מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשע״א 23.05.2011

טבריה: ל"ג בעומר בים וביבשה

שמחה כפולה בעיר הקודש טבריה – תהלוכות בים וביבשה. לא ברור האם ילדי טבריה אוהבים דגים, אבל את הכינרת אוהבים, והם גם מאוד אוהבים להשתתף בתהלוכת ל"ג בעומר. זוהי הסיבה שרבים מהם, מכל החוגים בעיר, משתתפים מידי שנה בתהלוכת ל"ג בעומר על הכינרת שנקראת בעיר "ל"ג על הגל" לדיווח ולתמונות
טבריה: ל

שמחה כפולה בעיר הקודש טבריה – תהלוכות בים וביבשה. לא ברור האם ילדי טבריה אוהבים דגים, אבל את הכינרת אוהבים, והם גם מאוד אוהבים להשתתף בתהלוכת ל"ג בעומר. זוהי הסיבה שרבים מהם, מכל החוגים בעיר, משתתפים מידי שנה בתהלוכת ל"ג בעומר על הכינרת שנקראת בעיר "ל"ג על הגל"".

בתחילה הם התכנסו בפארק סמוך לחוף הכינרת, שם נערך חציו הראשון של הכינוס, הילדים אומרו פסוקי תורה, שמעו את סיפורו של ל"ג בעומר, על רבי עקיבא ורבי שמעון. לילדים הטבריינים יש הרבה מרץ – כך נראה – את הפסוקים הם אומרו כל-כך חזק עד שנדמה לעיתים ששומעו אותם עד קברו של רבי עקיבא, שטמון על צלע ההר המשקיף על מקום התהלוכה. העירייה מר זוהר עובד – ראש עירית טבריה בירך את ילדי טבריה ושיבח את פעילות חב"ד בעיר, הנחה והלהיב הילדים ר' ראובן שיחי' גול. הרב יוסף קרמר, שליח הראשי בטבריה סיפר לילדים על תפקידם המיוחד בקבלת התורה, יציאת מצרים ול"ג בעומר.

לאחר מכן הם צועדו לעבר ספינות חברת 'לידו' שממתינות להם בטיילת בעיר שם מתקיים חציו השני של האירוע. בראש התהלוכה המתופפים מתלמוד תורה חב"ד - מגדל העמק. המשטרה סגרה בפעם הראשונה בהיסטוריה את רח' הבנים הרחוב הראשי עד שהשיירה עברה.האוניות התחלקו לשני – בנים ובנות בכל אחד מהם יחד עם הורים החזיקו מעל 600 אנשים, גם זה לא הספיק ושכרו עוד אניות קטנות. סך הכל מעל אלף מאתיים ילדים ומבוגרים השתתפו.

אמא אחת סיפרה למדריכה, שהגיעה עם כל משפחתה מאופקים לנופש בטבריה. בליבה פנימה הצטערה שהיא לא תשתתף בתהלוכה השנה, אבל אזה כשיצאה לרחוב ושמעה את השירים והקולות היא אמרה לילדים "תראו איך הרבי אוהב אותנו ודאג שגם בטבריה נשתתף בתהלוכה.

את החיוך שעל פניהם של הילדים וההורים בסיום האירוע, קשה לפספס, הם הרי אוהבים לבוא, אצל ילדי טבריה תהלוכת ל"ג בעומר ימי – זוהי מסורת.

בטבריה יש עליית מדריגה בפעילות חב"ד בעיר, אומר לנו הרב קרמר, ב"ה הצטרפו משפחות חדשות, ופתחנו חדר, ורוח הצעירה נותן אותותיו בכל פינה. גם הבתי ספר מקיממים איתנו קשר הדוק במשך השנה – וזה מוסיף הרבה.

ארגון התהלוכה בטבריה נעשה ע"י בית חב"ד המרכזי יחד עם השלוחים לטבריה, הרב שניאור טורקוב שמפעיל את מרכז חב"ד 'רוח על המים' ופרויקט החסד 'שי מהלב' והרב ראובן גול – המלמד בחדר חב"ד ואיש פעילות השטח בטבריה.
תלמידי התמימים מישיבת חב"ד בטבריה בראשית הרב ברוך לבנוני והרב שמעון קוציבסקי שיחיו ארגנו תהלוכה נפרדת לילדי הת"תים שהייתה ססגונית במיוחד בהשתתפות שיא של ילדים חרדים בעיר. התמימים הלהיבו את הילדים והפרסים היו סטים של ספרי קודש. בעיה אחת התעוררה בעקבות ההצלחה. הבנות דורשות כינוס עוברן, ולחב"ד בטבריה לא נשאר ברירה אלא להבטיח להשתדל לאגן כינוס מיוחדת לבנות. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.