מערכת COL | יום י' אב ה׳תשס״ד 28.07.2004

התמים ברוך משה מקמל ע"ה

הבוקר התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו של התמים ברוך משה מקמל ע"ה (23) מקריית שמואל. ברוך משה ע"ה למד בישיבת חסידי חב"ד בצפת, נסע ללמוד ב'קבוצה' תשס"א, ומשם המשיך ללימודי ה'סמיכה' בפלורידה. שלשום (יום ראשון) שב ארצה, על-מנת להשתתף בחתונת אחיו שאמורה להתקיים ביום שני הקרוב. ברוך משה התלונן על כאבי ראש חזקים. בתשעה באב, הוא פונה לבית רפואה, שם הבחינו הרופאים בבצקת בראשו וקבעו כי יש לנתחו מיידית. במהלך הניתוח, הוא איבד את ההכרה, ממנו לא התאושש. הרופאים הגדירו את מצבו כ"מוות קליני" וכל הניסיונות להחיותו כשלו. הבוקר (רביעי) הוא נפטר. ברוך משה ע"ה, היה אהוב וחביב על הבריות בחיוכו המיוחד, ובאהבת ישראל ודאגה לחברים. הוא בורך בחוש הכתיבה והיה מנצלו לכתיבת מאמרים ודעות בעניני השעה. הלוייתו תצא בשעה 17:00 מכולל חב"ד 'נפש-חיה' רחוב בר אילן 29 קרית שמואל, לעבר בית העלמין טל רגב שליד כפר חסידים. ברוך דיין האמת.
התמים ברוך משה מקמל ע
התמים ברוך משה מקמל ע"ה (במרכז) בפעילות עם ישראלים
המאמר האחרון שפרסם התמים ברוך משה מקמל ע"ה:

המבדיל בין קודש לחו"ל

זמן רב לכל הדיעות ניתן לקוראי המדור להפנים את השורות שנכתבו בסמיכות ליום הגדול י' שבט, חמישה חודשים מלאי תהפוכות ועמוסי ארועים משמעותיים בהוייה החב"דית שלא קיבלו את הרספקט המגיע להם באכסניה שלנו. פיתוי היה, אך עיתוי לא.

את התקופה הארוכה העברתי בשליחות גדושה, ובלימודים מתישים מתוך תקוה להגיע לתעודת סמיכה שתאפשר לי להעניק לעצמי הסכמה לחוברות רעיונות לפרשת שבוע שיראו אור בקרוב. מהלכם העז של החיים טלטל אותי מצד אחד של העולם לצידו האחר. הספקתי לבקר בשלוש יבשות; יבשת אוסטרליה, יבשת אמריקה, וביקור מולדת במדינה שמיבשת.

בכל אחד מהמקומות מצאתי את ההשגחה הפרטית נצבת במרכז האירועים או בפינתם. כך למשל ארע שבטיסת אל-על מישראל לניו יורק ניגש אליי דייל בחברה וסיפר כי הוא מכיר אותי. מסתבר כי נפגשנו בבית חב"ד בסידני שבאוסטרליה באחת מסעודות ליל שבת. בסיומה של הטיסה שהפכה בעקבות המפגש למרתקת ונעימה יותר סיפקתי לידידי את כתובתם של בתי חב"ד במנהטן בהם יוכל לשמוע עשרת הדיברות בחג השבועות. אכן, הכל בידי שמים, תרתי משמע.

ביקורי בארץ הקודש זכור לי במעומעם, העדפתי לישון מאשר לחוות את השיגרה הנוראה והדחוסה, לא יכולתי לסבול את פקעת העצבים המאפיינת את תושביה הנפחדים תוצר מצבם הבטחוני והמשקעים הכלכליים הסוגרים כל אפשרות לחיוך שאינו ציני. זכיתי לחוות את יום ההצבעה במשאל ההינתקות ולשבוע מעט נחת רוח נוכח היחלצותם של יהודים לטובת אחיהם, והצעקה שנשמעה מעומק הקלפיות כי עם ישראל אינו נותן יד ואפילו לא אצבע לגירושם של יהודים.

משל היו אינטרנט, שם שרון פס רחב על החלטתם הדמוקרטית והלגיטימית של מתפקדי הליכוד והתעלם מזכותם לעצור מהלכים הנוגדים את חוקת ומצע המפלגה. על מנת לראות דובר עברית רגוע נאלצתי להרחיק לאוסטרליה, שם שמעתי את דעתם של צעירי עמנו הנודדים מחוסר מנוחה רוחנית ומחפשים את התוכן שימלא את החלל הגדול שהותירו בהם מוריהם ומוסדות החינוך בהם ביקרו במיטב שנותם.

