מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״א 14.06.2011

החב"דניק נתקע בהרים וקיבל החלטה: להקדים את השבת

שעתיים לפני כניסת החג, נתקעה מכוניתו של חסיד חב"ד בפקק ארוך בדרך לעיירת סקי באוסטריה: הכביש נסגר בשל סופת שלגים ● הדרך החילופית היחידה שהובילה לכפר הנופש – אורכת לפחות חמש שעות נסיעה ● הם נאלצו להיתקע כל החג בעייירה קטנה מוקפים בגויים ● בעקבות כך קיבל החסיד החלטה טובה: "קיבלנו על עצמנו לקבל את השבת מוקדם ולהקדים ככל האפשר ביציאה מהבית לשבתות בחוץ" לסיפור המלא
החב
אילוסטרציה

בחדרי חרדים

חסיד חב"ד מוכר, מתגורר בימים כתיקונם בדירה רחבת ידיים בשכונת קראון הייטס שבניו יורק, נוהג לעתים קרובות לצאת לשליחויות ברחבי תבל על מנת לקרב יהודים לאביהם שבשמיים.

את הפסח האחרון, הוא תכנן לעשות יחד עם בני משפחתו בעיירת סקי באוסטריה. העיירה שאירחה בחג האחרון מאות יהודים, שיוועה לדמות חסידית שתשפיע עליהם בימי החג הארוכים.

מיודענו הזמין כרטיסים לטיסה שיצאה שעות ארוכות לפני כניסת החג, כדי להגיע בזמן ליעד האוסטרי.

המטוס נחת בשלום, והוא המשיך את המסע לכיוון העיירה באמצעות מכונית שכורה.

שעתיים לפני כניסת החג, נתקעה המכונית בפקק ארוך. בירור מהיר העלה את העובדה המצערת הבאה: הכביש נסגר בשל סופת שלגים. הדרך החילופית היחידה שהובילה לכפר הנופש – אורכת לפחות חמש שעות נסיעה.

השעון לא ריחם על המשפחה החב"דית, ובני המשפחה נאלצו להתארגן במהירות. בסמוך לכביש המהיר שוכנת לה עיירה בשם 'מוסו' – הממוקמת על גבול איטליה ואוסטריה. מדובר בעיירה קטנה בה מתגוררים כארבעים משפחות, ובהן משפחה אחת המשכירה חדרים לאירוח.

בני המשפחה שכרו את החדרים, וניסו להתארגן לליל הסדר כהלכתו. הרבה אוכל לא היה להם, מה עוד שהחדרים לא הכילו מקררים לשמור על המזון.

"קשה לתאר את הדיכאון", מספר החסיד ל'בחדרי חרדים'. "ליל הסדר בלי אוכל חם. בלי המשפחה המורחבת. רק אנחנו בעיירה נידחת. הרגשנו ממש כמו בזמן הבעל שם טוב. ביום השני לא היה לנו מה להכניס לפה וקיבלנו על עצמנו לקבל את השבת מוקדם ולהקדים ככל האפשר ביציאה מהבית לשבתות בחוץ. אם מישהו מהגולשים יקבל על עצמו קבלה דומה - והיה זה שכרי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.