מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״א 16.06.2011

לרפואת השליחה: כינוס תורה בישיבת צעירי השלוחים

כינוס תורה נערך בישיבת "צעירי השלוחים" בצפת, והוא הוקדש לרפואתה השלימה של הרבנית שרה הינדא תחי' קפלן אשת השליח הרב אריה ליב קפלן ע"ה מייסד ומנהל מוסדות חב"ד בצפת ● כינוס התורה הסתיים באווירה מרוממת של המשתתפים ומתוך קבלת החלטות של תלמידי הישיבה להוסיף בלימוד התורה בנגלה ובחסידות לדיווח ולתמונות
לרפואת השליחה: כינוס תורה בישיבת צעירי השלוחים
בישיבת צעירי השלוחים התכנסו תלמידי הישיבה ואנ"ש לכינוס תורה מיוחד שנערך על פי הוראת הרבי לערוך כינוסי תורה באיסרו חג השבועות ולזכות רפואתה של הרבנית קפלן תחי' שליחת הרבי לעיר צפת. בכינוס נטלו חלק רבנים חשובים ואורחים מאנ"ש והסביבה.

את הכינוס תורה פתח הרב חיים יעקב שי' יעקובוביץ משגיח בישיבה ומעורכי הסידור 'שער מנחם' שפלפל באריכות הביאור בעניין סיום הברכה מעין שלש 'ועל גפנה' ביין המיוצר בארץ ישראל. לאחריו המשיך הרב שניאור זלמן שי' קפלן שליח הרבי במונטריאול שביאר בטוב טעם את האפשרות שמתן תורה היה ביום ה 50 ליציאת מצרים. לאחריו המשיך ראש הישיבה הרב שלום דובער שי' הרצל בביאור שיטות אדמו"ר הזקן והמשנה ברורה אודות קריעת נייר בשבת. את האירוע המשיך הרב יוסף יצחק שי' חיטריק שליח הרבי לצפת ומנהל סמינר בית חנה בעניין בן חמש למקרא ובן עשר למשנה בימינו.

לאחריו הוזמנו תלמידי הישיבה התמים ישראל אריה ליב שי' קיבמן מליברפול אנגליה שביאר את שיטת הרבי ברפואת הש"ס בימינו והתמים שמואל שי' שעלי מפריז צרפת שהסביר בטוב טעם את שיטת הרבי בדין הבר מצרא ביחס למתן תורה.

את הכינוס הנחה בטוב טעם התמים ישעיה שי' דענבורג שליח בישיבה. מנהל הישיבה והשליח הראשי לצפת הרב חיים חייקל שי' קפלן, שעקב המצב נבצר ממנו להשתתף באירוע, מסר כי הוא משוכנע שזכות הכינוס תורה בוודאי ישפיע לטובה על החלמתה המהירה של אמו הרבנית שתחי'.

בכינוס תורה השתתפו בין השאר רבני הישיבה: הרב שלמה שי' אזרף מנהלה הרוחני של הישיבה; הרב בן ציון שי' פרידמן מגיד שיעור בנגלה; הרב מנחם מענדל שי' מינצברג מגיד שיעור בנגלה; הרב מנחם מענדל שי' זילברשטרום משפיע בישיבה; הרב נחום שי' קפלן משפיע בישיבה ועוד רבנים חשובים. כינוס התורה הסתיים באווירה מרוממת של המשתתפים ומתוך קבלת החלטות של תלמידי הישיבה להוסיף בלימוד התורה בנגלה ובחסידות.

מן הראוי לציין שכהמשך וסיום סדרת הבחינות בעל פה שנערכו בישיבה על מסכת פסחים, עומדת קבוצת תלמידים מצטיינים מהישיבה להבחן בקרוב אצל הרב הראשי לישראל הראשל"צ הרב שלמה עמאר שליט"א על כל מסכת פסחים בעל פה בבת אחת! בישיבה נרגשת תכונה מיוחדת בין התלמידים השוקדים יומם ולילה על שינון כל המסכת בעל פה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.