מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״א 29.05.2011

ילדי הגנים ובתי הספר חוגגים "מתן תורה"

סניפי בתי חב"ד בישראל מתגייסים להביא את ילדי ישראל לשמוע את קריאת 'עשרת הדברות' בחג מתן תורתנו - חג השבועות. הילדים יתאספו לכינוסים מיוחדים שיאורגנו עבורם, במהלכם ישמעו הילדים על משמעות החג, יאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה, ויקבלו כרטיסי הגרלה על ספרי קודש. במקביל, מתקיימות חגיגות 'מתן תורה' לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר. בתוכניות אלה לומדים הילדים אודות מתן תורה, צופים בתוכנית אומנותית על סיפורי החג, ומוזמנים לטעום ממאכלי החג  לסיפור המלא
ילדי הגנים ובתי הספר חוגגים

הרבי מליובאוויטש עורר להביא לבית הכנסת, בחג השבועות, ילדים ואף טף, לשמוע את קריאת עשרת הדברות. לילדים יש מעמד מיוחד בחג השבועות. בזכותם ניתנה התורה לעם-ישראל, כאשר המבוגרים התחייבו לקב"ה כי "בנינו ערבים בעדנו" - שנקיים את התורה. בעת קריאת התורה אנו מקשיבים לקריאה בתורה, ומרגישים כאילו אנו עומדים עכשיו מול הר-סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי האלוקים.

בהתאם להוראת הרבי, מתגייסים סניפי בתי חב"ד בישראל, לפעול במלוא המרץ שכל בני ובנות ישראל, עד הילדים והטף ממש, ישמעו את עשרת הדברות בחג מתן תורתנו. הילדים, יתאספו לכינוסים מיוחדים שיאורגנו על-ידי הסניפים, במהלכם, ישמעו הילדים על משמעות החג, יאזינו לעשרת הדברות מתוך ספר תורה, וישתתפו בהגרלות על ספרי קודש.

סניפי בתי-חב"ד ברחבי הארץ יקיימו מנייני תפילה נוספים במיוחד למטרה זו, כדי שהילדים יוכלו לבוא ולשמוע את קריאת עשרת הדברות ולאחר מכן יספרו לילדים על משמעות החג ויכבדו אותם בממתקים לחג.

לאור ההצלחה אשתקד: חג השבועות השנה יהיה 10

כפי שפורסם, גם השנה יערך מבצע 
"שבועות 10" במסגרתו תיערך הגרלה על פרסים יקרי ערך בין כל הילדים שיבואו לשמוע את עשרת הדברות בחג מתן תורתנו. המבצע יופעל על ידי בתי חב"ד בתי חב"ד, בשיתוף-פעולה עם גבאי בתי-הכנסת, כאשר קהילות חב"ד ברחבי הארץ יצטרפו אף הם.

כל ילד שיגיע לבית חב"ד, למתנ"ס, או לבית הכנסת בשבועות ויאזין לעשרת הדברות יקבל כרטיס בעל מספר סידורי המאפשר לו להשתתף בחידון ובהגרלה שיתקיימו לאחר החג. הילדים יתקשרו אחרי החג למוקד טלפוני מיוחד, יענו על שאלון קצר הקשור לחג-השבועות ולתורה. העונים נכונה ישתתפו בהרגלה הארצית הגדולה,  שמות הזוכים יפורסמו כעבור כמה ימים, והפרסים יחולקו לילדים המאושרים על ידי השלוחים המקומיים. בימים אלו נפתח הקמפיין הפרסומי הגדול למבצע.

מרכז לעזרי שליחות בצעירי-חב"ד מספק לסניפי צעירי-חב"ד כרוזים ומודעות צבעוניות המזמינים את הילדים לבוא לבית הכנסת לשמיעת עשרת הדברות, עלון צבעוני לילדים על חג השבועות, כרוז צבעוני ברוסית "אבא - קח אותי לבית הכנסת..." וכן עלון ברוסית על חג השבועות, לילדים ומבוגרים כאחד. בעלון מופיע הסבר מיוחד על עניין "עשרת הדברות" וחשיבות שמיעתן, והוא כולל גם את עשרת הדברות וכן את תפילת "יזכור" - ברוסית.

חגיגות "מתן תורה"

ובימים שלפני חג השבועות, מארגנים בתי חב"ד בישראל חגיגות "מתן תורה" - לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר. במסגרת זו נערכת תוכנית על חג השבועות - חג מתן תורתנו, במהלכה מאזינים לילדים על מתן תורה, "נעשה ונשמע", "בנינו ערבים בעדנו", יחודו של עם ישראל כעם התורה, העם הנבחר - "אתה בחרתנו", ועוד.

פעילות נוספת המתקיימת בימים אלו, הם סדרת תוכניות מיוחדת לעולים חדשים. חג השבועות, חג מתן תורתינו, מהווה עיתוי מתאים לספר לעולים ענייני יסוד ביהדות, בנוסף לעניין היסודי ביותר - מתן תורה, בכל שנה מחדש. במהלך הערב, שומעים העולים על מנהגי החג, וטועמים ממאכליו.

העולים החדשים יוזמנו אף לבוא עם ילדיהם, אנשים נשים וטף, לבית הכנסת על-מנת לשמוע את עשרת הדברות.

פרטים על המניינים ובתי הכנסת - יש לברר מראש בסניפי בתי חב"ד בישראל.

לתשומת לב הפונים: רוב מנייני התפילה אינם נערכים בסניפי חב"ד עצמם אלא בבתי הכנסת. לפיכך יש לברר את הכתובות המדוייקות בסניפים, מוקדם ככל האפשר וכמובן - לפני כניסת החג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.