מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשס״ד 23.07.2004

להפוך את היומיום ל"היום-יום"

250 תלמידי חדרי חב"ד ברחבי צרפת שיננו את "היום-יום" * מבצע רחב היקף בארגון לשכת חב"ד האירופאית * המבחן המסכם נערך ברוב עם בחגיגה מפוארת* התמודדות צמודה, חבר השופטים התקשה להכריז על מנצח * הפרסים: כרטיסי טיסה לרבי וספרי קודש ביום ראשון, ערב ראש-חודש מנחם-אב, הגיע לשיאו מבצע התקשרות רחב היקף של כל ילדי החדרים והת"תים החב"דיים במדינת צרפת.כבר בתחילת זמן הקיץ הכריזה לשכת ליובאוויטש האירופאית – זרוע המרכז לענייני חינוך באירופה – בהנהלת הרב שלום דובער גאראדעצקי, על פתיחת המבצע, שעיקרו לימוד ושינון מתוך ספר "היום-יום". היענות התלמידים בעידודם של המחנכים והמנהלים, העידה על הצלחתו של המבצע ועל חשיבותו. במשך שבועות רבים נראו הילדים כשספר "היום יום" לא מש מידיהם, והם מנצלים כל דקה פנויה, אפילו את ההפסקות, ללימוד ולשינון נוסף.
להפוך את היומיום ל
הרב יחיאל מ"מ קלמנסון ר"י תות"ל ברינואה באמירת מזמור ק"
 ההישגים שנצפו בחגיגת סיום המבצע הוכיחו כי המאמצים נשאו פרי. המבצע אורגן ונוהל בשני מסלולים לפי גילאי התלמידים; האמרות מתוך "היום-יום" חולקו על פי נושאים: חסידים וחסידות, תפילה ומנהגים, רבי והתקשרות, גאולה ומשיח; ובכל שלב נבחנו התלמידים וצברו ניקוד. חגיגת סיום המבצע נערכה ברוב פאר והדר באולמי בית-רבקה בעיר יער, בהשתתפות כ- 300 תלמידים, מחנכים והורים. את החגיגה הנחה בטוב טעם הרב ראובן מטוסוב מלשכת חב"ד האירופאית.

במהלך החגיגה, בהתאם להוראות הרבי לימים אלו, התקיים כינוס צבאות ה' מרשים, הכרזת י"ב הפסוקים, שירת ניגונים וצפייה בשיחת קודש של הרבי לילדי צבאות ה'. שיאה של החגיגה היה ללא ספק המבחן המסכם. השופטים הרב רפאל הכהן כהן, הרב יוסף האוזי והרב יעקב ביטון, עמדו משתאים לנוכח שליטתם המדהימה של 20 התלמידים שעלו לשלב הסופי. התלמידים הפגינו בקיאות בכל פרטי הפרטים של הפתגמים שלמדו. הידיעות של התלמידים היו כה מרשימות, עד כי השופטים התקשו להכריז על החתן הראשי. הפרס הראשון, כרטיסי טיסה לרבי, חולקו בין שבעת המצטיינים. כל המתמודדים זכו בתעודות הוקרה ובספרי קודש. בחלוקת הפרסים כובד הרב יוסף יצחק גורודצקי מלשכת חב"ד האירופאית. אורח הכבוד, שהגיע במיוחד לחגיגת הסיום, היה הרב שמואל גורביץ, שליח הרבי  לליאון ולסביבותיה. 

בדבריו שיבח הרב גורביץ את התלמידים, והביע את התפעלותו מהבקיאות הנפלאה שהפגינו במבחן המסכם. הרב גורביץ עמד על גודל הנחיצות של חינוך הילדים להתקשרות לרבי, ועודד את ההורים המוסרים את ילדיהם לחדרים, לחזק את החינוך על טהרת הקודש ולהימנע לחלוטין מלימודי חול. מייד עם תום החגיגה פנו הורים רבים למארגנים, והביעו את משאלתם: להמשיך במבצעים כאלו. ההורים ציינו בסיפוק שהמבצע תרם רבות לא רק לידיעותיהם של התלמידים אלא אף, ובעיקר, לרגש ההתקשרות שלהם לרבי. הכול ראו במוחש שכל תלמיד שהשתתף במבצע, גם אם לא העפיל לשלבי הגמר, יצא נשכר. במסגרת המבצע למדו התלמידים להפוך את הנהגתם היומיומית ל"היום-יום".


במבצע ההתקשרות של ילדי צרפת השתתפו תלמידי החדרים: אוהלי תורה סיני פאריז – בהנהלת הרב מיכאל בנגמוס ליובאוויטש ברינואה – בהנהלת הרב דובער פשטר אוהל מנחם יער – בהנהלת הרב דוד אלפסי והרב יעקב ברבי בית מנחם ליאון – בהנהלת הרב מנחם מענדל נמנוב כרם מנחם ניס – בהנהלת הרב מנחם מענדל סבג ליובאוויטש מרסיי – בהנהלת הרב יוסף ביטון ואלו שמות התלמידים הזוכים שהגיעו למקומות הראשונים במבצע ההתקשרות: יחיאל אשר טורנבלט, לוי יצחק טייב, שניאור זלמן מטוסוב, שניאור זלמן פרוז, לוי יצחק מטוסוב, שניאור זלמן פבזנר, ישראל אריה ליב שולט.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
4.
bravo
ח' אב ה׳תשס״ד
rav slonim toujour avec son sefer et taiieb avec son portable
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.