מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״א 02.06.2011

בבתי חב"ד החל הקורס החדש: אתיקה מוסרית לאור ההלכה

'כשאתה צריך להיות השופט – אתיקה ודילמות מוסריות לאור ההלכה'. זה שמו של קורס חדש שמתחיל השבוע ב-21 ערים וישובים בארץ, מבית היוצר של  JLI – 'מכון רוהר ללימודי יהדות' שעל יד המרכז לעניני חינוך ● המיזם מופעל בארץ ע"י צעירי אגודת חב"ד, בשיתוף פעולה עם מרכז JLI העולמי, והוא פתח עידן חדש בלימודי היהדות לציבור המשכיל בארצנו הקדושה, בעלי תארים אקדמאיים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים  לסיפור המלא
בבתי חב

'כשאתה צריך להיות השופט – אתיקה ודילמות מוסריות לאור ההלכה'. זה שמו של קורס חדש שמתחיל השבוע ב-21 ערים וישובים בארץ, מבית היוצר של  JLI – 'מכון רוהר ללימודי יהדות' שעל יד המרכז לעניני חינוך. 

המיזם מופעל בארץ ע"י צעירי אגודת חב"ד, בשיתוף פעולה עם מרכז JLI העולמי, והוא פתח עידן חדש בלימודי היהדות לציבור המשכיל בארצנו הקדושה, בעלי תארים אקדמאיים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים. הקורס יימשך ששה שבועות וכבר מכינים את הקורסים הבאים שיתקיימו בשנת תשע"ב.

כיצד התמודדו חכמי התלמוד עם עם דילמות אתיות ומוסריות, וכיצד ההלכה שנקבעה בעניינן משפיעה עלינו כיום? נושאים אל ואחרים יעסיקו בששת השבועות הקרובים מאות תלמידים, אנשים מבוגרים ומשכילים, בעלי תארים אקדמאיים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים, שישתתפו בקורס השני של JLI – 'מכון רוהר ללימודי יהדות' שעל יד המרכז לעניני חינוך.

בין הנושאים הנכללים בקורס - סוגיות מהותיות וערכיות כמו הפלה, המתת חסד, זכויות הקניין רוחני בתחרות עסקית שעלולה להרוס את מקור פרנסתו של הזולת, ועוד.

סגנון הלימוד הייחודי, פורס בפני הלומדים את הדילמות, בוחן את דעתם האישית באמצעות תרגילי למידה שונים, מציג תשובות אפשריות ובסופו של דבר מציע את התשובה היהודית לכל אחת מהשאלות.

הגשת החומר מלווה במצגות וסרטונים הערוכים ברמה המתקדמת ביותר, כשמכלול השיטות והעזרים מטמיע בקרב הלומדים את החומר הנלמד, ובעיקר את הכרת הרלוונטיות של התורה בחיי היום-יום שלנו.

הקורס שנחל הצלחה רבה ברחבי העולם במהלך השנים האחרונות, תורגם ונערך לעברית באמצעות צוות תרגום מיוחד, בפיקוח משותף של ההנהלה העולמית של JLI ונציגי ועדת ההיגוי של JLI בישראל. 

יום עיון למרצים

לקראת פתיחת קורס 'אתיקה תלמודית' נערך יום עיון מיוחד ומעמיק לשלוחי הרבי, מפעילי הקורס, במטרה לתת לשלוחים כלים מתאימים להנחלת הפרויקט והטמעתו בקרב קהל אינטליגנטי ומשכיל, כפרופסורים, עורכי דין וכדומה.

את יום העיון אירח הרב יהודה בוטמן, שליח הרבי ברמת השרון ומפעיל את הקורס בעירו, במבנה המרשים והמפואר של ביכנ"ס 'עונג שבת' שע"י בית חב"ד ברמת השרון.

את יום העיון פתח, הרב יוסף יצחק נוימן שליח הרבי במכבים-רעות, הנמנה על מרצי ה-JLI בישראל, שהזמין את הדובר הראשון, מר חזקי אריאלי, יו"ר המרכז למצוינות בחינוך, שעומד בקשר חם עם בית חב"ד ביישובו.

