מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״א 10.04.2011

שיא בצריכת חשמל בכפר-חב"ד ● סיקור מלא, גלריית ענק

מאות 'פנסאים' הדליקו את כפר-חב"ד, באירוע מיוחד ומרגש שחתם את המבצע הגדול לקראת י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי ● כמה שיאים נשברו באירוע: ילד בן 10 הנחה את האירוע כולו, אדמו"ר הגיע לשאת דברים, והגדול מכולם - המתנה של הילדים: אלף דפי גמרא ואלף שיחות של הרבי  לסיקור מלא, גלריית ענק 
שיא בצריכת חשמל בכפר-חב
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)

מאת כתב COL

"הפנס הבוער בידו של 'הפנסאי' הולך ומוסיף באור. צעד אחר צעד פוסע הוא, ומכה בחשיכה. שלהבת האור אינה מניחה לעלטה להאפיל ולכסות על הנשמה המאירה".
במלים אלו, סיכם מאן-דהו את המעמד העצום שהתקיים בכפר-חב"ד בליל שישי האחרון.

הכפר כולו לבש חג. באהל אירועים מיוחד שהוקם בחצר הישיבה המרכזית התכנסו יחד מאות ה'פנסאים' והוריהם, למעמד סיום וחותם 'מבצע האלף'.

בקדמת האולם ישבו נרגשים 'החיילים', 'הפנסאים'. לדידם אין זה אירוע של מה בכך, הן במשך שלושה חודשים מתייגעים הם בעמל וביזע, על המתנה הנפלאה אותה יגישו לרבי לקראת יום הולדתו: מתנת אלף דפי הגמרא ואלף השיחות מלקוטי שיחות.

את שרביט ההנחיה נטלו החיילים הפנסאים, ראשון פתח את האירוע 'הפנסאי' מענדי אשכנזי שקרא להורים הנרגשים לצלול לרגעים אחרים רגעים שהם אך ורק נחת אמיתי מילדיהם.

את ברכת 'הפנסאים' נשא 'הפנסאי' מוישי בייץ' שהודה בשם כולם למדריכים היקרים על כל השקעה העצומה. כעת מוזמן דובר חב"ד הרב מנחם ברוד - הורה ל'פנסאי', המשתף את הקהל בזיכרונותיו משנת הקבוצה תשמ"א – השנה בה הכריז הרבי על הקמת צבא הילדים 'צבאות ה'.

הנוכחים צופים במצגת מיוחדת שסוקרת את הפעילות מראשיתה, במהלכה נצפים כמה 'פנסאים' מתוועדים עם המלמד, הם משוחחים על אשר על-ידי ש"זרעו בחיים, אף הוא בחיים", וכי גם היום חי הרבי עם חסידיו, ומשפיע להם שפע ברכה עד בלי די.

דברים מיוחדים נושא הרב יעקב גולדשמיד, מגיד-שיעור בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית שבהנחייתה מתנהלת הפעילות. הרב גולדשמיד ביאר כי דווקא על-ידי לימוד התורה נעשים "זרעו" שאז "אף הוא בחיים".

לאחריו נשא דברים הרב יוסף-יצחק זילברשטרום, ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בקרית-גת, והורה ל'פנסאי' שעודד את 'הפנסאים' והודה לעומדים מאחורי הפעילות, ובראשם הרב שמעון רבינוביץ, הנושא בעול הכספי העצום.

את המעמד מלווה כל העת מקהלת הילדים של ארגון הפנסאים בניצוחו המוזיקלי
של ר' שלום כינורי, שירי המקהלה פורטים היטב על מיתרי הלב של הנוכחים, ומכניסים את כולם לאווירה המרוממת והמיוחדת.

לקראת סיום המעמד נקראים בזה אחר זה 'חתני האלף' – המצטיינים שבין 'הפנסאים'. אלו זוכים בתעודות מהודרות ובפרסי ענק. לאחריהם נקראים על הבמה סגני החתנים, חתני הטף, וחתני השיחות.
 
דברי ברכה נשמעו כמובן על-ידי מי שנותן את הקו לכל הפעילות הברוכה המשפיע הרב זלמן גופין.

על בימת הנשיאות באירוע ישבו: כ"ק האדמו"ר מצ'רנוביל, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי רבה של כפר-חב"ד, המשפיע הרב שניאור-זלמן גופין, הרב חיים פרוס, והרב מיכל וישצקי. הפיק בהצלחה רבה - מיכאל כפלין הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.