בשיחות נפש ומפגשים רבי עוצמה עם התוך האישי של כל יהודי, עם נשמתו הצמאה, גילינו כי רב המאחד על המפריד. בסדנאות ומפגשים, חלקם מאולתרים בעיבורו של מדרחוב או בפיתחה של מסעדה רועשת סלנג עברי – טיפחנו את הקשר היהודי ולמדנו להעריך זה את זה למרות ובגלל. רק מי שיצא לשליחות יודע כי על אף הרצון לראות תוצאות מידיות בשטח, הדבר לא מתבצע כך. צריך לאכול חצץ לנשוך שפתיים ולבלוע הרבה רוק עד שמסתמנת תזוזה מסויימת בהלך הרוח או בקו החשיבה של הנישום התורן.

לא בקלות נפתחים הלבבות לאחר אוטם של שנים רבות בהם הסטיגמא של מבצע תפילין היא "דוס שחור מלוכלך קושר אנשים ברחוב" – כעדותו של בעל תשובה. לאחר טבילת האש הראשונה בהם מזהה הבחור את הדתי שמולו כדובר שפת בני אדם, הוא מצליח לאיטו למחוק את שאר המגבלות האנושיות שייחס לשחורים. בדרך כלל מספיקה שיחת הבהרה קצרה על מנת שאותו מטייל יבין כי מולו עומד פרטנר מצויין לשיחה ערה בכל תחומי החיים, כשהמוטיב הוא גישתו המיוחדת של הרבי.

האור בעינים והמבט המופתע מהעובדה שלכל שאלה יש תשובה חכמה נבונה ומספקת מתוך ראות מקיפה ומעמיקה מסגיר את המהפכה הפנימית המתחוללת בליבו של הבחור, ההתלהבות והאושר מהאפיק שנתגלה מול עיניו, משל מצא את מתג החשמל המפעיל את התאורה. פגשתי רבים בני גילי, צעירים במעט ואף מבוגרים בהרבה, בניו יורק, פלורידה, קליפורניה, אוסטרליה, והודו.

מכנה משותף אחד היה לכולם; הימצאותם בחו"ל היא לא רק בכדי לראות את נפלאות הבורא, זאת הם ראו גם בארץ בכל יום שעבר ללא פיגוע. נסיעתם היא פרי הריקנות והשאלות הרבות שהצטברו במהלך השנים. את התשובות ללבטיהם המטרידים לא מצאו בכיתות או בשיחות אישיות עם הוריהם או מנהליהם, מחוסר ברירה הם נוטלים את מקל הנדודים במטרה להגיע לנקודה הרחוקה ביותר בגלובוס, שם הטבע ידחיק את האמת ויחפה על מערומים וחסכים אופיניים לחינוך הממלכתי בישראל.

במקום מרוחק בעולם, בכפר הודי נטוש או מושבה אוסטרלית מבודדת מופיע ביום בהיר שליח הרבי, ומציע במאור פנים להניח תפילין. שם, כשאין את שטיפת המוח ההרסנית של אמצעי התקשורת אפשר לפנות לרגש היהודי ולדבר אל הנשמה בשפתה. הרגעים הראשונים של המפגש הם תדהמה מחד והערכה אין סופית מאידך. בחלומם הפרוע ביותר לא ציפו לראות חרדי בגודל טבעי בשממת העולם על פסגתו של הר שאינו מופיע אפילו במפות. מי שירצה ללמד זכות על שמאלן או אתאיסט שמסרב בשפה לא אינטלגנטית – להניח תפילין, יאמר בודאות כמעט אבסולוטית כי הסביבה והאוירה יוצרים את הרתיעה והחייץ מכל דבר שבקדושה.

יתכן כי אותו יהודי בנוף שונה, בין מליוני גויים, ימצא את הקשר היהודי בקשר התפילין. על מנת להעריך את הפתיחות הניסית בשליחות, יש להכיר את השטח ברחובות ישראל ולהבין את הרקע לתגובות הצוננות, במקרה הטוב. כשעומרי שרון מופקד על המשרד לעניני דת, ופורז על מדיניות הפנים וחברי הכנסת והשרים חובשי הכיפות ועטורי הזקנים נופלים לרגלי הפתיון הכלכלי ומאמצים את גישת הממשלה לנושאים יהודיים בהסכמה שבשתיקה, הרי שאין למי לבוא בטענות. אפילו דוגמא אישית אין בנמצא, והפרופיל הדתי אינו קורץ אף למי שיהדות, רוחניות או מיסטיקה מדברים אליו. כמה שהדברים היו נשמעים מופרכים אילו נאמרו לבני הגולה לפני מאה שנה, שכל חזונם היה ארץ הקודש – הרי שהיום חלום הבלהה הפך למציאות והאפשרויות הרוחניות לבני הנוער מצטמצמות מיום ליום.

