מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״א 29.05.2011

נשיא ארה"ב הבטיח לשליח חב"ד: "אהיה תמיד לצד ישראל"

פחות משבועיים אחרי המפגש עם הרב אברהם שם-טוב שליח חב"ד בבית הלבן, נפגש נשיא ארה"ב ברק אובמה עם שליח חב"ד בפולין הרב שלום-בער סטמבלר, במהלך ביקור שערך בגטו וורשא ● "אמרתי לנשיא שאלוקים קבע כי ארץ-ישראל שייכת לעם ישראל. הנשיא השיב שיהיה תמיד לצד ישראל", מספר השליח ל-COL לסיפור המלאחב"ד והבית הלבן:● לפני שבוע: הרב לוי שם-טוב נפגש עם סגן הנשיאלפני שבועיים: הרב אברהם שם-טוב נפגש נשיא ארה"ב
נשיא ארה

מאת חיים ברון, כתב COL

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, ערך בסוף-השבוע ביקור מיוחד בגטו וורשא, במהלך ביקור רישמי שהוא עורך בפולין.

הנשיא הניח זר באנדרטה לזכר קורבנות המרד בנאצים. בהמשך, נפגש עם ניצולי שואה ועם מנהיגי הקהילה היהודית בפולין. "האנדרטה מהווה 'תזכורת לסיוט' שעברו יהודי אירופה בשואה", אמר להם אובמה.

לאחר-מכן הקדיש נשיא ארה"ב מספר דקות לשיחה מיוחדת עם שליח חב"ד בפולין הרב שלום-בער סטמבלר, הפועל בשנים האחרונות עם מספר קהילות יהודיות.

"בפתח דבריי סיפרתי לנשיא שאני הנציג של הרבי מליובאוויטש בפולין ושה'מרכז' שלנו שוכן בניו-יורק", מספר הרב סטמבלר בשיחה עם COL. "הנשיא התרגש לשמוע שבכל מקום יש נציג של הרבי ושיבח את הפעילות ש'מסייעת לכל יהודי להישאר מה שהוא'. הוא שמח לשמוע שמרכז הפעילות יוצא מארה"ב והתעניין לדעת מתי אני מגיע לניו-יורק".

בהמשך השיחה, סיפר הרב סטמבלר לאובמה על ממצאי התחקיר שפורסם באחרונה בנוגע להצלת כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע מוורשא - בסיוע כוחות צבא ארה"ב.

"הנשיא התרגש לשמוע שארה"ב לקחה חלק בהצלת הרבי ואמר שהוא שמח שאמריקה לקחה חלק בדבר כזה גדול וחשוב", מספר השליח. 

בסיום השיחה, ובאווירת השבוע המדיני החולף, אמר הרב סטמבלר לנשיא אובמה כי הוא מברך אותו שיעמוד איתן בלחצים ושיזכור תמיד שארץ-ישראל שייכת לעם-ישראל כי כך קבע הקדוש ברוך-הוא. "הנשיא אמר לי שיהיה תמיד לצד ישראל", מספר השליח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.