מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״א 26.05.2011

השבת שאיחדה את הקהילה היהודית במנהטן ● גלריה

קרוב ל-1000 איש מבני הקהילה היהודית ברחבי האי מנהטן חוו בשבת האחרונה את אחת מהשבתות המרגשות והמוצלחות ביותר בחייהם, זאת בזכות עשרת מצוייני צה"ל ששבתו יחד עימם, כחלק ממסע 'לב אחד' שאורגן ע"י הרב אורי ויגלר ורעייתו שבי ממרכז חב"ד לישראלים באיפר איסט סייד, ומטה צעירי חב"ד למען נפגעי טרור  לדיווח ולתמונות   
השבת שאיחדה את הקהילה היהודית במנהטן ● גלריה
צילום: בנצי ששון

קרוב ל-1000 איש מבני הקהילה היהודית ברחבי האי מנהטן חוו בשבת האחרונה את אחת מהשבתות המרגשות והמוצלחות ביותר בחייהם, זאת בזכות עשרת מצוייני צה"ל ששבתו יחד עימם, כחלק ממסע 'לב אחד' שאורגן ע"י הרב אורי ויגלר ורעייתו שבי ממרכז חב"ד לישראלים באיפר איסט סייד, בשיתוף ארגון צעירי חב"ד למען נפגעי טרור.

בערב שבת, נערכה סעודת שבת בה נטלו חלק למעלה מ-300 איש, שבכו, רקדו ושרו עם "המצויינים", שריגשו את הקהל עד דמעות.

עמיחי, מפקד בסיירת גולני בן 22 שיתף את הנוכחים בסיפורו האישי כיצד הציל הוא את חברו מאש מחבלים, כאשר דקות ספורות לאחר מכן חברו שאותו הציל עשה אותו דבר ולמעשה החזיר לו טובה על מה שעשה עבורו דקות ספורות לפני כן.

עם סיומה הרישמי של הסעודה קבוצות רבות התגודדו סביב חיילים שונים כשהם שואלים מתעניינים ומתרגשים יחד עם סיפוריהם של החיילים.

בתפילת שחרית, קיבלו החיילים עליה לתורה כאשר כל אחד מהם זוכה לשירה וריקודים שהפכו מידי עליה לכמין סדר הקפות.

עם סיומה של התפילה נערך קידוש בו כל אחד מהחיילים שיתף את הנוכחים בסיפורו האישי, כאשר החייל אהרון נ.  סיפר את סיפורו כיצד ניצל 7 פעמים מפיגועי התאבדות, וכיצד שרד את הפיגוע ה-8. את דבריו סיים הוא במילים" אנחנו מרגישים כאן כמו חלק ממשפחה, מה שגורם לנו לדבר באנגלית סיפורים שאנחנו בדרך כלל לא מספרים אפילו בעברית".

בצהרי יום השבת המראות חזרו על עצמם שוב פעם, זאת באירוע מיוחד במינו שנערך בבית הכנסת 'אורח חיים', במסגרת סעודה שלישית, אליה חברו משלחות מכל בתי הכנסת באיזור, (בניהים משלחות רפורמים וקונסרבטיבים) שהאזינו לדברים מאת הרבנים ויגלר, לוקסשטיין, קראזיאנסקי, שמידמן, סברדלוב וקוטנר.

זמן מה לאחר צאת השבת, בלימוזינה מפוארת יצאה המשלחת אל עבר ה'טיימס סקוויר', שם נערכה להם הבדלה מוזיקלית שחתמה את מאורעות השבת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.