מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשס״ד 22.07.2004

ר' יוסף בלוי - נגד - אגודת חסידי חב"ד

ר' יוסף בלוי הגיש אתמול תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד אגודת חסידי חב"ד וביקש לקבל צו זמני במעמד צד אחד המשבית את פעילות העמותה. שופט בית המשפט, מר יהודה זפט, דחה את הבקשה למתן צו במעמד צד אחד וקבע דיון בבקשה בט"ז במנחם-אב. את הבקשה הגיש, כאמור, ר' יוסף בלוי מקרית מלאכי. טענתו המרכזית כי הוא עצמו חבר העמותה ולמרות זאת הוא לא הורשה להיכנס לאסיפה הכללית של העמותה שהתקיימה בתאריך כ"ד בתמוז. בלוי מבקש שבית המשפט יקבע כי הוא ואחרים הינם חברי אגודת חסידי חב"ד, למרות שאינם מופיעים ברשימת רשם העמותות כחברי העמותה. בבקשתו, דורש בלוי שבית המשפט ישבית את העמותה עד שיתן פס"ד סופי בעתירה.
ר' יוסף בלוי - נגד - אגודת חסידי חב
ר' יוסף בלוי בפתח משרדו של הרב שמואל חפר
 כפי ש-COL פירסם, בכ"ד בתמוז התכנסה האסיפה הכללית של עמותת אגודת חסידי חב"ד במשרדו של הרב שמואל חפר, יו"ר בית רבקה - כפר חב"ד ב'. באסיפה זו כוננו מחדש מוסדות העמותה, מטרותיה ותקנונה ונקבע בה במדוייק מי הם חברי העמותה החוקיים. בלוי טוען כי טעה רשם העמותות כאשר לא כלל בין שמות חברי העמותה אותו ואנשים נוספים: ר' שלמה ויגלר, ר' מנשה חדד, ר' יצחק מנדלסון, ר' יצחק מאיר ססובר, ר' מנחם לרר ור' חיים אשכנזי, וכי על העמותה היה לזמן ולשתף אותו ואתם באסיפה הכללית. יצויין, כי האנשים הנזכרים לא צורפו כמבקשים בעתירה, דהיינו – הם אינם שותפים לעתירה זו.

בלוי מבקש להוכיח כי הינו חבר עמותה מתוקף מינויו כמורשה חתימה בעמותה, בהעדר מורשי החתימה הקבועים. מינוי זה ניתן לו לפני למעלה מעשרים שנה, וכך הוא כותב: "אני, יוסף בלוי אשר בתקנון עצמו מוניתי כמורשה חתימה, בוודאי ובוודאי חבר העמותה מאז היווסדה ועד היום". מומחה לעניני עמותות אמר ל-COL כי בעמותות רבות מונו עובדי עמותות, מנהלי חשבונות, גזברים וכדומה למורשי חתימה, אך מינוי זה לא היווה קבלה של אותם אנשים לפורום חברי העמותה.

על-פי חוק העמותות, אדם המבקש להתקבל לעמותה יתקבל רק אם היתה על כך החלטה של ועד העמותה. זה לא המקרה דנן. הדבר דומה לפקידים בכירים בבנקים, למשל מנהל סניף בבנק, שהוא מורשה חתימה של הבנק, אך הוא אינו חבר הדירקטריון של הבנק וכדומה.

COL שאל את יו"ר אגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, כיצד הוא מגיב לגל ההתקפות כנגד אגודת חסידי חב"ד.
הרב אהרונוב השיב כי "מדובר בקבוצת שוליים ששמה לה למטרה לחבל באחדותה של תנועת חב"ד. קבוצה שולית זו מפרה ברגל גסה את העקרונות הבסיסיים שעליה נשענת תנועת חב"ד מיום שנוסדה על ידי כ"ק אדמו"ר הזקן לפני למעלה ממאתיים שנה. קבוצה זו אינה בוחלת בשום אמצעים, מעלילה עלילות שוא בפני ערכאות, מנצלת את תמימותם של כמה אנשים ומסיתה אותם נגד אגודת חסידי חב"ד ונגד בי"ד רבני חב"ד".

נעשו נסיונות רבים להזמינם להדברות, אך נסיונות אלה נדחו על ידם באופן מוחלט" – אומר הרב אהרונוב, ומוסיף: "כל הנסיונות לפגוע באגודת חסידי חב"ד לא יצלחו. יש לנו את מלוא אורך הרוח להדוף את כל ההתקפות, ובסופו של דבר תצא מהם אגודת חסידי חב"ד מלוכדת, מאוחדת ומחוזקת ותוכל למלא את שליחותה לייצג את חסידות חב"ד כרצונו של הרבי ולמלא את חלקה בשליחות הדור שלנו, הדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה – להכין את עצמנו ואת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו".