התכנים אותם סופגים מתוכניות הטלויזיה הרדודות מתוכן חינוכי ומוסרי והרחוב הישראלי האלים והריקני לא מאפשרים להכיר או להיפגש אפילו באקראי עם תוכן יהודי אותנטי, כזה שיעניק את החשק לחקור, ולהתקדם ביוזמה אישית למקורות והשורשים האיתנים של עם ישראל. אחרי ביקור בארץ, למדתי להעריך את הפתיחות הישראלית בהודו, ארה"ב, ואוסטרליה. לאחר שראיתי מקרוב את השינוי המהפכני שמתחולל בנפשם במרחק כמה קילומטרים מישראל, לא יצליח איש לשנות אצלי את התפיסה כי הדבר הכי טוב בארץ, זה חוץ לארץ...
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
96 תגובות
1.
משפחת פריד -צפת
י' אב ה׳תשס״ד
לאלי ועדנה וכל המשפחה שיחי'
המומים ומזועזעים מהטרגדיה הנוראה עם הידיעה על פטירת בנכם ברוך משה ע"ה.
אנו זוכרים אותו בילדותו כילד ירא שמים , תלמיד חכם וגדול בתורה ובחסידות.
ילד עם שמחת חיים ואהוד על החברה. מי יתן וה' ישלח לנו מיד את הרבי מה"מ שיגאלנו ונזכה לראותו בתחיית המתים.
2.
קו ישר
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותכם בהר ציון ולא תוסיפו לדאגה עוד
3.
לחני תחי ( מקמל לשעבר)
י' אב ה׳תשס״ד
משתתפת בצערך מאוד.
הלוואי שאיך ע"ה יקום במהרה בתחיית המתים.
ולוואי שזה יקרה כבר היום ולא תספיקו לשבת שבעה - אמן!!!
ממני - אחת מכרה.
4.
לקום ולעשות מעשה
י' אב ה׳תשס״ד
התמימים ברחבי העולם צריכים לקום ולארגן כינוס אחדות לעורר כל אחז ואחז מהתמימים על אהבת ישראל והספה בלימוד ובמבצעים גם בזמן החופש זה פשוט מזעזע
5.
לא יאומן!!!!
י' אב ה׳תשס״ד
הלב מתקשה לעכל את הכאב. ברוך דיין האמת.

המקום ינחם אותנו. ברוך כ"כ יחסר לנו.
6.
תמים כואב
י' אב ה׳תשס״ד
ברוך דין האמת
7.
משפחת אוירכמן
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
8.
מנחם
י' אב ה׳תשס״ד
עצוב טרגדיה נוראה שלא נידע מצרות בחור טוב בריא יום אחד ככה קורה
9.
אחד מאנ"ש
י' אב ה׳תשס״ד
ברוך דיין האמת!
10.
אלוקים לוקח את הטובים ביותר
י' אב ה׳תשס״ד
עד מתי???!!!!
משתתפים בצער המשפחה
11.
משפחת קמינקר, עפולה
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם וכו'
שולא תדעו עוד צער, בב"א.
12.
הנכבש מחיוכך
י' אב ה׳תשס״ד
אישית לא היכרתי את ברוך, אך משיחה קצרה שיצא לי לדבר עימו ראיתי איזה דמות עומדת בפני, יהודי יקר שלא חסך במחמאות חיוכו לא ישכח לעד.
13.
והחי יתן אל ליבו
י' אב ה׳תשס״ד
אחד מבני החבורה שמת.תדאג כל החבורה
14.
שי
י' אב ה׳תשס״ד
ברוך דיין האמת, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד---
15.
מזעזע!!!!
י' אב ה׳תשס״ד
גדולי ורבני חב"ד עשו משהו!!!

א"א יותר!!!

בחורים צעירים ככה נופלים לפתע פתאום? הוא כבר השני השבוע!!! זה פשוט לא יתכן!

