מערכת COL | יום י' סיון ה׳תשע״א 12.06.2011

"ראינו במוחש מסירות נפשם של חסידי חב"ד"

קרוב לאלף חמש מאות מאנ"ש והתמימים צעדו ביום ראשון דחג השבועות , תחת שמש לוהטת ושרב שיא (מהם גם כשלוש שעות לכל צד) לקיים פקודתו של הרבי ולשמח יהודים בחג השבועות. ביקרו בלמעלה ממאתיים בתי כנסת באיזורי נו יורק, כולל. בורו פארק, פלטבוש, ברייטן ביטש, בנסנהוירסט, מנהטן, האווארד ביטש, שיפסהעדביי, מיל בייסין, קנסינגטון, קנרסי, וסי גייט  לסיפור המלא

קרוב לאלף חמש מאות מאנ"ש והתמימים צעדו ביום ראשון דחג השבועות , תחת שמש לוהטת ושרב שיא (מהם גם כשלוש שעות לכל צד) לקיים פקודתו של הרבי ולשמח יהודים בחג השבועות. ביקרו בלמעלה ממאתיים בתי כנסת באיזורי נו יורק, כולל. בורו פארק, פלטבוש, ברייטן ביטש, בנסנהוירסט, מנהטן, האווארד ביטש, שיפסהעדביי, מיל בייסין, קנסינגטון, קנרסי, וסי גייט.

למרות החמימות הנוראה של כתשעים וחמש מעלות (פרנהייט) צעדו קרוב לאלף חמש מאות מאנ"ש ותלמידי ישיבה ביום הראשון של חג השבועות, להרבה איזורים בעיר נו יורק לקיים את פקודת הרבי לשמח יהודים בחג השבועות. חברי התהלוכה שאורגנה על ידי צעירי אגודת חב"ד המרכזית, נאמו ביותר משתי מאות בתי כנסיות בורו פארק, פלטבוש, ברייטן ביטש, בנסנהוירסט, מנהטן, האווארד ביטש, שיפסהעדביי, מיל בייסין, קנסינגטון, קנרסי, וסי גייט. מתפללי בתי הכנסת והרבנים לא יכלו להסתיר את התפעלותם ממשתתפי התהלוכות. כל הרבנים נאמו בהתפעלות רבה וכולם באותו סגנון כללי, שהי' ידוע להם מראש את מסירות נפשם של חסידי הרבי בעד כל דבר שבקדושה רק שכעת ראו את זה במו עיניהם.

"רואים כאן מסירות חסידית אופיינית לקיים את פקודת הרבי בלי להתחשב עם התנאים" אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית.

הרבי הטיל על צעירי אגודת חב"ד המרכזית את אירגון התהלוכות, והי' יוצא בעצמו לפתח בית חיינו 770 כשהתהלוכות היו עוזבות את 770, והי' מעודד בידיו הקדושות את השירה והזימרה בעת התחלת התהלוכות.

בכל מכל בתי הכנסת נאמו משתתפי התהלוכה על המיוחד בחג השבועות במשנתו של הרבי, על הקשר המיוחד שנפעל על ידי מתן תורה בין העולמות העליונים והתחתונים, ועל תכלית ושלימות של מתן תורה לברר את העולם התחתון ולהכין אותו לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש. 

פעולת הארגון נעשתה על ידי הרב יוסף יצחק בוטמאן שגם תיאם את התהלוכה, כפי פקודת הרבי במשך הרבה שנים—עם המשטרה,  בשיתוף פעולה עם הרב יוסף גאלדוואסער, והתמים שלמה זלמנוב שפעלו במשך שבועות במסירה ונתינה מיוחדת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.