מערכת COL | יום י' אב ה׳תשס״ד 28.07.2004

מסיבת סיום במתיבתא חב"ד בקרית גת

מאות הורים מכל רחבי הארץ, מנתניה ועד אילת שבדרום, באו לחגוג ביום חמישי האחרון את מסיבת הסיום לבניהם שיחיו ב'מתיבתא' שעל-ידי ישיבת 'תומכי-תמימים' שבקרית גת. מחזה מרנין את הלב היה לראות איך הילדים ישובים במתח והתשובות קולחות מפיהם בעת החידון על מסכת מידות והלכות בית הבחירה, החידון נמשך זמן רב עקב חוסר יכולתם של חבר השופטים לקבוע מי מאותם ילדים שעלו לשלב הגמר, ניצח בחידון, מפאת בקיאותם המרשימה של הילדים.
מסיבת סיום במתיבתא חב
הם נאלצו 'להזעיק' לעזרה את הנהלת הישיבה הרב מנחם-מענדל גרונר, הרב משה הבלין והרב זושא אלפרוביץ שהציגו שאלות מעצמם. כך לבסוף נקבע חתן החידון - הת' ישראל נחמיאס.

המחנך והמשפיע הרב ברוך כהנא פתח ב'דבר מלכות', הוא קישר זאת למסיבת סיום ואיחל לתלמידים הצלחה בהמשך דרכם. המדריך הר"ש ישראלי תיאר באופן מוחשי את סדר יומו של התלמיד במתיבתא. נציג ההורים הרב משה פיזם שליח הרבי בשדרות, הודה נרגשות על ההשקעה הרבה והמסירות של הצוות החינוכי במשך כל ימות השנה וסיפר סיפורים מחיי השליחות הממחישים כי בעצם השליחות מתחילה כאן ועכשיו עוד בהיותם צעירים בשנים.

מספר הורים ביקשו מיוזמתם להביע בפומבי את הערכתם והוקרתם הרבה לצוות החינוכי. אחד מהם סיפר על תהליך ההתאקלמות של ילד שמגיע למתיבתא בכיתה ו' וההתמודדויות שלו עד שמסיים בכיתה ח'. הוא אף תיאר באריכות את רחשי הלב וההתחבטויות של הורים ששולחים ילד מהבית בגיל כה צעיר לפנימי'ה והם מלאים חששות ופחדים מה יהי'? איך יצליח הבן הרך בשנים להתמודד במרחק פיזי מהבית, חברה חדשה וכו'? אך כאשר חולף הזמן ורואים את ההצלחה הגדולה, כל החששות נמוגו ואפשר לומר 'ראו גידולים שגידלנו', - בחור חסידי למופת בהנהגה ויראת שמים.

מספר תלמידים ערכו 'סיומים' במהלך הערב: הת' שלמה דיקשטיין על מס' ברכות שנלמדה לגירסא במתיבתא, התל' לוי"צ גדסי על מס' תמיד, הת' שנ"ז אלבז והת' ישראל נחמיאס על מס' מידות ומס' סוטה.

הרב משה הבלין רב העיר וראש הישיבה, הודה נרגשות לחברי הצוות על מסירותם הרבה וההשקעה הניכרת על פני התלמידים, כאשר החינוך המסור שניתן בין כותלי המתיבתא יצא לשם ולתהילה. הרב גרונר שאף לו בן הלומד במתיבתא בירך אף הוא את אנשי הצוות, והעיר כי הרבי ביקש בזמנו שיערכו 'סיומים ' בכל עת עד הסיום הגדול של הגלות. תעודות הצטיינות הוענקו לתלמידים שהצטיינו במשך השנה בהנהגה חסידית ויראת שמים.

כן חולקו ספרים ופרסים יקרי ערך לתל' ששיננו במסגרת מבצע 'חיים חסידיים' אלפי דפי גמ' ומאות פרקי תניא בע"פ. הורים באו להודות למארגן ומנחה האירוע מנהל המתיבתא הרב שלמה ליפש, על הערב המהנה והמרשים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.