מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשס״ד 21.07.2004

ישיבת קיץ 'צעירי השלוחים' שבתו בירושלים

תושבים ומבקרים ששהו בשבת האחרונה בעיר העתיקה בירושלים, לא ישכחו את השבת שהם חוו. כבר ביום שישי הבחינו תושבי העיר בקבוצה גדולה של תמימים מתלמידי ישיבת-קיץ "צעירי השלוחים" - צפת, הצועדים בבגדי שבת ברחובות הצרים של העיר העתיקה, פניהם אל הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, ומפיהם בוקעת שירה אדירה "שלוחי אדוננו"... הישיבה כולה – המונה כשבעים תמימים וצוות, באו לשהות בשבת מברכים פ' מטו"מ ובימים הסמוכים בירושלים עיה"ק. לרבים מהתלמידים היתה זו הפעם הראשונה שזוכים הם לבקר בירושלים שבין החומות. את התרגשותם הם לא הצליחו להסתיר...
ישיבת קיץ 'צעירי השלוחים' שבתו בירושלים
שעת בין השמשות. רחבת הכותל הומה אדם. תושבים מסבירים שמדי שנה בימי בין המיצרים באים אלפי יהודים לשבות ולהתפלל בכותל המערבי. מיד לאחר תפילת המנחה, מתיישבים תלמידי הישיבה – כהרגלם מדי שבת בשבתו בישיבה - ל"סדר ניגונים". אינו דומה ניגון געגועים המושר סתם ביום של חול, לניגון המושר בשעת בין הערבים של ערב שבת קודש, על אחת כמה וכמה תוך התרפקות על אבני הכותל... העינים נעצמות להם, והניגונים המרטיטים בוקעים מפי התלמידים... רוב המנינים סיימו את תפילתם זה מכבר, אך מאות רבות של אנשים מסרבים לעזוב את רחבת הכותל... כוח משיכה אדיר כמו מושך אותם אל המעגל, והם נסחפים אל צלילי הניגונים. שעה ארוכה ניצבים הם מסביב לתלמידי הישיבה, חלקם מביטים בסקרנות בעשרות תמימים ובאוירה העילאית הנסוכה על פניהם, וחלקם אף מנסים להצטרף לנגינה... כעת, שרים כולם ניגון הכנה והת' יעקב יוסף רסקין - בנו של ר' אברהם רסקין שליח במונטריאול, ונכדו של הרה"ח וכו' ר' לייבל רסקין ע"ה שליח הרבי במרוקו - שבשבוע זה חל יום הולדתו חוזר על מאמר בעל-פה. מתפללים רבים עודם ניצבים על עמדם, מאזינים למאמר הנאמר באידיש בשפה קולחת... תפילת קבלת שבת בחיות, ולאחריה ריקוד של שמחה, מותיר רושם בל ימחה על הצופים הרבים, ואפילו על תיירים שאינם יהודים. התנהגותם של התמימים מעידה על תוכם – על היותם שלוחים ובני שלוחים, שכן מיד עם סיום התפילה כבר עסוקים הם לשוחח עם מגוון של יהודים השוהים ברחבה בבליל שפות - אנגלית, ספרדית, ואפילו קצת עברית... ביום ש"ק, לאחר טבילה במקוה שמים התמימים צעדיהם לעבר בית הכנסת "צמח צדק" לאמירת תהלים ותפילת שחרית. למרות הדוחק שנוצר בביהכנ"ס אירחו הגבאים ומתפללי ביהכנ"ס את תלמידי הישיבה בשמחה לבבית. השבת העילאית נחתמת בהתוועדות עם השליח הרב יצחק שוחט מלונדון שבאנגליה - אביו של אחד מתלמידי הישיבה - השוהה אף הוא בהשגח"פ בירושלים. הרב שוחט משתף את השלוחים הצעירים בעבודת השליחות שלו, מספר על כוחות המשלח שניתנו לשלוחים וכיצד הוא חש זאת מדי יום. ההתוועדות המרוממת נמשכת שעות ארוכות. התחושה המרוממת לא מרפה מהתלמידים גם ביום ראשון, בשעה שסיירו התלמידים בעיר העתיקה, במנהרות הכותל ובעיר דוד. רבים מהתלמידים השוהים בישיבת הקיץ עתידים להמשיך את לימודיהם בישיבת "צעירי השלוחים" בשנה"ל תשס"ה. למרות גילם הצעיר, נשלחים הם למשך שנה שלימה לארץ-הקודש ללמוד בישיבה שקנתה לה שם ומוניטין ביחס האישי המוענק לכל אחד תוך התמסרות מוחלטת של צוות הישיבה בראשות הרב שלום בער הרצל לכל תלמיד לפי רמתו וכשרונותיו. יש לציין שישיבת "צעירי השלוחים" בצפת עומדת בראש מעייניו של הרב חיים קפלן שי' - שליח כ"ק אדמו"ר לעיר צפת ויו"ר ועד אגודת קרית חב"ד צפת, המשקיע כוחות ומאמצים רבים בפיתוחה של הישיבה, והודות לו הישיבה התרחבה והתפתחה בתקופה יחסית קצרה.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
איזה חמודים....
ג' אב ה׳תשס״ד
עושים קידוש ה'.
4.
איפה אתה?
ג' אב ה׳תשס״ד
זלמי איפה אתה?למה לא רואים אותך? מאחיך אברמי
5.
Seriously
ד' אב ה׳תשס״ד
A breath of fresh air to see a moisad educating Bochurim Bruchoi of the Rebbe with such seneitivity and concern. Remarkable
6.
פיני
ד' אב ה׳תשס״ד
כל הכבוד,רוצים לראות הצלחה גם בגן ישראל צפת
8.
To Zalmy Motchkin
ד' אב ה׳תשס״ד
To Zalmy Motchkin I am sure you are having a great time farbrenging with fellow tzirei hashluchim. Enjoy every minute in Eretz Yisroel. From your Uncle E. in New York.
20.
Its about time
ד' אב ה׳תשס״ד
itd about time shluchim could send their children to camp in Eretz Yisroel without forcing their children to compromise on the chasidishkeit or hiskashrus to the rebbe, or being forced to say things they dont want to say with political affiliations to meshichisten. Kol Hakavod!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.