ע-ד מ-ת-י???????????????
16.
חברה
י' אב ה׳תשס״ד
להודיה ה"כלה" שולחת לך תנחומים מכל הלב ומקווה שתצילחי לשמוח ביום חתונתך על אף הכל כי זה מה שהנפטר היה רוצה ומגיע לך לשמוח שיהיה במזל טוב ולא תדעו עוד צער אמן.
17.
עד מתי???????
י' אב ה׳תשס״ד
בלי להכיר את הבחור, אנו המומים, מזועזעים וכואבים!!!
א"א אפשר לשאת יותר את צרות הגלות!
זה כבר המקרה השני השבוע שבחור צעיר נפטר לפתע.
משיח נאו!!!!!!!!!
הקב"ה ינחם את משפחתו. ושיהיו בשורות טובות ושמחות לכל היהודים
18.
חסידת חבד
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם ושלא תדעו עוד צער
שנזכה תכף ומיד לביאת משיח צידקינו מיד ממש אמן ויאמר לצרותינו די
19.
עד מתי !!!
י' אב ה׳תשס״ד
ברוך דיין האמת
20.
SHMULIK 770
י' אב ה׳תשס״ד
AMAKOM YENACHM OTCHM BETOCH SHAR AVLI TZION VYEROSHLAIM
21.
משפחת חסידי חב"ד משתתים בא
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון ולא תוסיפו לדאבה עוד
22.
יוסף
י' אב ה׳תשס״ד
שתיהיה מנוחתו עדן
23.
כואבים והמומים
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם את משפחת מקמל
חבריו השלוחים סידני אוסטרליה
24.
מנדי אוירכמן
י' אב ה׳תשס״ד
יצא לי להכיר אותו מקרוב בחור ירא שמים חסידי פשוט כואב זה הלם רציני צריכים להתעורר בתשובה
רק משיח
25.
דרוקמן - טורונטו
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוספיו לדאבה עוד.
26.
עד מתי??
י' אב ה׳תשס״ד
ב"ה
המום ומזועזע לשמע הידיעה על פטירתו של בכיר וחשוב התמימים ראש וראשון לקדושה,אהוב על הבריות ואהוב על המקום התמים ברוך משה מקמל ע"ה.
לא אשכח את החיוך שלו..השם נתן השם לקח... המקום ינחם את משפחת מקמל היקרה,ובע"ה נזכה לביאת משיח ולתחיית המתים וברוך בתוכם אמן כן יהי רצון.
דוד ורדי
27.
שמוליק אופנר
י' אב ה׳תשס״ד
רק בשבוע שעבר שוחחנו שנינו יחד במקוה שברחוב יון יון בשכונת קראון הייטס
אני אפילו זוכר את אותם הבדיחות שהוא סיפר לי אז ואת חוש ההומר שהוא שפע שם
בדיוק הוא גם דיבר על הצורך באהבת ישראל, ונגד הרמת ידים בין בחורים ב770 .
מי האמין שתוך שבוע בלבד נלווה אותו בדרכו האחרונה
אני עדיין לא מעכל את הבשורה הנוראה הוא עדיין חי לנגד עיני
ת.נ.צ.ב.ה
28.
יוסי זילקוביץ' -מירון
י' אב ה׳תשס״ד
בשמי ובשם משפחתי ההני שולח את תנחומי הכנים למשפחה
ושלא נדע עוד צער ובנחמת ציון תנוחמו
29.
גאוועלד, גאוועלד!
י' אב ה׳תשס״ד
חייבים לעשות משהו. משהו שיעצור את המצב הנורא.

ברוך דיין האמת
30.
קהילת התמימים התעטפה באבל עם שמע הבשורה...
י' אב ה׳תשס״ד
אחד מבכיריה ובניה הטובים .
חכם מוכשר ביותר וחסיד עוד יותר
איתכם באבלכם תנוחמו מן השמיים

ישראל ברדוגו
31.
חבר
י' אב ה׳תשס״ד

המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד אין מילים
32.
לשמוליק
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושילם ולא תוסיפו לדאבה עוד
34.
חבר
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירשלים ולא תוסיפו לדאבה עוד
35.
מצטערים מאוד מאוד בצערכם!
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבלי ירושלים, ולא תוסיפו לדאבה!

ברוך דיין אמת.

משפחת אדלר- ק. שמואל
36.
משפחת לבקובסקי
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
37.
שעיה בועז
י' אב ה׳תשס״ד
המום ומזועזע
רק שבוע שעבר דיברנו קבענו שניפגש כשיגיע ארצה...

המקום ינחם אותכם!