ההרצאה הראשונה עסקה במתן כלים תדמיתיים ושיווקיים לשלוחים המפעילים את המיזם. מר אריאלי הציג את תפיסת הלמידה של המרכז שבראשו הוא עומד, תפיסה שדוגלת בהפקת לקחים רלוונטיים ומתן כלים שונים לתלמיד המתמודד מול החומר שנלמד. תפיסה זו, הטעים מר אריאלי, עולה בקנה אחד עם התדמית והמיתוג של ה-JLI, המותאמים להבאת קהל היעד המשכיל לקורסים באה"ק.

אורח מניו-יורק

אורח הכבוד ביום העיון היה עורך הקורס הרב אליהו זילברשטיין, שליח הרבי באיטקה ניו-יורק. הרב זילברשטיין חלק עם המרצים את ניסיונו רב השנים בהעברת הקורסים באוניברסיטה שבעירו. ההרצאה סקרה את הקורס, עסקה בהבדלים בין מערכת המשפט העברית לבין מערכות המשפט המערביות, תוך הדגשת הזווית הייחודית שמציג הקורס בדילמות השונות שנידונות בו.

רגע של קורת רוח היתה כאשר הרב זילברשטיין הבטיח למשתתפים שיעמוד עמם בקשר פעיל, באמצעות הפורום האינטנרטי המשותף למרצי JLI, כדי לסייע בהתמודדות עם שאלות שעולות במהלך שיעורי הקורס.

משפט התורה והחוק הישראלי

כמיטב המסורת של ארגון ה-JLI בהבאת מומחים לנושא בו עוסק הקורס, הוזמן השופט מר נתן נחמני להציג את נקודות החפיפה בין המשפט העברי והחוק הישראלי, כרקע כללי לקורס. את השופט הציג בפני המשתתפים הרב גרשון שנור, שליח בגני תקווה - הנמנה אף הוא על סגל המרצים. השופט נחמני מקיים קשר חם עם בית חב"ד בראשות הרב שנור.

הרצאת השופט נחמני עסקה במתן דוגמאות מפסיקות שונות, בהן הוא נפגש במהלך עבודתו בבית המשפט, המדגישות את המשותף והמבדיל בין שתי גישות המשפט.

עזרים לקורס

חבילת הקורס שהוגשה למרצים, כוללת: 'ספר מרצה' בן 300 עמודים שתורגם ועובד בקפידה ע"י צוות נרחב במהלך מספר חודשים, 'ספר תלמיד' – חוברת מקבילה לתלמידי הקורס, גלויות פרסום, פוסטרים וגלויית אימייל, באנר לאתרי האינטרנט, אתר אינטרנט מושקע המשמש כאתר הבית של המיזם בארץ וכן סרטוני וידיאו פרסומיים.

את מיזם JLI בארץ מלווים מנהל הההנלה העולמית של JLI הרב אפרים מינץ ועמיתיו הרב דובי רבינוביץ' והרב לוי קפלן שמכהן גם כחבר וועדת ההיגוי של JLI בארץ, וכן חברי הצוות של צעירי אגודת חב"ד בארץ - הרב יוסף יצחק לבנהרץ, הרב נפתלי ליפסקר ורכז המיזם הרב יוסי בייטש והצוות הארגוני - הרב יעקב פינסון והרב לוי וילנקין מ'המרכז לעזרי שליחות' של צעירי אגודת חב"ד.

משתתפי יום העיון, שלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד, הביעו את הערכתם הרבה לשיתוף הפעולה המוצלח בין המרכז לענייני חינוך שעומדת בראש ארגון JLI העולמי, בראשו עומד הרב משה קוטלרסקי, והמנהל המסור הרב אפרים מינץ, לצעירי אגודת חב"ד בארצנו הקדושה, שבראשו עומד הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

בקרוב ייפתח אי"ה הרישום לשלוחים נוספים שמעוניינים ליטול חלק במיזם, בשנת תשע"ב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.