מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״א 02.06.2011

תושבי כפר חב"ד יכולים לחזור לישון בשקט

בשורה טובה לתושבי כפר חב"ד, צפון ראשון לציון, בית דגן, מודיעין וכפר טרומן: החל מהיום (חמישי) התושבים יוכלו לחזור לישון בשקט, ללא הפרעה של רעש מטוסים  לסיפור המלא
תושבי כפר חב
מעריב

בשורה טובה לתושבי כפר חב"ד, צפון ראשון לציון, בית דגן, מודיעין וכפר טרומן: החל מהיום (חמישי) התושבים יוכלו לחזור לישון בשקט, ללא הפרעה של רעש מטוסים.

בנתב"ג החליטו להתמודד עם בעיית הבטיחות שנוצרה כתוצאה מאופן פריסת המסלולים בשדה. מערך המסלולים בנתב"ג מורכב משלושה מסלולי המראה ונחיתה, המתחברים זה לזה בקצותיהם, ויוצרים מעין משולש. כתוצאה מהמבנה הזה נוצר לעיתים תכופות קונפליקט בין מטוסים המבקשים להמריא וחוצים מסלול תנועה של מטוסים העומדים לנחות.

בעבר התרחשו מקרים של "כמעט תאונה" מעל השטח האווירי של נתב"ג, מצב שחייב לבצע שורה של פעולות כדי להגביר את רמת הבטיחות בשדה. במסגרת פרויקט שדרוג המסלולים הוחלט להשמיש את אחד משלושת המסלולים המגיע מצפון לדרום, והשוכן בחלקו המזרחי של מערך המסלולים, ולהפכו למסלול נחיתות עיקרי בנתב"ג.

במקביל הוחלט לשפץ את המסלול הראשי בנתב"ג, להאריך אותו וליצור הפרדה כך שהקצה המזרחי שלו לא יישק למסלול ההולך ונבנה. במשך כשנה שופץ המסלול המרכזי והורחב ובעקבות כך הוא נסגר לתנועת מטוסים. בתקופת השיפוצים ההמראות והנחיתות התבצעו רק במסלול אחד, המסלול הדרומי, הסלול ממזרח למערב לאורך השדה.

הערב יסתיימו עבודות השיפוץ של המסלול המרכזי, ומחר בבוקר תחל התנועה האווירית עליו. במקביל נערכים בנתב"ג לשפץ את המסלול הדרומי כך שגם הוא ינותק בחלקו משני המסלולים האחרים, דבר שיאפשר נחיתה והמראה בטוחה יותר במסלולים החדשים-ישנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.