עד מתי???
38.
משפחת פגוט
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
39.
קהילת חב"ד קרית שמואל
י' אב ה׳תשס״ד
לאליהו ולעדנה
ולילדים מנדי , חנה , יוסי , שמואל , שניאור , ישראל
40.
לשמוליק
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותך בשאר אבלי ציון ירושלים
מנדי אוירכמן
41.
חב"דניקית
י' אב ה׳תשס״ד
ניחומינו אנו שולחים לכם שלא תדעו יותר צער אמן!!!
42.
ש.ז.גורי
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ברוך היה כ"כ בחור מיוחד כשהיית לידו לא יכלת שלא לחייך עם חוש ההומור והפקחות המיוחדים שלו ברוך מאוד יחסר לנו ויהי רצון שתיכף ומיד תהיה ההתגלות. בשם כל החבר"ה מרמת אביב
43.
לוי גרונר
י' אב ה׳תשס״ד
עד-מתי???

הלב ממאן מלהאמין, האוזן מסרבת לשמוע, ע"ד האסון האיום והנורא, בפטירתו הפתאומית של א' מחשובי הת' והמקושרים בלו"נ לכ"ק רבינו.

אין תנחומים!!!
44.
יוסי לויטין
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תדעו עוד צער ושנזכה לביאת המשיח אמן
45.
משפחת בצלאל
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם עם שאר אבלי ציון.
46.
משפחת דרוקמן - קרית מוצקין
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוספיו לדאבה עוד.
47.
אלוקים - עד מתי לצער לכאב ולשאול???
י' אב ה׳תשס״ד
ליוסי ולמשפחת מקמל היקרה,
לעולם לא נצליח להבין את דרכי האלוקים, - אני לא יכול לעכל את הבשורה האיומה הזו -ברוך - דווקא ברוך ? -הגדול שבגדולים , בחור שהיה הרבה מה ללמוד ממנו ומהתכונות והמידות התרומיות שבהם ניחן. ברוך - שהיה מקרין הרבה עצה ותושיה, חום ושמחה, אהבת ישראל, ואוזן קשבת בכל מקרה ובכל זמן, ברוך - שתמיד היה יודע מתי לשלוף את היציאות ומתי להגיד את המילים הנכונות בכדי להעמיד אותך במקום........
ברוך - אתה הלכת, אבל השארת בנו הרבה חוכמת חיים ממה שהקרנת ונתת לנו, עכשיו שאתה נמצא למעלה עם הכוחות המיוחדים שיש בך פשוט תדאג שהגלות האיומה הזאת תגמר ומהר , כי אין כבר כוח.
אלוקים - די !!! - עד מתי ???
צריכים משיח ועכשיו !!!
מן השמיים תנוחמו וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.
אתכם באבלכם
בנצי ששון - ברזיל.
48.
ליוסי היקר
י' אב ה׳תשס״ד
המום ומתקשה להאמין כל כך כואב איך ששמחה כל כך חשובה בחייך החליפה את מקומה אם הצער הכי גדול שיכולה לקרות לבחור כל כך יקר כמוך
הרבה אין מה לומר.....
המקום ינחם אותכם בכל שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדבאה עוד
שלך קרוב ללבך
איציק שיינברג
49.
מה??????????
י' אב ה׳תשס״ד
אוי ואבוי אני לא מאמינה המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תדעו עוד צער
הוא מאוד יחסר לנו
50.
עד מתי?!?!?!
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
ושלא תדעו עוד צער
משפ' מאנ"ש...
51.
דפנה
י' אב ה׳תשס״ד
חני, אני בה-ל-ם,לא מצליחה לתפוס את גודל הטרגדיה,נורא ואיום!!!
מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד.
52.
לא מעכלים (רחובות)
י' אב ה׳תשס״ד
למש' מקמל היקרה הייתי מאושר לכתוב ברכות לברוך כשיהיה חתן אך תחת זאת אתפלל למענכם "המקום ינם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ...."
אמן ואמן .
ושזה יהיה הצער האחרון שלכם עד ביאת משיח צדקנו תכיף ומייד
53.
משפחת הרוש
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכםבתוך שאר אבלי ציון וירושלים
54.
יוסי
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד
56.
משפחה יקרה!
י' אב ה׳תשס״ד
לפני כעשור התארחתי אצלכם בעת שהייתי חזן בקרית ים לראש השנה ויום כיפור ומאז אני בקשר עם ברוך ז"ל והמשפחה, משפחה יקרה, כואב אני איתכם את הסתלקותו ומי יתן ולא תדעו עוד צער.
שי מייזליש, נתניה
57.
חבר
י' אב ה׳תשס״ד
המום ומזועזע, עד מתי???

