מערכת COL | יום כ"ט אדר ב ה׳תשע״א 04.04.2011

ילדי צפון קפריסין מוכנים לפסח ● גלריה

הילדים זכו לחוויה מיוחדת, אפיית מצה שמורה וכשירה, בכוחות עצמם ● הגדה אישית מעוצבת, קערת סדר אטרקטיבית ועוד הפתעות חיכו להם בפעילות יוצאת הדופן אליה נהרו הילדים מרחבי העיר  דיווח וגלריה
ילדי צפון קפריסין מוכנים לפסח ● גלריה

בראשית השבוע, התאספו ילדי העיר והמחוז בבית חב"ד בראשות השליח הרב חיים הלל וזוגתו דבורה לאה אזימאוו שיחיו, ילדים שלוו בהורים מרוצים. ההורים ניחשו שכמיטב המסורת של השלוחים גם הפעם שווה לא לפספס את שעות החוויה היהודית המיוחדת במינה.
 
ואכן הם לא התאכזבו, ואף הופתעו לטובה מעבר למצופה. כל ילד\ה עיצבו כוס של אליהו בגודל מירבי, צפו בלקט הסברים משעשעים על מהות החג ומצוותיו, מה שהכניס אותם אל תוך האווירה.

ואז יצאו כולם לכיוון האטרקציה המרכזית "מאפיית המצות". הילדים הפשילו שרוולים, גם ההורים הצטרפו לאט לאט, רדדו את הבצק לשו היטיב והגישו אל התנור הלוהט.
מצות ריחניות בידי הילדים המאושרים, היו הוכחה ניצחת למוכנות הנפשית והמעשית של קהילת יהודי צפון קפריסין לחג המצות הממשמש ובא.
 
חלק מהילדים, הם חניכים של מסגרת ה'היברו סקול' שפועל בהצלחה במקום זה כמה חודשים, והיה ניכר עליהם כי הגיעו עם רקע וידע מוקדם, בצורה מיוחדת. תשורה מקורית קבלו כל המשתתפים, קערת פלייסמט לליל הסדר אטרקטיבית, עם השמה של חלקים מיוחדים עבור ילדים, מוצר חדיש שזה עתה יצא לשוק.

מדברי השליח ששוחח עמנו טלפונית עולה, כי ההיענות היתה למעלה מן המשוער, ולדבריו "הילדים האלו כבר לא בגדר של בן חמישי ב"ה, הם מרגישים ממש כאחד הבנים סביב שולחן הסדר, שותפים מליאים לכל דבר ועניין, לכל מצווה והנהגה".

עוד אנו מדברים וברקע אפשר לשמוע שמבצע מצה מתנהל במלוא המרץ, סטים של מצה שמורה מחולקים לאנשי עסקים, מטיילים וכמובן יהודים מקומיים, כהוראתו של הרבי – שתפקידו של הרב ושל השליח לוודא שלא יישאר ולו יהודי אחד שלא תהיה לו האפשרות לקיים את מצוות המצה.

בתוך כך נמסר על הכנות קדחתניות במוקדים שונים של "ליל סדר ציבורי – עם חב"ד צפון קפריסין", תודות לעזרה מיוחדת של המל"ח והרב מ"י קוטלארסקי ואתו עמו אחיו ר' מ"מ קוטלארסקי שיחיו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.