מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשע״א 10.05.2011

הצצה: כך שומרת חב"ד על הזהות היהודית ברוסיה ● גלריה

דיון מיוחד על עתיד הקהילות היהודיות ברוסיה, התקיים במסגרת סמינר מיוחד לצעירים בעיר ניז'ני נובגורוד ● הצעירים יצאו בהחלטות טובות מהסמינר: להניח תפילין לפחות אחת לשבוע, להתקדם בשמירת שבת ובשמירת כשרות ● "החלום שלי לעתיד הוא לצעוד לבית הכנסת יד ביד עם בני", אמר אחד המשתתפים, סאשה ט ● הצצה מרתקת למהפכה היהודית של חב"ד ברוסיה  לסיפור המלא 
הצצה: כך שומרת חב
"החלום שלי לעתיד הוא לצעוד לבית הכנסת יד ביד עם בני", כך אמר סאשה ט.  באחד הדיונים על עתיד הקהילות היהודיות ברוסיה, שהתקיים במסגרת סמינר מיוחד לצעירים בעיר ניז'ני נובגורוד.

שלושה ימים של סמינר לצעירים יהודים בעיר ניז'ני נובגורוד התקיים בשבוע שעבר. סמינר זה הוא אחד מהפעילויות הרבות הנעשות בתקופה זו בחבר העמים בסיועם של קרן מיראלשווילי במסגרת איגוד הקהילות היהודיות בחבה"ע, למען הבטחת עתידם היהודי של הצעירים.

הרב שמעון ברגמן, רבה של ניז'ני נובגורוד שליוה את הסמינר, התפעל מאוד מהרצון של הצעירים לדעת ולחזק את הזהות היהודית שלהם, כל לילה לאחר התוכנית הרשמית ישבו צעירים לשאול שאלות עד לשעות הקטנות של הבוקר.

כל הצעירים יצאו בהחלטות טובות מהסמינר, כמו: להניח תפילין לפחות אחת לשבוע, להתקדם בשמירת שבת ובשמירת כשרות. המוטו היה שלא עומדים באותו מקום, כל אחד סיפר מה הוא כבר מקיים, ובמה הוא מתקדם.

כשההחלטה הגורפת הייתה לעשות הכל כדי שבן/בת הזוג יהיו יהודים. בהבנה שזה הדבר החשוב ביותר מבחינתם למען עתידם, עתיד קהילתם ועתיד עם ישראל.

במשך הסמינר התקיימו 4 בר מצוות לצעירים שלראשונה הניחו תפילין. ובעז"ה בקרוב יגיע מוהל לניז'ני להשלים את יהדותם...

מיד בסיום הסמינר עוד ממקום הנופש יצאה קבוצה גדולה של צעירים לליובאוויטש להתפלל על הציון הקדוש, לדווח על ההחלטות הטובות שהחליטו, ולבקש ברכה להצלחתם בקיום ההחלטות שלקחו, ברכה למציאת זיווג יהודי, ולהצלחה בכל העניינים.

ההחלטה שלקח הרב ברגמן הייתה לאחר שראה את השינוי שפעל הסמינר על הצעירים  ואת הרצון והצימאון לשמוע ולהתקרב ליהדות היא, שחייבים להמשיך בכל דרך את הפעילות הברוכה הזו ביתר שאת וביתר עוז לנחת רוח הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.