מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״א 08.05.2011

מיזם: כפר-חב"ד ומירון יכריזו על "כפרים תאומים" ● חשיפה

לקראת ל"ג בעומר, היערכות חסרת תקדים ב"חב"ד רשב"י" לפעילות על הר מירון בקרב העולים להילולא ● הפעילות נערכת בשני מישורים במקביל: להפצת מעיינות החסידות לציבור החרדי ב'דרך מהדרין' והפצת היהדות בדרך הרגילה ● כדי להגביר את היקף הפעילות הקיימת: הצעה להכריז על "כפרים תאומים"  לסיפור המלא
מיזם: כפר-חב
(צילומים: מאיר דהן, יוסי רייכמן)
מאת כתב COL 

בבית-חב"ד מירון - ציון הרשב"י, נערכים לאירוע הגדול של השנה: ההילולא ההמונית שנערכת במקום ומושכת אליה כחצי מליון יהודים מכל גווני הקשת.
כדי להתמודד עם הכמות הגדולה של האנשים, יגיעו למקום כמדי שנה כמאה מתלמידי ישיבת תות"ל המרכזית בכפר חב"ד. הפעילות כולה מתחלקת לשני חלקים עיקריים: הפצת חסידות לציבור החרדי, והפצת יהדות לציבור הכללי.

בשבת שערב ההילולא, צפויים לשבות במושב מירון כרבבת אנשים. למענם מקים בית חב"ד "אוהל לימוד והתוועדויות". במאהל ייעודי שמוקם במיוחד במקום מרכזי בסמיכות לציון, צפויות להיערך התוועדויות עם המשפיעים הרב חיים-שלום דייטש והרב מענדל ווכטר, שישבתו במקום יחד עם תלמידי התמימים, בליל וביום השבת. בבוקר יום שבת קודש, יערך באוהל שיעור חסידות עיוני.

המאמץ העיקרי מושקע ב-24 השעות של ח"י אייר, בהם יעברו במקום (על-פי הערכות) כחצי מליון יהודים.

לאורך 'דרך מהדרין' המפורסמת ייפרסו דוכנים, בהם יימכרו ספרי חסידות במחירים מסובסדים. בנוסף, מוצב מרקע ענק עליו, עליו יוקרנו קטעי וידאו מהרבי.

גם בדרך "הרגילה" צפויה פעילות רבה: עשרות מתלמידי התמימים צפויים להתפרס שם, ולהניח תפילין למאות. כמו כן מתקיימת במקום מכירה מסיבית של אותיות ב'ספר התורה של ילדי ישראל'.

השנה, מתוכננות הרחבה משמעותית של הפעילות, בכמות ובאיכות. ההרחבה, עתידה להקיף גם את התהלוכה הגדולה לילדי תשב"ר שעולים להשתתף בהילולא, ואת התהלוכה המסורתית המתקיימת במושב.

• • •

כדי להתמודד עם העלויות הגבוהות, יזמו כמה מתושבי כפר-חב"ד רעיון חדשני; מעין "ברית כפרים תאומים" בין הכפר במרכז הארץ והכפר הצפוני.

בימים הקרובים יחייגו ממטה הפעילות אל תושבי כפר-חב"ד, ויציעו להם את האפשרות להיות שותפים במבצע 'ופרצת' הגדול ביותר בעולם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.