מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״א 08.05.2011

האם מותר להיכנס לדירה חדשה בספירת העומר? ● פינת ההלכה

האם מותר להיכנס לדירה חדשה בספירת העומר? הרבי הסכים להצעה להכניס כמה חפצים לבית לפני פסח, כדי שייחשב שנכנסו אליו כבר אז. אם לא עשו זאת, יש מקום להיכנס אל הבית לקראת שבת או ל"ג בעומר, לברך אז 'שהחיינו', ולעשות 'חנוכת הבית' בל"ג בעומר או במוצאי שבת ● הרב יוסף שמחה גינזבורג משיב ומפרט במדור "פינת ההלכה"  לסיפור המלא
האם מותר להיכנס לדירה חדשה בספירת העומר? ● פינת ההלכה
ארכיון

שאלה: האם מותר להיכנס לדירה חדשה בימי ספירת העומר?

תשובה: מדין הגמרא מותר לברך 'שהחיינו' בימי הספירה, וכך נהגו הספרדים. אולם מפני המגֵפה שפגעה בתלמידי רבי עקיבא, ומפני צרות רבות שאירעו בימים האלה, נהגו בכמה מקהילות האשכנזים שלא לברך בהם 'שהחיינו'. אך בשבתות ובל"ג בעומר מקילים לברך, וכך מנהג חב"ד.

אלא שלעניין כניסה לבית חדש יש צורך בזמן מתאים. בימי 'בין המצרים' מובא בשולחן־ערוך שטוב לנהוג כמנהג החסידים הראשונים שנמנעו מלברך אז 'שהחיינו לזמן הזה', אבל ימי הספירה הם זמן טוב של הכנה למתן־תורה, והרמב"ן כתב שהם דומים לחול־המועד. לכן אמר הרבי מליובאוויטש שהמניעה מברכת 'שהחיינו' בימים האלה היא בגדר חידוש.

הרבי הסכים להצעה להכניס כמה חפצים לבית לפני פסח, כדי שייחשב שנכנסו אליו כבר אז. אם לא עשו זאת, יש מקום להיכנס אל הבית לקראת שבת או ל"ג בעומר, לברך אז 'שהחיינו', ולעשות 'חנוכת הבית' בל"ג בעומר או במוצאי שבת.

בכלל, כתב אדמו"ר הרש"ב (האדמו"ר החמישי של חב"ד), שבחנוכת הבית המנהג הוא "כאשר נכנס בו, צריך לחנך את ביתו במשתה וסעודה, ומביאים רעיו מתנות, וכמו ממיני מזון טוב, ומברכים אותו שיצליח בבית הזה, שכל זה הוא המשכה מבחינת מקיף ומזל העליון שישכון בבית הזה, לתת בו כוח הברכה והשפע בפרנסה ובנים וחיים, כמו שכתוב 'להניח ברכה אל ביתך', שבחנוכה זו נמשך אחר־כך מצד מקום הבית עצמו שיצליח בו ויומשך בו כל ברכה ושפע בכל אשר יעשה בבית הזה".

מקורות: רמב"ן ויקרא כג,לו. שו"ע סי' תקנא סי"ז. בין פסח לשבועות פט"ז ס"ז, נטעי גבריאל הל' פסח ח"ג פנ"ד ופנ"ה ס"ג, פסקי תשובות סי' תצג ס"ק א וש"נ. שערי הלכה ומנהג או"ח ח"ב ר"ס רכא )וראה אוצר מנהגי חב"ד עמ' רנח(. אג"ק כרך י עמ' תח וכרך יג עמ' שיד. מאמר סד"ה ויגש תרס"ו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.