מערכת COL | יום כ"ט אדר ב ה׳תשע״א 04.04.2011

עם הלב לכל יהודי: 650 בחורים יוצאים לעשות 'סדר' בעולם

650 בחורים עושים את דרכם בימים אלו אל עבר מאות נקודות ברחבי העולם כחלק מ'מרכז שליחות' מטעם 'המרכז לענייני חינוך' שם יערכו הם סדרים ויביאו את מסר חג הפסח לעשרות אלפי יהודים ● בכדי להתכונן טוב יותר לעריכת הסדרים, התכנסו ביום חמישי האחרון מאות בחורים במוזיאון הילדים היהודי בשכונת קראון הייטס ליום עיון והכנה לקראת 'מרכז שליחות', במהלכו למדו הם הלכות, קיבלו טיפים ועצות מעשיים ושמעו על חשיבותה של השליחות  לדיווח ולתמונות
עם הלב לכל יהודי: 650 בחורים יוצאים לעשות 'סדר' בעולם

650 בחורים עושים את דרכם בימים אלו אל עבר מאות נקודות ברחבי העולם כחלק מ'מרכז שליחות' מטעם 'המרכז לענייני חינוך' שם יערכו הם סדרים ויביאו את מסר חג הפסח לעשרות אלפי יהודים.

בכדי להתכונן טוב יותר לעריכת הסדרים, התכנסו ביום חמישי האחרון מאות בחורים במוזיאון הילדים היהודי בשכונת קראון הייטס ליום עיון והכנה לקראת 'מרכז שליחות', במהלכו למדו הם הלכות, קיבלו טיפים ועצות מעשיים ושמעו על חשיבותה של השליחות.

"אתם מייצגים את חב"ד, אתם מייצגים את הרבי", אמר הרב משה קוטלרסקי, מ'מהרכז לענייני חינוך' ומי שמממן ומרכז את הפרוייקט. במהלך דבריו הביא הוא מספר אפיזודות וסיפורים הקשורים ל'מרכז שליחות' להם התוודע במהלך 40 השנים בהם ניהל את הפרויקט בהוראתו של הרבי, כשהוא מדגיש את העובדה שההשפעה של ביקורים אלו הם לטווח ארוך.

הנואם הבא היה הרב מרדכי פרקש, מומחה בעל שם עולמי לכל הקשור לעולם ההלכה. במשך למעשה משעה פירט הרב פרקש למשתתפים את כל אותם הלכות עשה ואל תעשה כשהוא מייעץ להם כיצד להתמודד עם בעיות הלכתיות שעלולות להתעורר במהלך 'מרכז שליחות'. את החלק השני של דבריו הקדיש הוא לניווט זריז של הסדר, וכיצד לדאוג שהמשתתפפים ימלאו את מצוות הפסח כראוי.

"אני מופתע לטובה מכמות הבחורים היוצאים ל'מרכז שליחות'", אמר השליח הרב גו'ש גורדון, מבית חב"ד אנסינו, קליפורניה. גורדון סיפר על ההשפעה העצומה שיכולה לגרום פגישה אחת כזו עם יהודי, כשהוא מספר על שיעור תניא קטן אותו מסר בחור שלאחר 30 שנה גרם למשפחה שלימה להתקרב ליהדות.

הנואם האחרון היה הרב צלי ווילשאנסקי שהקדיש את דבריו לחשיבות של היצוגיות. "צריך להתנהג כמו שליח של הרבי בכל המובנים".

"זה היה מרתק" אומר סעדיה וינגרטן ממישיגן שיוצא לערוך סדר בקוסובו. "אני מרגיש עכשיו מוכן יותר בכדי לבצע את הסדרים ביעילות עם מקסימום אחריות". הרב שניאור נג'ר והרב מענדל קוטלרסקי שמרכזים את הפרוייקט טוענים שאחד הדברים החשובים ביותר זה לספק לבחורים היוצאים ל'מרכז שליחות' את הכלים הנכונים עבור כך. "אירוע שכזה גורם להם להעשיר את הידע ולחמש אותם עם חומר להצלחה".

לפני התמונה המרכזית נשא דברים הרב מענדי קוטלרסקי מנהל משרדי 'בית חב"ד העולמי' של 'מרכז' בהם כלל הוא עצות טכניים ושלל רעיונות תוך שהוא מספר על הערכות שיחולקו למשתתפים כולל הגדות ומדריכים לחג שהופקו במיוחד לכבוד 'מרכז שליחות' השנה.

"עשינו את כל מה שיכלנו בכדי להבטיח חוויה חלקה עבור על אחד ואחד מהבחורים שהסכימו לוותר על פסח עם בני משפחותיהם בכדי להביא את מצוות החג ליהודים ברחבי תבל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.