מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״א 08.05.2011

ניו יורק: התוועדות לרגל התייסדות צעירי חב"ד המרכזית

לרגל יום ההתייסדות החמישים ושש של צעירי אגודת חב"ד התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת מרעים והתוועדות חברים מיוחדת ● ההתוועדות לרגל יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה מיוחד ומרשים במוזיאון "צבאות ה'" ● הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד. ובעיקר כשמתאספים בליל ספירת תפארת שבתפארת, אור לב' אייר, לכתחילה אריבער  לדיווח מלא ולתמונות 
ניו יורק: התוועדות לרגל התייסדות צעירי חב

לרגל יום  ההתייסדות החמישים ושש של צעירי אגודת חב"ד התאספו השלוחים, הועד והצוות  לסעודת מרעים והתוועדות חברים מיוחדת. המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שהותחלו ע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, היתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה מיוחד ומרשים במוזיאום "צבאות ה'". ברגש  מיוחד צפו המשתתפים במראות הקודש  בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב מנחם מענדל זילבערשטיין,  שליח בווסטשסטר קאונטי נו יורק, דיבר על הזכות המיוחדת להיות שליח של הרבי, ועל הדרכים שאפשר לקבל השראה מהרבי בכל עת והזמין את הרב משה פסח גולדמאן, מזכיר וחבר הנהלת צעירי אגודת חב"ד. הרב גאלדמאן דיבר על הזכות המיוחדת להיות חבר במוסד שפעולותיו הם שמכינים את העולם לגאולה. הרב גולדמאן סיפר כי יוצא לו לבקר מוסדות חב"ד בערים שונות בארצות הברית וגם מחוצה לה אפשר לראות בעיני בשר את המהפכה הגדולה שהרבי חילל בעולם ואת פעולות שלוחי הרבי בכל העולם כולו העומדים על משמרתם במסירות נפש.

בדבריו עמד הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד. הוא ציין שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד, בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, תפארת שבתפארת, לכתחילה אריבער. שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה  לפעול בשני בקוים, שכל פעולותיו והנהגתו  יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת".

הרב בוטמאן המשיך שבכ"ח ניסן תנש"א דיבר הרבי השיחה הידועה בהנוגע להדבר "הכי אינו מובן כלל וכלל" שאנחנו עדיין בגלות. ואז בכ"ח ניסן נשאלה הקושיא ואולי ב' אייר, ארבי ימים אחרי כ"ח ניסן,  בא לתרץ את הקושיא של כ"ח ניסן שהגאולה תבוא באופן של "לכתחילה אריבער".

הרב כתריאל ברוך קאסטעל, מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו על ההצלחה הגדולה של השלוחים בעיר נו יורק וסביבותי' שישנם כעת קרוב לשישים בתי חב"ד שפועלים בהצלחה רבה ושאפשר לראות את ההצלחה הגדולה שתהי' גם בעתיד. הרב קאסטעל הציע כמה ענינים לחזק ולהרחיב את העבודה עוד יותר.

אחרי זה נאמו שלושה צעירים שנתוספו ללגיונו של מלך בשנה האחרונה. הרב ישראל נח וויכנין, שנתמנה לשליח בברוקלין קולדג' בשנה האחרונה דיבר על הפוטנציאל הגדול שנמצא בברוקלין קולוג' מכללה שלומדים שם אלפי סטודנטים יהודים. הדגיש במעלה הגדולה שהיות וזה בקירוב מקום לבית חיינו אפשר בנקל לשתף פעולה בין המכללה ובין אנ"ש והתמימים לערב עם חב"ד, שבתון וכו' וכו'

הרב מרדכי הירש, מנהל "מצוה טנק אפיס" שנתמנה השנה לשליח, דיבר על ההיקף של הטנקים בפאראד של טנקים כמה פעמים בשנה, במבצע סוכות ניידות,  ובטנקים תמידיים שנוסעים מדי שבוע. הוא גם הזכיר שלאחרונה נתרם טנק שפועל כל השבוע. הוא הציע עזרה אדיבה לכל השלוחים שאם רוצים טנק אחד או כמה טנקים באזור שלהם, ליום אחד או לכמה ימים הם יעמדו לימין השלוחים, ייעזרו לשלוחים, יעשו את כל העבודה הטכנית בשביל השלוחים וישיגו בשבילם לא רק הטנקים אלא גם צוות מעולה שיפעיל את הטנקים כפי הדרכת השלוחים.

הרב בצלאל לויפער נתמנה בשנה האחרונה כמרכז מבצעים עבור תושבי קראון הייטס, עבודה שכוללת את ב' הקווים במכתב היסוד של הרבי לצעירי אגודת חב"ד המרכזית בב' אייר תשט"ו, "עבודה עם עצמו ועבודה עם הזולת".

הרב לויפער דיבר על פעילותו לשתף את אנ"ש שיחיו במבצעים במשך כל השנה, בנסיעות לאיזורים בסוכות לזכות בני ישראל בברכת ארבע מינים, בחג החנוכה  לחלק נרות חנוכה, ובהשתתפות בפאראד של חנוכה, בחג הפורים לנסוע למקומות פומביים ובתים פרטיים לקרוא את המגילה, לפני חג הפסח בזיכוי יהודים במצות וכו' וכו' הוא דיווח על הצלחה שמתגברת, מתחזקת ומתגדלת כל הזמן.

הנואם אורח הרב בערל לאזאר, השליח הראשי, והרב הראשי לרוסיא התמקד על זה שמוסד צעירי אגודת חב"ד נוסד על ידי הרבי בב' אייר, ביום של "לכתחילה אריבער" ותפארת שבתפארת". הוא הדגיש ששליח צריך לדעת בכל עת שהוא שליח, מי הוא המשלח, ושצריך להיות בהתקשרות תמידית עם המשלח, ואז תהי' לו הצלחת המשלח באופן נפלא. בקשר לזה הציע ענין שהוא נוהג בו לכתוב דו"ח שבועי לרבי שיש בזה כמה וכמה מעלות עצומות. ראשית, ההתקשרות התמידית לרבי, והשנית, כשיודעים שצריכים לכתוב דו"ח שבועי לרבי הרי מוכרחים לדאוג כל השבוע שיהי' מה לכתוב...

הרב לאזאר מסר כמה סיפורים אישיים עם הממשלה ברוסיא וקשר אישי עם ראש הממשלה שזה פועל קידוש שם שמיים ועוזר בעבודת השליחות בכל מרחבי רוסיא. וסיים שהיות וכל העולם מרבה לבקר בנו יורק וסביבותי' הרי שהצלחת השלוחים  בעיר נו יורק וסביבותי'  נוגעת לכל השלוחים בכל מקום. ונזכה לראות בהתגלות הרבי המשלח והוא יגאלנו.  בגישתו המיוחדת חדר הנואם לליבם של כל הנאספים והקרין רוח של עידוד חיזוק והתרוממות הנפש ותשוקה יסודית לפעול עוד יותר ועוד יותר ולהביא את הגאולה בפועל ממש.

"ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם" אמר הרב בוטמאן.

האוירה בהתוועדות היתה, אמנם, מחשמלת. אוירה של אחדות ואחוה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות והערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש ובאופן של "לכתחילה אריבער".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.