מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשס״ד 26.07.2004

השרשרת היהודית בניו יורק

קרוב לאלף יהודים, אנשים נשים וטף השתתפו בעצרת הזדהות עם משתתפי השרשרת היהודית שהתקיימה בארץ הקודש. ההמונים עמדו מול הקונסוליה הישראלית בשדרה השניה, ומחו על הכוונה לפנות יישובים יהודיים בארץ הקודש, דבר שיסכן מליוני יהודים היל"ת. את העצרת ארגנו במשותף עשרות אירגונים יהודים, כאשר בראשם עמד 'המטה המאוחד למען שלימות הארץ' וארגונים חב"דיים נוספים. עשרות אוטובוסים יצאו מריכוזים יהודיים בהם מרכז חב"ד העולמי - 770 בשכונת קראון הייטס.
השרשרת היהודית בניו יורק
הרב יהודה-לייב גרונר נושא דברים בעצרת ההזדהות (צילום: איציק ל-COL)
את הארוע פתחה הגב' הלן פרידמן העומדת בראש ארגון afsi שארגן את הארוע. לראשון הדוברים כובד הרב יהודה-לייב גרונר, אשר נשא נאום חוצב להבות בדבר הסכנה בהחזרת שטחים, כשהוא מסביר בבהירות את דעתו של הרבי.

הרב פייפ עלה אל הבמה כשהוא מזמין שניים עשר ילדי חמד חיילי צ"ה לומר את 12 הפסוקים, כשלאחר מכן נשמעה תקיעת שופר מצמררת. הרב איצ'ה שפרינגר יו"ר ארגון שופר ומשפיע בישיבת תות"ל המרכזית - 770, דיבר בהתרגשות בדברים היוצאים מן הלב אודות המצב החמור השורר באה"ק.

אל הבמה הוזמן מר דב היינקינד, חבר מועצת העיר ניו יורק שקרא לחזק את תושבי הארץ. אחריו נשא דברים הרב חננאל פיזם, שליח הרבי בעיר שדרות שסיפר אודות פצצות המרגמה הנופלים בעירם ואת גבורת הרוח שמגלים התושבים.

הרב יקותיאל מנחם ראפ, יו"ר מטה חסידי חב"ד להצלת העם והארץ הוזמן לקרוא פרק תהילים ולחזק את המשתתפים. את המשא המרכזי נשא הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון שהסביר בצורה רהוטה את דעתו של הרבי וההגיון האנושי הטבוע בה, כמשל אמר, אשר לא יעלה על דעת שום אמריקאי להחזיר את גשר ברוקלין לאינדיאנים...

בסיום העצרת שרו כולם בפה אחד את ההמנון היהודי העולמי, שירת אני מאמין וכך יצאו לביתם יצאו לביתם מחזקים ומחוזקים.

* * *
 את החסות לארגון הארוע לקחו בין השאר: המטה המאוחד למען שלמות הארץ, ארגון שופר, עמותת למען חברון, ארגון afsi, אתר האינטרנט TruePeace.org, וועד הקהל דשכונת קראון הייטס, מטה ח"ח העולמי להצלת העם והארץ, אתר האינטרנט BelieversoftheBible.org ועוד רבים. במיוחד עמלו רבות הת' שניאור זלמן הירץ והת' יוני רובין מאה"ק. תודה מיוחדת לרב מיכאל אלבקוק על העזרה הרבה והסיוע.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
השרשרת האמריאקה
ח' אב ה׳תשס״ד
כל הכבודה אנו מקווים שזה באמת יעזור
2.
יפה מאוד
ח' אב ה׳תשס״ד
ישר כוח לתומכים!!!
מרגש לראות את ההזדהות!
3.
למה תערובות במחאת קודש
ח' אב ה׳תשס״ד
יישר חילם של כל מי שנדבו לבו למחאות ולהביע דעתו של הרבי בעניני ארץ ישראל השלמה אבל למה על חשבון גדרי צניעות (כפי הנראה מהתמונות) ולמה קריאת קודש אחד יבוא על חשבון פרצה אחר.
4.
חזק ביותר
ח' אב ה׳תשס״ד
חזקו ואמצו!
6.
שכוייח ענק לכם! (-:
כ"ג אב ה׳תשס״ד
בס"ד
זה ממש מקסים לראות איך היהודים בחו"ל אף הם תומכים במתנחלים שבגוש קטיף ודרום הר חברון המיועדים לפינוי...ממש אשריכם אני ממש מוקסמת ....

"להפיץ אהבת אחים" (-:

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.