מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תשע״א 14.06.2011

חברות הסלולר מתחרות על השוק החב"די ● חשיפה

רבים מבין חסידי חב"ד מנויים כיום בחברת "סלקום" בתכנית "צעירי חב"ד" שהיתה כידוע אטרקטיבית וזולה ביותר בעת שנחתמה לפני שנתיים וחצי. מאז נפל דבר, שוק הסלולר נעשה תחרותי יותר, "שחקנים חדשים" הצטרפו לשוק וכיום חברות הסלולר מנהלות תחרות של ממש על השוק החב"די ● ל-COL נודע כי לקראת הוועידה השנתית של מנהלי מוסדות חב"ד שתקיים בעוד שבועיים בקיסריה על ידי אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, תתפרסם התכנית החדשה של "צעירי חב"ד" והיא תהיה טובה ומשתלמת יותר מכל ההצעות שפורסמו בפורומים שונים לסיפור המלא וגם: מה מנסים להסתיר ממכם בהצעות בחברות אחרות?
חברות הסלולר מתחרות על השוק החב

כתב COL

רבים מבין חסידי חב"ד מנויים כיום בחברת "סלקום" בתכנית "צעירי חב"ד" שהיתה כידוע אטרקטיבית וזולה ביותר בעת שנחתמה לפני שנתיים וחצי. מאז נפל דבר, שוק הסלולר נעשה תחרותי יותר, "שחקנים חדשים" הצטרפו לשוק וכיום חברות הסלולר מנהלות תחרות של ממש על השוק החב"די.

עדיין לא נאמרה המילה האחרונה!

במשך למעלה משנתיים חיפשו רבים מחסידי חב"ד דרך להשתחל לתכנית "צעירי חב"ד" בחברת "סלקום" שהיתה מיועדת בעיקרה לשלוחי הרבי, בני משפחותיהם ומתנדבים ב'בתי חב"ד'. תכנית זו היתה אכן אטרקטיבית מאד, מאחר והיא אפשרה דיבור חינם בתוך מנויי התכנית (עד 1500 דקות, כמות גדולה שרק מעטים ניצלו בפועל) כולל ביטוח ואחריות, 3 שליחויות חינם לתיקון מכשירים וכל זאת תמורת 30 ₪ בלבד ו-26 אג' לדקה. המחיר ל-SMS עמד על 15 אג' ובתוך הקבוצה ניתן היה לרכוש בנק של 500 הודעות תמורת 5 ₪ בלבד.

עכשיו, עם כניסתן לשוק של חברות סלולר חדשות, הורדת דמי הקישוריות והגבלות נוספות שהטיל החוק על חברות הסלולר, גברה התחרות ביניהן והנהנים מכך יהיו שלוחי הרבי ואף כלל חסידי חב"ד, כך יש לקוות.

עוד לא נאמרה המילה האחרונה

ל-COL נודע כי בפורום הפנימי של שלוחי הרבי התפרסם לפני כשבוע כי לקראת הוועידה השנתית של מנהלי מוסדות חב"ד שתקיים בעוד שבועיים בקסריה (כ"ה בסיוון תשע"א), על ידי אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, תתפרסם התכנית החדשה של "צעירי חב"ד" והיא תהיה טובה ומשתלמת יותר מכל ההצעות שפורסמו בפורומים שונים. עוד נודע כי לתכנית החדשה יוכלו להצטרף כלל חסידי חב"ד.

מספר המנויים הקיים כיום בתכנית "צעירי חב"ד" מגיע לכ-4000 מכשירים, ועם פתיחת התכנית לכלל אנ"ש, צפוי מספר המנויים לגדול בתוך כשנה לשמונת אלפים מנויים ולכשנים עשר אלף בתוך שנתיים, דבר שיביטיח שיחות ו-SMS  חינם בין חלק ניכר מאד מחסידי חב"ד הבוגרים בארץ. נתונים אלה מבוססים על הערכה בלבד.

