מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״א 19.06.2011

מבקרים בקרפטים? בית הארחה בלב מדבר השממה

הקהילה היהודית ובית חב"ד בעיר אוז'גורוד (לשעבר אונגוואר) שבאוקראינה מתרחבים: שלוחי חב"ד ורב העיר ומחוז הקרפטים הרב מנחם מענדל וחיה מוסיא טייכמן, שמחים לבשר על פתיחת עונת הקיץ בחדרי האירוח החדשים במתחם 'בית הארחה – אונגוואר' השוכן לא הרחק מביהכנ"ס ומוסדות הקהילה לדיווח ולתמונות
מבקרים בקרפטים? בית הארחה בלב מדבר השממה

הקהילה היהודית ובית חב"ד בעיר אוז'גורוד (לשעבר אונגוואר) שבאוקראינה מתרחבים:  שלוחי חב"ד ורב העיר ומחוז הקרפטים הרב מנחם מענדל וחיה מוסיא שיחיו טייכמן, שמחים לבשר על פתיחת עונת הקיץ בחדרי האירוח החדשים במתחם 'בית הארחה – אונגוואר' השוכן לא הרחק מביהכנ"ס ומוסדות הקהילה.

תנופת הפעילות של השלוחים במקום הגיעה לשיאה בבניית 'בית ההארחה' שהוקם בעיקר עבור יהודי הקרפטים, יהודים מהקהילות הסמוכות לבירת המחוז, ומכפרים נידחים ברחבי מערב אוקראינה, אשר באים ומתארחים בשבתות, ובעיקר בחגים ואירועים יהודיים, ושוהים יחד עם הקהילה היהודית המרכזית הפורחת באוז'גורוד באווירה יהודית לאור החסידות.

לפני כ-8 שנים, כאשר הגיעה משפחת טייכמן הצעירה לפעול בשליחותו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש באוז'גורוד ובערי הקרפטים, הם מצאו שם "מדבר שממה" של ממש מבחינה יהודית, והחלו מיד בפעילות עניפה במחוז כולו, כשחלומם הגדול הוא למצוא דרכים נוספות להגיע לכל יהודי ויהודי באזור הקרפטים ולקרבו ל"אידישקייט".

"התמריץ האישי הגיע לשיאו" - משתף אותנו הרב טייכמן בשיחה מיוחדת "עת קראתי תיעוד מפגש – 'יחידות' מרתקת של השליח הנודד הנודע הרה"ג ר' יוסף הלוי שיחי' וויינבערג מניו יורק אצל הרבי המשלח. בה הוא קיבל הוראה שמימית לנחות במקומות הכי נידחים ולמצוא שם את היהודים האחרונים, כי הם – תינוקות בוכים – אובדים יותר לעם ישראל רח"ל".

הקשר עם יהודי הקרפטים נשמר באופן עקבי במשך כל השנה, ע"י הגיליון המפורסם המגיע בדיוור ישיר אליהם – "גוט שבת", אך הרב טייכמן לא מסתפק בכך.

לפני כשנתיים, בסייעתא דשמייא ובתרומת (והשקעת) ידידים מאה"ק – החפצים בעילום שמם – נרכשה חצר "בית הארחה" והיא הפכה לאחר תכנון מחושב למתחם יהדות מרהיב, הכולל: דירות עם חדרי אירוח מרווחים ויפים, מטבחון, צימרים חדישים מעץ משובח בניחוח כפרי עתיק עם חדרי שינה מפנקים, באניה רוסית (סאונה) לצד בריכה קטנה, כרי דשא מטופחים ופינות חמד מוצלות למנוחה.
ב'בית הארחה - אונגוואר' מתארחים בכל חג ואירוע מיוחד, יהודים מכל רחבי הקרפטים המקבלים פנסיון מלא במחיר סמלי וארוחות כשרות למהדרין, כאשר את סעודות השבתות והחגים הם סועדים בביתו של הרב.

הבית והחצר הגדולה מנוצלים לפעילות הענפה במשך השנה, שם מתקיימים שמחות בית השואבה, פעילות ל"ג בעומר, שיעורי תורה בימי האביב – קיץ, סמינרים ושבתונים, בריתות מילה לרוב, סעודות 'בר מצוה' ובשעטומ"צ בשבוע שחלף נערכו ע"י הרב טייכמן חופה וקידושין נוספים לזוג מהעיר עצמה. 

"בית הארחה – אונגוואר" משמש גם כמלון לאורחים ותיירים מרחבי העולם הבאים למטרת טיולי שורשים, או מסע "השתטחות" על קברי צדיקים המצויים באזור זה שהיוה ערש הולדתם של ענפי חסידות שונים, ולהבדיל – אלו הבאים לעבודות מחקר, טיפולים רפואיים ייחודיים שיש לאזור זה להציע במחיר מוזל מאד (הידרותרפיה – ניקוי רעלים, בריכות מים מינרליים לריפוי, טיפולי שיניים, ועוד) ונהנים ממנוחה באווירה שקטה על גדות נהר האוז' ובאוויר הצלול של ההרים המפורסמים – 'הרי הקרפטים'. 

לקראת הקיץ הקרוב, מטעים הרב טייכמן, החלטנו להזמין את הציבור היהודי שוחר הנופש והשלווה באווירה יהודית קסומה, לנסות משהו חדש, משהו שונה. נופש בעיר פסטורלית, חדרים מאובזרים, ארוחות מגוונות כשרות למהדרין, לשירותכם, בית כנסת מפואר, אולם אירועים, מקווה טהרה מפואר 'מי-מנחם' ועוד... 

השליח מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות מכל ליבו על שיפוץ הביהכנ"ס ועל בניית אולם האירועים "חיי שרה" ועל כל ההדר למשפחה הנהדרת והיקרה משפחת רוהר המפורסמת ולרב משה קוטלארסקי על ההשתדלות הרבה למען מוסדות חב"ד בבירת הקרפאטים!

הבאים מכל רחבי העולם ומכל סוגי הזרמים, מתקבלים במאור פנים על ידי הרב טייכמן ורעייתו, והתגובות הרבות מעידות שת"ל כולם יוצאים מרוצים ו"עם טעם של עוד"...

כמו למשל, החסידים הרבים שבאים עם האדמו"ר או מנהיג החבורה, לשבתות יארצייט וכדומה, מפטירים לא אחת: "ב"ה, כיום יש באונגוואר ההיסטורית מקווה חמה לערב שבת, וגם טשולנט חם ומשובח לטועמיה... 

הרב טייכמן קורא ליהודים מכל התפוצות לבוא ולנצל את האווירה המיוחדת, לנוח ב'בית הארחה – אונגוואר' ובכך ליהנות מהמחירים הזולים מחד, ומאידך לחזק את חיי הקהילה היהודית המתפתחת והמתחדשת בפעילות העניפה של בית חב"ד, המרימה את הדגל הנצחי של נצח ישראל אשר לא ישקר ומכריזה בגאווה: "עם ישראל חי!”

ליצירת קשר ולפרטים נוספים: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.