והקיצו וירננו שוכני עפר והוא בתוכם עכשיו ממש!!!
58.
קבוצה ס"א (צפת)
י' אב ה׳תשס״ד
אנו המומים ומזועזעים למשמע הבשורה הרעה הזאת, חברינו היקר חבר ללימודים, מאור פניך החיוך התמידי שעל פניך שהאיר כל פינה סביבך לא ישכח לעולם...
קשה לעקל זאת...מי יתן וכשם שכאן בעוה"ז ידעת להזיז דברים.. כך שם תזיז את העגלה שתקועה ותביא לנו את משיח צדקנו.
59.
אוירכמן - קנדה
י' אב ה׳תשס״ד
משפחת מקמל היקרה. פשוט אין מילים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד. תתחזקו ותתעודדו ותכף ומיד נראה בהתגלות הרבי לעין כל בתחיים כל המתים.
60.
אחד התמימים
י' אב ה׳תשס״ד
אני מזועזע
חייבים אחדות דחוף
61.
Asher Federman
י' אב ה׳תשס״ד
Hamokom yenachem eschem b'soch sha'ar availay tzion v'yerusholayim

May all those who take part in your pain be consoled in double fold NACHAMU NACHAMU AMI!!!
62.
משפחת מקמל החמה [מסיידוף]
י' אב ה׳תשס״ד
משתתפים אנו בצערכם .
המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבהב עוד
64.
ר ב נ י ם בי"ד רבני חב"ד התעוררו ועוררו...
י' אב ה׳תשס״ד
שני בחורים בשבוע ל א ן הגענו ?!!!!!!!!
בי"ד רבני חב"ד כל עדת החסידות מפנה אליכם את הראש אנא כוונו, חזקו, דאגו לריבוי אהבת ישראל המצב פשוט זועק לשמים לא צריך לחכות שח"ו ח"ו היו לא תהיה שלא יפול עוד בחור ושיגמרו הצרות הנוראיות שבתוכם שרוי עמ"י
רבנים יש לכם את הכוח והגיבוי מהרבי הסירה טובעת ה צ י לו ה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
65.
ה' ירחם!!!
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירשלים ולא תוסיפו לדאבה עוד.
ויהי רצון שתיכף ומיד ברגע זה נזכה לגאולה השלימה והקיצו ורננו שוכני עפר והוא בתוכם אמן ואמן.
בשורות טובות.
66.
א' התמימים
י' אב ה׳תשס״ד
ברוך....
הוא היה מדריך באחד הקעמפים של "אורו של משיח"
משם אני זוכר אותו
הוא הכניס חיות ומרץ בקעמפ כולו!!!
חבל על דאבדין דלא משתכחין
ושנזכה כבר באמת לאורו של משיח
ואז הקיצו ורננו שוכני עפר והוא בתוכם
אמן כו יהי רצון!!!
67.
למישפחת מקמל
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד
ממשפחת לבקובסקי