הסוד השמור ביותר

באגף מערכות המידע בצעירי-חב"ד, שבוחן את ההצעות השונות ומנהל את המו"מ עם חברות הסלולר, לא מוכנים לגלות מי החברה שמובילה בתחרות וזה כנראה הסוד השמור ביותר בארגון. כל שהיו מוכנים לגלות ל-COL הוא שמתקיים מו"מ הוגן שמעניק הזדמנות שווה לחברות הסלולר.

לשאלת COL האם במסגרת התכנית החדשה מתחשבים גם בצרכנים החסכנים שמדברים מעט ומאידך האם דואגים ל"חבילות" זולות למדברים הרבה, נמסר כי אלה שני פרמטרים חשובים שלא מתפשרים בהם, וכי המדברים הרבה ישלמו בקרוב מאות ש"ח פחות בכל חודש. עוד נמסר כי במו"מ עומדים על כך שאם יהיה מעבר לחברה אחרת, לא יינזקו המנויים הקיימים בתכנית "צעירי חב"ד" ב"סלקום" בשל "קנסות יציאה".

הצעת "פלאפון" – רב הנסתר על הנגלה

בינתיים בחן COL את ההצעה של חברת "פלאפון", שנשלחה באחרונה לחלק ממוסדות חב"ד, באמצעות גורם פרטי.

לפי הפרסום, למדברים ב 40 ₪, דמי המנוי יעמדו על 10 ₪. בפרסום לא נאמר האם ההצעה כוללת מע"מ והאם דמי המנוי מתוספים ל-40 ₪ או כלולים בהם. כמו כן לא פורסם תעריף דמי המנוי למדברים פחות מ-40 ₪.

מסתבר כי בפרסום אודות הצעת "פלאפון" רב הנסתר על הנגלה. כך לדוגמא, לא פורסם מהם תנאי החזר הקנסות לעוברים ל"פלאפון" מחברה אחרת (האם בבת אחת או בתשלומים לאורך תקופת ההתחייבות, דבר שעלול להטיל עלות מיידית של כארבעת אלפים ₪ לפחות על משפחה ממוצעת שמחזיקה ב-4 מכשירים בחברת "סלקום", שתוחזר במשך 18 חודשים).

כמו כן לא פורסם האם החזר הקנס מתייחס גם ליתרת התשלומים שעל מנוי לשלם בגין מכשיר שרכש בחברה הקודמת. גם לא ידוע האם "פלאפון" תיתן זיכוי בגין מכשירים, מה יהיה גובה הזיכוי, והאם יינתן זיכוי רק למכשירים שיירכשו בחברת "פלאפון" או גם בגין מכשירים שמנוי ינדוד עימו מחברה אחרת, או שרכש בשוק הפרטי. נותרה פתוחה גם השאלה האם למכשירים אלה ינתן שירות וביטוח על ידי "פלאפון".

אלה רק חלק מהשאלות שלא ניתן להם מענה בפרסומים. העובדה שנושאים אלה, הידועים היטב לכל העוסקים בתחום, נותרו עלומים, מעוררת תהיה בדבר כישוריהם של מי שנשאו ונתנו עם חברת "פלאפון" וכל עוד לא ניתן גילוי מלא ונאות בשאלות אלה, קשה לקבל תמונה אמיתית ומלאה על העלות האמיתית של תכנית זו. מאידך, אם המידע ידוע, מדוע הוא לא פורסם בהודעה שאותו גורם פרטי שלח למוסדות.
בצעירי חב"ד לא הסכימו לגלות, האם הם קיבלו הצעה מתחרה גם מחברת "פלאפון".

לא נותר לנו אלא להמתין שבועיים  –  ל'ועידת המנהלים' הקרובה שבה, כאמור, צפויה להתפרסם התכנית החדשה של "צעירי חב"ד", ולאחל הצלחה לנושאים ונותנים מטעם צעירי חב"ד, לתועלת השלוחים, מוסדות חב"ד וכלל חסידי חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.