מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״א 10.04.2011

זוועה בערד: במהלך המהומות נקטעה אצבע של מתפלל ● תיעוד

הפרות הסדר וההתנכלויות לחב"ד בערד נמשכות: אתר 'כיכר השבת' מדווח כי במהלך השבת קבוצה אלימה, המתנכלת מזה תקופה למתפללים, גרמה לקטיעת אצבע של מתפלל מבוגר ● האתר מפרסם תיעוד שצולם על-ידי נוכרי לסיפור המלא
זוועה בערד: במהלך המהומות נקטעה אצבע של מתפלל ● תיעוד
(צולם על-ידי נוכרי, באדיבות 'כיכר השבת')

מאת ישראל אהרון, אתר 'כיכר השבת'

אצבע שנקטעה ולא תשוב וילדות קטנות שהוכו בברוטאליות, הם רק חלק מהמהומות בערד בשבת האחרונה. בשנה האחרונה מתנהלת מריבה קבועה בין קבוצות חסידים בעיר, כפי שדווח בעבר ב´כיכר השבת´. כפי שנהגנו בעבר, גם עכשיו אין בכוונתינו לנקוט בשמותיהם של החסידויות המפוארות.

בחודשיים האחרונים שוררים בבית-הכנסת המרכזי בערד שקט ושלווה. מאז פנתה אחת הקבוצות ל´ערכאות´ בבית-משפט אזרחי, היה נדמה כי הצדדים החליטו להרפות - עד להכרעת השופט. במעין הסכם שקט, המתפללים הקבועים מקדימים להגיע, וכשהתובעים מבקשים להיכנס - הם ניצבים בפני שער סגור, ועוזבים את המקום בתוך דקות קצרות.

אפרים בן ראובן, יהודי מבוגר שמתפלל במקום למעלה משלושים שנה, איחר השבת להגיע לבית-הכנסת. בשער, כבר חיכתה לו קבוצת בחורים ואברכים צעירים (מקבוצת התובעים) שביקשו להיכנס יחד איתו פנימה. אפרים פתח את המנעול, וניסה לאחוז את השער ולהיכנס לבד. האברכים לא היססו לרגע, והדפו בחוזקה אדם שלפי גילו יכל להיות הסבא שלהם.

בפתח בית-הכנסת ישנו שער נוסף. אפרים ניגש לשער השני של ההיכל, אך האברכים דלקו אחריו גם לשם. הוא אוחז את השער, והאברכים מושכים בכל הכוח, כשידו של אפרים לכודה בתווך. "אתם תתלשו לי את היד" זועק אפרים, ואברך חוצפן במיוחד עונה לו "למה לא?".

אפרים משך את ידו אחורה בכל הכוח, אך אחת האצבעות נלכדה ונקטעה. חלק מהאצבע נשר על הארץ. אפרים רץ במהירות לתחנת מד"א, כדי לטפל בפצעיו, וכשאלו רואים את המחזה ושומעים את הסיפור המזעזע, הם ממהרים לשלוח את המשטרה לבית-הכנסת. השוטרים מחפשים בפנסיהם את הגדם הקטוע, ואף מוצאים, אך בחדר המיון מתברר שהחלק לא ניתן לחיבור.

אחד מהאברכים נעצר לחקירה (כאמור – ליל שבת קודש). חברי הקבוצה מתייצבים כאיש אחד לתמוך בחברם. העובדה שהאדם חשוד בקטיעת איבר ליהודי אחר לא מפריע להם לבוא בתביעה למפקד התחנה, לשחרר אותו לאלתר. עד שלא ישוחרר חברנו החשוד, אומרים חברי הקבוצה, לא נעשה קידוש. את מפקד התחנה העירונית האיום הזה מרתיע, כי העציר משוחרר לביתו תוך זמן קצר.

קללות בדרך לבית

בדרך הביתה מגלה הרב יעקב מנדלזון, רב בית-הכנסת, כי הפוחזים "לא שכחו אותו". חמישה בחורים ואברכים צועדים אחריו בדרך הביתה, כשהם קוראים קריאות בגנותו.

הילדות הקטנות של הרב פוצחות בבכי, אך את הצעיר זה רק מעודד. כמו לא היו מעולם ה"תקנות" המפורסמות, הוא שולח את ידו לדחוף את הילדה. בשלב זה מתעורר אחד האורחים שהתלוו אל הרב ומסלק את הפוחזים בצעקות.

עלילות השער

ביום שבת קודש, המצב רק החמיר. את המחסום הראשוני דילגו הפורעים באותה שיטה מאמש. סבתו של חתן בר-המצווה שהגיעה לעלייה לתורה שהתקיימה בשבת בבית-הכנסת, נדחפה הצידה, והשער החיצוני פרוץ למעבר.

כשהגיעו חברי הקבוצה לשער השני, שעומד במרחק של שני מטרים בלבד מדלתות ההיכל הגדול, הם השתמשו בשיטה מקורית - הם פשוט ניתצו את השער.

י´, אחד מחברי הקבוצה הבולטים, שכבר מוכר למשטרה מהשתוללויות קודמות, החל למשוך את השער כשחבריו מצטרפים אליו בכל המרץ. בתוך זמן קצר, הושלך השער על הרצפה. כעת, עמד בדרכם של המשתוללים רק עוד מחסום אחד אחרון. המתפללים.

כעשרה ממתפללי בית הכנסת שצפו בוונדליזם בחוסר אונים התייצבו כחומה חיה במקום השער. כמובן שהם זכו לספוג, יחד עם הנאצות והגידופים, גם מכות לרוב. את ההתפרעות עצרה משטרת ישראל. שכן נוכרי מהבניין הסמוך, שגם צילם את ההתרחשות, פנה בטלפון למשטרה. ניידת שהופיעה עצרה את המהומות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.