68.
למשפחת מקמל היקרים
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד
ממשפחת פגוט
69.
א געוואלד...
י' אב ה׳תשס״ד
אחד מן החבורה שמת תדאג כל החבורה...ובמיוחד באשר מדובר במיוחדים שבחבורה...אולי ידאגו מיוחדי החבורה...ברוך דיין האמת...
70.
עד מתי
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם
71.
צחי-מרכז לישראלים -סידני
י' אב ה׳תשס״ד
המומים וכואבים כל הישראלים בסידני
איך משהו שאי אפשר להסביר לקח בחור "צוציק" צעיר מאיתנו בהרבה והפך להיות מעין אבא'לה קטן של כולנו
אני לא חושב שאגזים אם אומר שתנועת חב"ד איבדה את בחיר בניה במלוא מובן המילה
ברוך ,לעולם לא נשכח אותך ואת מי ומה שאתה מייצג
72.
AMAKOM YENACHM OTCHM BETOCH SHAR AVLI TZ...
י' אב ה׳תשס״ד
AMAKOM YENACHM OTCHM BETOCH SHAR AVLI TZION VYEROSHLAIM
73.
רוצים משיח עכשיו!!!
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם ושלא תדעו עוד צער רק טוב. משתתפים בצעריכם כל עם ישראל
74.
כפר חב"ד כואבים מאוד!
י' אב ה׳תשס״ד
למשפחת מקמל היקרה!
כואבים את כאבכם הנורא..
ככה ביום בהיר נעלם, ניקטף מיאתנו פרח. שלא תדעו עוד צער.
למה אלוקים לוקח מאיתנו רק את הטובים??? ומי יתן שבעז"ה יהיה לכם רק טוב ונישמע בשורות טובות
אמן!
משפחת כפר חב"ד שאוהבים....
75.
עד מתי???????
י' אב ה׳תשס״ד
אלוקיםםםםםםםםםםם נימאס לנו מהצרות עד מתי?עד מתי? עד מתי?
76.
הקרבן האחרון!
י' אב ה׳תשס״ד
לא הכרתיו.
סגנון הכתיבה שלו מהמם. הרבה מעבר לגילו!
בהתבסס על שיחות קודש בתשמ"ז, במקרה כזה, חובה לפתוח בהידברות בין ה"פלגים" השונים, לא מרצון אלא בקבלת עול. לא מאהבה אלא מיראה. להתאחד, לא בדיעות (זה לא יקרה!) אלא במידות, בחיוך, "בלב טוב", כדרכו של הנפטר ע"ה.
תנחומיי למשפחה האבלה. אנא - החזיקו מעמד! ונזכה ל"מנחם אב" תומ"י ממש.
77.
Baruch Dayan Haeemet
י' אב ה׳תשס״ד
hamakom yenachem etchem
78.
itzik 770 בית רבינו שבבל
י' אב ה׳תשס״ד
זכיתי ללותו בשעותיו האחרונות כאן בבית חיינו, ויש הרבה מה ללמוד מהנהגותיו ודרכו המיוחדת
יהי רצון, שנשמה זאת תפעל את הפעולה האחרונה בגלות ותיכף ומיד הרבי מה"מ יבוא ויגאלינו והוא בתוכינו
79.
איגרת נחומים!
י' אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תדעו מצרה עוד....
מאחלים לבשורות טובות ושמחות בעתיד .
התלמידים השלוחים חב"ד בודפשט
80.
משפ' פרלשטיין פרבומייסק אוקראינה
י"א אב ה׳תשס״ד
המומים ומזועזעים על פטירתו הפתאומית של בנכם-אחיכם הת' ברוך משה ע"ה, יה"ר שלא תדעו עוד צער. "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים". עד מתי?! שנזכה כבר לגאולה האמיתית והשלמה אמן ואמן.
82.
משפחת מקמל היקרה!
י"א אב ה׳תשס״ד
בתור אחד שהכיר את ברוך באופן אישי,גם בישיבה וגם ב770 ונהנה כל רגע במחיצתו(בחור חכם,שנון,מבריק,חייכן בצורה לא רגילה,ובעל דעה)אני שולח את תנחומי אליכם שלא תדעו עוד צער ויגון,וברוך יחזור אלינו בקרוב ממש בביאת משיח צדקינו,אמן!
,,המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושליים''
תמים מקבוצה ס'ג
83.
המקום ינחם אתכם
י"א אב ה׳תשס״ד
ואת משפחת כלל חסידי חב"ד בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

