מערכת COL | יום י"ז אייר ה׳תשע״א 21.05.2011

ראש-הממשלה הטיח באובמה: "ישראל לא תיסוג לקווי 67"

סוף-סוף ראש-ממשלה עם עמדה מוצקת ולא מתרפסת. במסיבת עיתונאים משותפת בין ראש-הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, לאחר פגישתם הארוכה, אמר נתניהו: "ישראל לא תיסוג לגבולות 67" ● "אני מנהיגו של עם נרדף שאין לו הזדמנות שנייה, ולא יכול להרשות לעצמו טעויות. אני לוקח את המשימה הזאת על עצמי בגאווה, אך גם בענווה ולכן אני מחויב לביטחון" ● "במשך 4,000 שנה סבלנו מטבח והשמדה. גם כשהלכנו בדרך המוות, מעולם לא איבדנו תקווה"  לסיפור המלא
ראש-הממשלה הטיח באובמה:
"לא נקלוט את הפליטים הפלסטינים. זה לא הולך לקרות". נתניהו עם אובמה
"ישראל לא תיסוג לגבולות 67'" - כך אמר ראש-הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, לאחר פגישה שנערך ביום שישי. דברי נתניהו, הם בניגוד לדברי אובמה ביום חמישי שהציע שישראל תיסוג לגבולות 67.

"ישראל רוצה שלום, אני רוצה שלום", אמר נתניהו. "הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, יצטרך לבחור בין חמאס לבין שלום עם ישראל".

לאורך מסיבת העיתונאים, נראה ראש-הממשלה נחוש בדבריו. "במשך 4,000 שנה סבלנו ממאבק, טבח, השמדה. גם כשהלכנו בדרך המוות, מעולם לא איבדנו תקווה שנוכל לבנות מחדש מדינה ריבונית, את ישראל. עכשיו נפל על כתפיי, בזמן של אי יציבות גדולה מאוד במזרח התיכון, לעבוד איתך, לבנות שלום שיבטיח את שלומה של ישראל ולא יסכן את קיומה. אני לוקח את האחריות הזאת בגאווה ובענווה גדולה.

"ההיסטוריה לא תיתן לעם היהודי הזדמנות שנייה. בימים הקרובים או בחודשים הקרובים, אנחנו מתכוונים לעבוד איתך כדי לחפש שלום שיענה לבעיות הביטחון שלנו, שיתן עתיד טוב יותר לישראל. אני מנהיגו של עם נרדף שאין לו הזדמנות שנייה, ולא יכול להרשות לעצמו טעויות. אני לוקח את המשימה הזאת על עצמי בגאווה, אך גם בענווה ולכן אני מחויב לביטחון".

אובמה, למותר לציין, נראה נע באי-נוחות על כסאו.

"ישראל לא יכולה לדון עם ממשלה פלסטינית, המגובה על-ידי חמאס, כיוון שהוא ארגון טרור שמחויב להשמדת ישראל, שיורה טילים על ילדינו. לא מזמן ירו טיל על אוטובוס ילדים. חמאס כרגע תקף אותך, ידידי הנשיא, ואת ארה"ב. אני רק יכול לקוות שהשלטון הפלסטיני יעדיף את השלום על פני חמאס. עקרון השיבה הפלסטיני יאלץ להיפתר בתוך השטח הפלסטיני".

על עניין הגבולות, הרחיב נתניהו: "אנחנו לא נקלוט את הפליטים הפלסטינים. למה שאנחנו נקבל אותם? זה לא הולך לקרות. כולם יודעים שזה לא הולך לקרות. הגיע הזמן להגיד לפלסטינים שזה לא הולך לקרות. עקרון השיבה ייפתר אם הפלסטינים יסכימו לפתור אותו בתוך המדינה הפלסטינית ולא במדינה היהודית. אני והנשיא האמריקני דיברנו על זה והיו לנו חילוקי דעות. יש כיוון שאנחנו רוצים ללכת איתו ביחד, כדי להביא להסכם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.