וחידושי רבותינו נשיאינו. מאחורי היוזמה עומדים מספר אנשי חזון ומעש, שבהתייעצות עם ראשי ישיבות חב"ד ולאחר קבלת ברכתם הנלהבת, הקימו לפני כשנה צוות של אברכים מובחרים ששקדו ועודם שוקדים על המלאכה הגדולה. התוצאה: מסכת ראשונה, מסכת קידושין, עם חידושי ופירושי רבותינו נשיאינו, עתידה בע"ה לראות אור לקראת חודש אלול הקרוב. זוהי המסכת שתילמד בשנת הלימודים הבעל"ט בישיבות חב"ד בארץ ובעולם.

מדובר בכ-300 עמודים גדולים, מלאים וגדושים באין-ספור חידושים, ביאורים, הערות והארות שנלקטו מלמעלה מ-100 ספרים בנגלה ואף בחסידות. 300 עמודים אלו יצורפו לש"ס במהדורת 'עוז והדר' המשובחת. בעלי המהדורה אפשרו ליזמים החב"דים להשתמש בתשתית שלהם כפלטפורמה שאליה ייתוספו פירושי וחידושי נשיאי חב"ד.

המו"ל של הש"ס החדש הוא מכון 'אהלי שם – ליובאוויטש', בראשותו של הגה"ח הרב יוחנן גורארי' שליט"א, רבה של העיר חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק. "בשלב ראשון הכוונה היא להוציא-לאור בדרך זו את אותן מסכתות הנלמדות בישיבות, אך בשלב שני תישקל האפשרות להמשיך את המפעל על כל מסכתות הש"ס", אומר הרב גורארי'. הפצת המסכת הראשונה והבאות אחריה תיעשה על-ידי 'חיש – הפצת המעיינות' בכפר-חב"ד.

להורדה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.