מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״א 15.04.2011

נשיא ארה"ב הכריז: "יום חינוך" לכבוד הרבי מליובאוויטש

המסורת נמשכת בבית הלבן: נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הכריז על "יום חינוך" בארה"ב, לכבוד יום הולדתו של הרבי. אתר הבית הלבן פרסם את המכתב המלא, עליו חתום הנשיא: "המורשת שלו ממשיכה להעניק השראה לאנשים" לסיפור המלא
נשיא ארה
הנשיא ברק אובמה

מאת כתב COL

נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך את המסורת של קודמיו לתפקיד. בהודעה מיוחדת שפרסם, הכריז על "יום חינוך לאומי" שיחול היום - י"א ניסן, יום הולדתו ה-109 של הרבי.

המסורת על הכרזת "יום חינוך" החלה בשנת 1978 בהחלטה משותפת של בתי הקונגרס האמריקני. מטרת ה"יום חינוך" - להנחיל לנוער ערכים של מוסר.

באתר 'הבית הלבן' מתפרסמת ההצהרה במלואה. "העתיד של האומה שלנו תלוי ביכולת שלנו להנחיל לדורות הבאים את הערכים שיאפשרו להם לכתוב את ההיסטוריה של הדור הבא. כשאנחנו חוגגים את 'יום החינוך והשיתוף' בארה"ב, אנו מתחייבים להכין את בנינו ובנותינו לשגשג במאה ה-21 עם עקרונות ממוקדים", כותב הנשיא.

בהודעה, מפרט הנשיא את המהפכה החינוכית שהוא מוביל באקדמיות, אבל מבהיר כי "חינוך בלבד לא יכול להכין את הילדים שלנו לעמוד בהנהגת האומה. אמריקה נותרה קרן של תקווה עבור רבים ברחבי העולם בשל הלבבות הפתוחים שלנו, המוסריות והאנושיות שלנו".

כדוגמה לסמל של נתינה, הוא מביא את הרבי. "ב'יום החינוך והשיתוף', אנו מציינים את רבי מנחם-מנדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, שהקדיש את חייו לשיפור החינוך ודירבון לעשייה. מורשתו הינה מקור השראה לאנשים ללכת קדימה לבניית עתיד ורוד יותר".

עוד כותב הנשיא: "בכל שנה, יום החינוך והשיתוף, מזכיר לנו את המחויבות שלנו ליצירת הזדמנויות לעתיד טוב יותר".

אובמה חותם את המכתב: "לכן, אני, ברק אובמה, נשיא ארצות-הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על-ידי החוקה וחוקי ארה"ב, מצהיר על יום זה כיום החינוך והשיתןף בכל ארה"ב. אני קורא לכל האמריקנים לקיים את היום הזה עם הפעולות המתאימות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.