מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״א 26.05.2011

ל"ג בעומר בכולל חב"ד: כשחיוך ודמעה חוברים לשמחה

קשה לתאר במילים את האווירה הנדירה של תהלוכת ל"ג בעומר ויום-כיף למשפחות "חסד מנחם מענדל", החטיבה החינוכית בארגון החסד כולל חב"ד. שמחה ודמעה שמשו בערבוביה ביום העצמתי. באוטובוסים והסעות מאורגנות הם הגיעו, מיישובי השומרון, מטה בנימין והר חברון, מהשפלה ומההר, מצפון ומדרום. אמהות וילדים שהוזמנו לחוג את ל"ג בעומר בצוותא – וזכו לשש-שעות פעילות אינטנסיבית עתירת הנאה לדיווח ולתמונות
ל

כאשר שמחת בר מצווה של משפחה חב"דית יקרה ומכובדת מחו"ל, מצטרפת לשמחת בר מצווה רווית-דמע של שמעון (נחשו על שם מי?) שאימו ע"ה נפטרה לפני עשרה חודשים בלבד – ובדיוק בל"ג בעומר חוגג את יום הולדתו הי"ג; וכל אלו מצטרפים לשמחתו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי – התוצאה מפעימה, מרגשת, מיוחדת ובלתי נשכחת.

קשה לתאר במילים את האווירה הנדירה של תהלוכת ל"ג בעומר ויום-כיף למשפחות "חסד מנחם מענדל", החטיבה החינוכית בארגון החסד כולל חב"ד. שמחה ודמעה שמשו בערבוביה ביום העצמתי. באוטובוסים והסעות מאורגנות הם הגיעו, מיישובי השומרון, מטה בנימין והר חברון, מהשפלה ומההר, מצפון ומדרום. אמהות וילדים שהוזמנו לחוג את ל"ג בעומר בצוותא – וזכו לשש-שעות פעילות אינטנסיבית עתירת הנאה.

בשערי ה"לונה פארק" הנאה שהושכר באופן אקסקלוסיבי עבור ילדי חסד מנחם מענדל – המתינו למשפחות המארחים: מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן ורעייתו, הרב זלמן קליין ורעייתו מבריטניה ובנם חתן הבר מצווה הת' בנימין (בנג'י) שי', מנהל 'חסד מנחם מענדל' הרב עמרם בלוי וצוות כולל חב"ד – השושבינים שחברו יחדיו ביום המיוחד.

קרוב למאה משפחות, ובס"ה כ-500 ילדים וילדות גדשו את מרחביו המוריקים והמוצלים של פארק אתגרים, על מתקני השעשועים החדישים שפזורים בו ומתאימים לכל הגילאים, ועל דוכני הפעילות שהוקמו ונוספו בפינותיו - עליהם הופקד צוות המדריכות המסורות והנפלאות של כולל חב"ד, בריכוזן של חנהלה סיימון וחברותיה מנחלת הר חב"ד.

הפעילות הפכה למפגש מאחד של משפחות איכותיות מכובדות מכל רחבי הארץ, שחוט השני מחבר ביניהם - הקשר לפעילות חסד מנחם מענדל כולל חב"ד. יחד נהנו במתחם הפארק, יחד יצאו לטיול ג'יפים נהדר, הנוער יצא ל"מלחמת פיינטבול" מודרכת והמשפחה הגדולה והמאוחדת של כולל חב"ד הסבה לסעודת מלכים חגיגית "על האש" בהפקת הקייטרינג המשובח של אבי מלכה מכפר חב"ד.

תזמורתו של אביעד דרשן התמקמה במרכז הפארק וניצחה על אווירת השמחה והריקודים, עגלת-ממתקים מיוחדת פינקה את הילדים בארטיקים, פופקורן, כוס-ברד קר ואפילו "שערות סוכר" מתוק – ומאות בלונים קישטו את הפארק ואת התהלוכה הגדולה – ואפילו נשאו אל-על את בקשותיהם הנרגשות של ילדי חסד מנחם מענדל, שפנו לריבון העולמים וביקשו מעומק לבבם הטהור: "אנו רוצים משיח עכשיו!"

שיאן של ששת שעות הפעילות היתה תהלוכת ל"ג בעומר עוצמתית וכנס מרגש בו הוענקה מתנת כולל חב"ד לחתני המצוות, ותפילה מאחדת ונרגשת של הקהל כולו לגאולת עם ישראל במהרה. היתה זו הזדמנות נעימה וייחודית למשפחות להודות מעומק הלב לרב דוכמן ולהנהלת כולל חב"ד, על הפרויקט החינוכי שמלווה מאות ילדים וילדות נפגעי טרור ויתומים מיישובים מבודדים ומכל ערי ישראל – פעילות מקצועית ואחראית המנווטת ביד אמן ע"י איש החינוך הרב עמרם בלוי ומגייסת עבור כל ילד וילדה את מיטב המורים והכוחות החינוכיים המקצועיים והמנוסים ביותר.

הכל חשו כיצד מתממשים נגד עיניהם דבריו הק' של הרבי נשיא דורנו (באגרות קודש ח"ג): "יהי רצון שפעולה זו בתוך כלל פעולות ל"ג בעומר יהיו 'מחיצה המפסקת' בין כל עניין של 'קטרוג' והעניינים הבלתי-רצויים לעם ישראל בכלל ולכאו"א בפרט"!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.