הרב אהרונוב אמר עוד כי הוא מעריך שבתוך מספר שבועות יסתיימו כל המאבקים המשפטיים נגד אגודת חסידי חב"ד, והארגון יוכל לפתוח דף חדש בפעילותו – לממש את ההוראות של הרבי לארגון זה, תוך שיתוף פעולה מלא של כל חברי אגו"ח. החברים כולם נכונים להשקיע מזמנם וממרצם להצלחת הארגון והגשמת יעודיו". מומחים לנושאי עמותות שנדרשו לענין, סבורים כי סיכויו של בלוי לזכות בסעד מבית המשפט קלושים ביותר, שכן לא מקובל שבית המשפט יורה לכלול בעמותה אדם, או קבוצת אנשים, שבמשך למעלה משתי שמיטות לא נמנו על פנקס החברים בה.

אחד המומחים ציין, בקשר לכך, כי בית המשפט בירושלים, בתיק מס' 365/98, כבר נדרש לסוגיה מעין זו ונשיא בית המשפט ורדי זילר פסק כי אדם שנעדר מן העמותה במשך שנים רבות ושתק, יש לראות בכך הכרה שלו עצמו אין מעמד בעמותה. וכך נאמר בפסה"ד:

"קינן ידע שהעמותה ממשיכה ופועלת גם כשהוא בנכר, ולא מחה על כך בשתיקתו הארוכה. חרף ידיעה זו, יש לראות הסכמה מצדו לפעילויות בעמותה, והכרה בכך שלו עצמו אין מעמד בעמותה, זאת אפילו היה צורך בהסכמה כזו מצדו. מכל מקום, המצג שהציג קינן כשהוא אינו מתערב ואינו מגיב למהלכי העמותה במשך שנים, והסתמכות העמותה על מצג זה, יוצרת ביחסים שבין הצדדים השתק, המונע ממנו מלערור על פעילות העמותה, אפילו פה ושם היתה חריגה פורמלית מצדה בהקשר כזה או אחר".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
תפסיקו להתעסק בשטויות
ד' אב ה׳תשס״ד
הגיע הזמן להפסיק עם כל השטויות ולהתחיל לעשות מה שהרבי אמר : לדאוג לשלימות הארץ !!!!
2.
החרה בחב"ד מתחיל לצוף
ד' אב ה׳תשס״ד
מה קורה לחב"ד

הכל נהרס ונחרב
חבל חבל חבל
3.
בושה וחרפה
ד' אב ה׳תשס״ד
כזכור לכולם את הייתחסות של הרבי על י.ב
"מה לי.ב במוסדותי"
היתכן !!! מה הוא חושב שוב להשתלט על מוסדות הרבי
כל חסיד שיקר לו הכבוד של הרבי צריך להרים כל צעקה
5.
אתם מנסים להתחזות לאובייקטיבים
ד' אב ה׳תשס״ד
הרי כל הכתבה שלכם מלכתחילה מצדדת בהרב אהרונוב ולשם כך נכתבה. נקודה
הקוראים לא טיפשים
7.
ׁבתור אחד נאמן לרבי
ד' אב ה׳תשס״ד
לא בקשר לאינטרס המשיחי אני לא מדבר אני מדבר בקשר לזה שצריכם כפשוטו בקבלת עול מוחלטת לשמוע לרבנים ולמי שהרבי מינה לרב או לאיש ציבורי, כגון שליחים של הרבי, בית דין שהרבי מינה, רבנים, כגון ר' יוסף יצחק אהרונוב איש ציבורי חשוב מאד, ולא קשור לקבלת עול ולנושא התגובה עושה ועשה בחייו הרבה קבלת עול ואם יש מהזרם השני רבנים חשובים שהרבי מינה אז דרך התגובה תענה לי
8.
האתר הזה - חושף בעיות ומחלוקות שרבים אינ...
ד' אב ה׳תשס״ד
למה??
אני ועוד כמה לא היכרנו בכלל את ר בלוי המדובר , וכעת גרמתם לי לחשוב עליו מחשבות לא חיוביות.
לא כל דבר צריך לפרסם. הרי מהפירסום הזה לא נגרם טוב לאף אחד.
אולי אני תמימה מידי? לא נראה לי.. אתם אולי שכחתם את הגבולות...
אני מקווה שלא תצנזרו אתוי..
45.
עכשיו זה רשמי
ח' אב ה׳תשס״ד
למעיין, יוס'ל בלוי נגד חסידי חב"ד...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.