מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״א 14.04.2011

גוט יום-טוב, חסידים: 109 שנה להולדת הרבי

אלפי חסידי חב"ד בכל רחבי הארץ מציינים ביום שישי י"א בניסן, את יום הולדתו ה-109 של הרבי, בהתגייסות המונית לפעילות הפצת היהדות ובשורת הגאולה של הרבי. החסידים יתפרשו בכל ערי הארץ, יניחו תפילין עם יהודים, ויפיצו עלוני הסברה על החג ● בית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד ו'חדרו של הרבי' יהיו פתוחים ביום י"א ניסן לקהל הרחב לתפילה, כתיבת פ"נ, ולימוד בתורת הרבי  לסיפור המלא
גוט יום-טוב, חסידים: 109 שנה להולדת הרבי

כתב COL

חסידי ואוהדי חב"ד בארץ ובעולם מציינים ביום שישי י"א ניסן את יום הולדתו המאה ותשע של הרבי מליובאוויטש. ביום זה, בשנת תרס"ב, ירדה נשמתו הקדושה לעולם הזה, ואנו זכינו לאורו הגדול. על-כן זה יום שמחה והודיה לקב"ה.

הרבי מליובאויטש נולד בעיר ניקולייב שבאוקראינה להוריו רבי לוי-יצחק וחנה שניאורסון בשנת תרס"ב (1902). ילדותו עברה עליו בעיר יקטרינוסלב (דנייפרופטרובסק), שם נתמנה אביו לרב ראשי של העיר והמחוז. לאחר חתונתו עם הרבנית חיה מושקא נ"ע - בתו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע - רבי יוסף יצחק שניאורסון נ"ע בשנת תרפ"ט (1929) - יצא עם רעייתו לברלין, שם התבודד ועסק בתורה לצד לימודים כלליים.

בשנת תש"א (1941) הצליח להניצל מציפורני הנאצים והגיע עם רעייתו לארה"ב. חותנו, שהגיע לשם שנה לפניו, מינהו לעמוד בצומת המרכזי של העשייה החב"דית כשהוא מנווט את זרועות הארגון והביצוע החשובות של התנועה.

10 שנים מאוחר יותר בשנת תשי (1950) - בי' בשבט נסתלק חותנו, והוא נתמנה לממלא-מקומו ולאדמו"ר השביעי בשושלת חב"ד. מאז הוא כונה בפי כל 'הרבי מליובאוויטש', או בקיצור 'הרבי'. בתוך זמן קצר הפך את תנועת חב"ד לכוח הדומיננטי ביותר ביהדות זמננו, ושלח את שליחיו לכל נקודה יהודית על-פני כדור-הארץ.

בקרב חסידי חב"ד נהוג לכנות את היום הזה בתואר 'יום הבהיר'. כך נאמר על רועה ישראל הראשון, משה רבנו, שביום-הולדתו "נתמלא הבית כולו אור". היום שבו נולד נשיא ישראל שבדור הוא אפוא יום שכולו אור ובהירות.

מגבירים את ה'מבצעים'

בכל ריכוזי חב"ד, כמו גם בבתי חב"ד בערים ובישובים, יצאו המוני חסידי חב"ד למרכזי הערים על מנת לקיים את מצוותו של הרבי, להפיץ את מעיינות החסידות והיהדות - חוצה, לבשר לעם ישראל על בואה הקרוב של הגאולה השלמה ועל הצורך להתכונן כראוי לקבלת פני משיח צדקנו.

אלפי פעילים יציינו את יום הולדתו של הרבי בפעילות מגוונת שיזם הרבי במהלך שנות נשיאותו, החל מהמצוות הכלליות המוכרות כ"עשרת המבצעים", לעורר את הציבור בעניני חג הפסח ועד להפצת בשורת הגאולה. החסידים יתפרשו בכל ערי הארץ, יניחו תפילין עם יהודים, יפיצו עלוני הסברה על החג, יקראו לציבור להוסיף במצוות ובמעשים טובים, ויביאו לחיזוק רוח העם וליכודו.

בית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד ו'חדרו של הרבי' יהיו פתוחים ביום י"א ניסן לקהל הרחב לתפילה, כתיבת פ"נ, ולימוד בתורת הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.