מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״א 29.05.2011

חסיד, תת-אלוף ורב-סרן במעיל אחד > מצמרר ● סיקור, גלריה

הרב שלמה צורף ז"ל מחשובי חסידי חב"ד ברמת-ישי החל לכתוב ספר-תורה, לאחר ששמע על נפילתם של שני חיילים ב'מלחמת לבנון' ● לפני שהספר הגיע לסיומו, נגדעו חייו בתאונת דרכים מחרידה ● חסידי חב"ד בעיירה, לקחו על עצמם את היוזמה החשובה להביא לסיומו של הספר ● ברוב פאר התקיימה הכנסת ספר-התורה לבית-הכנסת הגדול, בהשתתפות משפחות הנופלים, משפחת הרב צורף ורבים מצמרת צה"ל, ביניהם סגן הרמטכ"ל יאיר נווה, מח"ט גולני ואלוף פיקוד הצפון לסיפור המלא
חסיד, תת-אלוף ורב-סרן במעיל אחד > מצמרר ● סיקור, גלריה
הרב וולסוב נואם על רקע תמונת הרב צורף ואחד החיילים שנפלו. למטה (מימין): סגן הרמטכ"ל כותב
מאת כתב COL

ביום ל"ג בעומר התקיימה הכנסת ספר-תורה מרגשת במיוחד ביישוב רמת-ישי. ספר-התורה, טומן בתוכו סיפור מרתק שהתחיל לפני כ-10 שנים.

הרב שלמה צורף ז"ל שהיה מחשובי חסידי חב"ד ברמת-ישי החל לכתוב ספר-תורה. יוזמתו החלה כאשר שמע על נפילתם של תא"ל ארז גרשטיין ורס"נ איתן בלחסן שנפלו ב'מלחמת לבנון'. לפני שהספר הגיע לסיומו, נגדעו חייו של ר' שלמה צורף בתאונת דרכים מחרידה.

הרב המקומי, השליח הרב יוסף-יצחק וולוסוב, יחד עם ר' אברהם דהאן מאנ"ש ברמת-ישי, לקחו על עצמם את היוזמה החשובה להביא לסיומו של ספר-התורה.

כתיבת הספר הגיע לסיומו בעזרת התגייסותם של בתי-הכנסת של רמת-ישי ותושבים רבים מהיישוב. כל בית-כנסת תרם סכום להשלמת הספר ולבסוף התקיימה הגרלה בין כולם. הזוכה בגורל היה בית-הכנסת הגדול ביישוב, בו מתפלל הרב המקומי הרב וולוסוב.

ברוב פאר והדר, ביום ל"ג בעומר, התקיימה הכנסת ספר-התורה לבית-הכנסת הגדול ברמת-ישי, כאשר באירוע המרגש זה השתתפו משפחות הנופלים משפחת ר' שלמה צורף ורבים מצמרת צה"ל, ביניהם סגן הרמטכ"ל יאיר נווה, מח"ט גולני אלוף פיקוד הצפון ועוד.

האירוע החל בכתיבת אותיות בביתו של הרב צורף. לאחר-מכן התקיים הטקס הרשמי באולם 'בית-מרים' ברמת-ישי. את הטקס פתח המנחה ר' אברהם דהאן בדברים לזכר הנופלים והרב צורף.

לאחר-מכן דיבר הרב וולוסוב שדיבר על הזמן המסוגל של הכנסת הספר "ל"ג בעומר" והוסיף לדבר על ההתלכדות המיוחדת של כל תושבי הישוב למטרה מיוחדת זו. אחריו דיבר סגן הרמטכ"ל יאיר נווה, ראש המועצה המקומית עופר בן-אליעזר, ראש המועצה הדתית אבנר שלמה ועוד.

בתום החלק הרישמי של הנאומים, צעדו עם ספר-התורה מאות אנשים ברחובות היישוב, בליווי ילדי המתופפים של "צבאות ה'" - לעבר בית-הכסת, שם התקיימו 'הקפות' וריקודים בניהולו של הרב וולוסוב. הריקודים נמשכו אל תוך הלילה.

לסיום, התיישבו הקהל הרב ל'סעודה מצווה' ברחבת בית-הכנסת סביב שולחנות ערוכים בכל טוב. את הטקס ניהל ר' אברהם דהאן מתחילתו ועד סופו, ברמה גבוהה שרמת-ישי עוד לא ראתה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.