ואל הנהלת ישיבת חסידי חב"ד צפת יאמר: תעשו חשבון נפש אמיתית וטהורה על הפירוד האיום והנורא שאתם מכניסים למשפחת התמימים ולכלל ליובאוויטש, ר"ל ור"ל כמה תלמידים חייבים ל... עד שיכנס לכם בראש לשוב מדרכיכם הרעים לדרך הסלולה של נשיא דורנו.
שנדעו אך ורק מדברים טובים ומשמחים.
85.
אני בטוח
י"א אב ה׳תשס״ד
שברוך ז"ל כמו שהוא יודע לא ישקוט למעלה ויעורר וידאג שהרבי יחזור אלינו במהירה ויגאלנו מגלותנו הקשה ואנו נמשיך להאמין בבאית המשיח בכל רגע ונעשה למען זה ככל שביכולתנו
הכותב עם דמעות בעיניו
בחור שהכיר אותו אישית ולא מעכל את הבשורה
86.
גני חב"ד פ"ת
י"א אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
87.
אבידה!!!
י"א אב ה׳תשס״ד
יצא לי להכיר לאחרונה את ברוך ע"ה, איזו נשמה טובה, איזה בחור טוב, אוהב ישראל באמת, נעים הליכות, אילו מדות תרומיות, איזו איכפתיות, איזו התחשבות בזולת, איזו חכמה, איזו התקשרות, יה"ר שתומ"י יאמר הקב"ה לצרותינו די בהתגלות מלכנו ונתראה עם ברוך בעיני בשר!!!!
88.
קוט מגדל
י"א אב ה׳תשס״ד
לכל המשפחה החשובה המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבילי ציון וירושליים ומכאן ולהבא אך טוב וחסד ירדפוכם כל הימים
89.
חסיד המום
י"א אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם ואותנו משחת חסידי חב"ד.
אוי לנו שנגזר עלינו להעביר כלה מפני המת. ולואי נדע לממש את ה"חסידים איין משפחה" גם בימי החול האפורים שבין צער לשמחה.
90.
מאיר מארק ומשפחתו
י"א אב ה׳תשס״ד
אוי - מה הי' לנו!!!
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
ומעתה אך טוב וחסד ימצאוכם תמיד כל הימים.
91.
דודי
י"א אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.
מזעזע.
92.
למקמלים היקרים
י"א אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד משפחת חממי
93.
שרי מאצקין(דונין)
י"א אב ה׳תשס״ד
בהלם כאב וצער עמוק שמעתי את בשורת-איוב האיומה והנוראה עד מתי???????????בשבר וזעזוע אני שולחת את ניחומי ,כי אין מילים נוספות שמתאימות.
94.
משפחת כובש - הונגריה
י"א אב ה׳תשס״ד
מזועזעים וכואבים שולחים את תנחומינו למשפחת מקמל היקרה,
ה' ינחם אתכם ולא תדעו עוד צער,
יהי רצון שנזכה במהרה לגאולה האמיתית והשלימה!
95.
ידיד נפש
י"א אב ה׳תשס״ד
קודם כל למשפחה ולכולנו- חסידים איין משפחה- שנשמע אך טוב וחסד בטוב הנראה ונגלה בביאת משיח נאו ממ"ש.
אולי לא ידוע לכולם אבל הרבה שנים לא נעדר אף תושב בכפר חב"ד (בשנים הראשונות) עד שפרצה מחלוקת וזה הי' התחלה. וכ"ק אד"ש מה"מ כתב בא' האיגרות וחבל שזה לא תחת ידי כעת, שאיך לא שמו לב שעד עכשיו לא נעדר איש.
לפי עניות דעתי זו היתה התכנית על- עד שהמחלוקת האיומה נכנסה בינינו.
אולי סוף סוף נתעורר ונפסיק עם הרמת הידיים, פאשקווילים, שינאה וכו' כי רק בשבוע האחרון עלה לנו שני תמימים- שתי עולמות.
ואם מישהו יתחיל לשים לב, כל פעם שיש מחלוקת, יש מגיפה אצלינו. אנו נדרשים כתלמידי הרבי מה"מ אוהב ישראל הגדול בעולם בכל הזמנים, להחמיר ולהדר בזה מכל הלב!
אנא- זה כבר לא מצחיק. אנחנו נלחמים ואחרים משלמים את המחיר!
משיח נאו!
97.
ממשפחות השלוחים
י"א אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד. עד מתי.....
98.
והחי יתן אל לבו
י"ב אב ה׳תשס״ד
ידועה האימראה כי חבדני"ק ניכר בקאך מיוחד ב:משיח,שלמות הארץ ,ושלמות העם-ואכן הכאך המיוחד של ברוך ודאי ידועים ומפורסמים לכולנו-דבר שהתבלט במיוחד בכתיבתו המיוחדת.ומעל כל אלה כל מי שהכיר את ברוך ראה במוחש ובפשטות כיצד ניתן לא להסכים -לגמרי- בדעות אך אין לזה שום ביטוי בקשר,באהבה ,בכבוד וכו .-פשוט להגדיל ראש וכשמדובר בדעות נטו !אפשר להתווכח עד שתצא אשאך כל מה שמעבר לוויכוח ברמה ומתוך אהבת ישראל אמיתית-אש אוכלה הוא! !!!!!!!!!!!!
104.
משפחת גכטמן מגדלהעמק
י"ד אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון
105.
אוי לנו....
י"ד אב ה׳תשס״ד
איבדנו את אחד הטובים שבחבורה, ברוך היה בחור מיוחד במינו, נעים הליכות, נח לבריות, ירא שמים ובעל מידות תרומיות. איש ספר ולימוד . את ברוך יצא לי להכיר לפני שנים , ואני מודה לו על שעות של חסד שעשה עימי, בהקשבה,בעצה בעזרה בעידוד ופתרון לכל בעיה. ברוך, אין מי שיוכל למלא חסרונך! אוי לנו איבדנו אבידה גדולה שבחסרונה כבר אנו חשים! הקב"ה שלח גואל לעמך ישראל.
106.
לחני תח'
ט"ו אב ה׳תשס״ד
המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון וירושליים
הלוואי שתהיה זו הצרה האחרונה לפני ההתגלות .
נאלצות לשלוח תנחומים בכתב אבל איתך ועם משפחתכם מכל הלב משיחnow!!!
שושי וחיהלה
107.
ברוך דיין האמת!
ט"ו אב ה׳תשס״ד
אני בכלל לא מכיר אותו אבל לפי התגובות הבנתי שהוא יקר מאד...
המקום ינחם אתכם עם שאר אבלי ציון וירושלים ... ולא תוסיפו לדאבה עוד....
בכאב רב...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.