מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשע״א 11.04.2011

האדמו"ר ממונקאטש כובד בסנדקאות בקרפאטים

יום היסטורי ומרגש היה בעיר מונקאטש, בינות להרי הקרפאטים שבאוקראינה, כאשר אדמו"ר ממונקאטש עם 100 מחסידיו לחגוג את חגיגת בר המצוה לנכדו ● האירוע שולב במעמד 'חנוכת הבית' של ביהכנ"ס הגדול הישן בעיר ● שליח חב"ד ורבה של אוז'גאראד ומחוז הקרפאטים הרב מנחם מענדל טייכמן ניצל את הזדמנות הפז לשיתוף פעולה נוסף ולחגיגת כניסתו לבריתו של אברהם אבינו ע"ה של היהודי ה- 60 מאז הגעתו עם משפחתו להאיר את הקרפאטים  לדיווח ולתמונות 
האדמו
יום היסטורי ומרגש הי' בב' ניסן בעיר מונקאטש, בינות להרי הקרפאטים שבאוקראינה, כאשר הגיע כ"ק האדמו"ר ממונקאטש שליט"א עם כ-100 מחסידיו ושומעי לקחו לחגוג את חגיגת בר המצוה לנכדו היקר יניק וחכים כמר יחזקאל הורוויץ, ששולב ביחד עם מעמד 'חנוכת הבית' של ביהכנ"ס הגדול הישן דמונקאטש.

שליח חב"ד ורבה של אוז'גאראד ומחוז הקרפאטים הרב מנחם מענדל טייכמן העומד בקשרי ידידות הדוקים עם חצר מונקאטש זה שנים, ניצל את הזדמנות הפז לשיתוף פעולה נוסף ולחגיגת כניסתו לבריתו של אברהם אבינו ע"ה של היהודי ה- 60 (!) כ"י מאז הגעתו עם משפחתו להאיר את הקרפאטים והדרים עליה (לפני כ-8 שנים).

לפני שבועות מספר, לאחר משתה ושמחה והתוועדות עמוקה בחג הפורים באוז'גאראד וכניסת היין הרב, יצא סודה של הנשמה הכמהה להשתחרר מאיסור כרת החמור ובחסדי ה' שני יהודים נוספים הביעו את נכונותם העמוקה להיכנס בברית עולם של עם עולם עם בורא העולם.

הרב טייכמן מצא לנכון לקבוע את תאריך הבריתות ביום המסוגל ב' ניסן, יומא דהילולא רבה של הוד כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב מליובאוויטש נ"ע כאשר בהשגח"פ נפלאה יכבד הרבי ממונקאטש שליט"א את קהילות הקודש בביקורו, והפעם יזכו הנימולים לסנדק רם המעלה בדמותו של הרבי ממונקאטש שליט"א.

"קדושה לא זזה ממקומה" ולראשונה – לאחר הפסק של ע"ד שנה – בוצעו הבריתות, ע"י המוהל המומחה העולמי מב"ב – הרב ר' דוד שלמה שי' געלבער, בבית ההיסטורי של אדמו"רי מונקאטש לדורותיהם – אשר נפדה לפני שנים מספר ע"י הרבי ממונקאטש הנוכחי – ובאותו חדר קדוש בו הכניס כ"ק האדמו"ר בעל ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש זי"ע ילדים רבים בבריתו של אאע"ה. דבר שגרם התרגשות רבה לנכדו הרה"צ הנוכחי ממונקאש שליט"א ומה נהדר הי' מראהו כאשר הכריז ברגש רב "ויקרא שמו בישראל – שלום דב בער", ע"ש בעל היארצייט המכונה בפי כל "הרמב"ם של תורת החסידות" – הוד כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע.

היהודי הנימול הראשון – שלום דב בער בן ה 66! – הינו גם היהודי האחרון מאותו כפר נידח עלום השם, השוכן לו על הרי הקרפאטים, בסמיכות לעיר בעריגסאס. ואילו הנימול השני היה סטודנט בן 20 מהעיר אונגוואר - אוז'גאראד ונקרא שמו בישראל מרדכי אהרן בן ר' יחזקאל ברוך שי'.

האירוע המרגש נחתם בסעודת ה'בר מצוה' וחנוכת הבית דביהכנ"ס הנ"ל בהשתתפות כמה עשרות מחברי הקהילה, וללא ספק ישאיר השראה רוחנית עמוקה (אף בקרב רוב יהודי הקהילה אשר נאלצו להיעדר ממנו בגופם עקב שעות קיומו הבלתי רגילות – בשעות הקטנות של הלילה).

השליח הרב טייכמן שכובד לשאת דברים לפני הקהל הרב, עמד בנאומו בסעודת המצוה אודות הקשר הנפלא בין אירועי היום והלילה: הבריתות, בר המצוה, וחג הפסח הממשמש ובא, וביקש להודות לתורמים הנכבדים חסידי מונקאטש שתרמו את הוצאות הבריתות וזוגות התפילין (שהשליח נוהג להעניק לכל נימול) וכובדו בסנדקאות, אותה כמובן נתכבדו לכבד את מנהיגה של חסידות מונקאטש כיום והעומד בראשה שליט"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.