מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״א 05.06.2011

חוסל אחד ממתכנני הפיגוע בבית חב"ד במומביי

ארה"ב הצליחה לרשום הישג חשוב נוסף במלחמתה בטרור: כחודש אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעידה אוסמה בן לאדן, חוסל קצין המבצעים של הארגון, מוחמד אליאס קשמירי, בתקיפת מל"ט של הצבא האמריקאי בפקיסטן ● הוא הואשם בין היתר במעורבות בשורת מתקפות טרור באסיה ובהן הפיגועים במומביי שבהודו ב-2008, ובתכנון פיגועים במדינות המערב  לסיפור המלא
חוסל אחד ממתכנני הפיגוע בבית חב

ארה"ב הצליחה לרשום הישג חשוב נוסף במלחמתה בטרור: כחודש אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעידה אוסמה בן לאדן, חוסל קצין המבצעים של הארגון, מוחמד אליאס קשמירי, בתקיפת מל"ט של הצבא האמריקאי בפקיסטן.

מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו היום על התקיפה בדרום מחוז וזיריסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, במהלכה שיגר מל"ט אמריקאי טילים לעבר המתחם בו שהה קשמירי. בתקיפה נהרגו תשעה בני אדם ובהם קשמירי, ועל פי ההערכות הקבוצה קיימה, "פגישת עבודה". מותו של קצין המבצעים מהווה מכה משמעותית נוספת להנהגת אל-קאעידה.

קשמירי בן ה-47, שסומן כיורש אפשרי לבן-לאדן, היה אחד מחמשת הטרוריסטים המבוקשים ביותר בפקיסטן ועל ראשו הוצב פרס בסך חמישה מיליון דולר. הוא הואשם בין היתר במעורבות בשורת מתקפות טרור באסיה ובהן הפיגועים במומביי שבהודו ב-2008, ובתכנון פיגועים במדינות המערב.

קשמירי, עיוור בעין אחת, נודע כאחד הטרוריסטים האכזריים במדינה. הוא היה מקורב לפיקוד העליון של אל-קאעידה ואף הוזכר כמי שיכול להחליף את בן לאדן. עם זאת, עובדת היותו יליד חבל קשמיר שאינו ערבי הפחיתו את הסיכויים למינוי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.