מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״א 05.04.2011

מציינים את ב' בניסן בהתוועדויות חסידיות

ביום ב' בניסן חל יום השנה ה-91 להסתלקותו של כ"ק אדמו"ר שלום-דובער, הרבי החמישי בשולשלת נשיאי חב"ד. תקופת נשיאותו בין השנים תרמ"ג-תר"פ (1882-1920) היתה אחת המוצלחות בדברי ימי החסידים בכלל והרחבת והעמקת תורת חב"ד בפרט ● הרבי הרש"ב נחשב כמעמיק גדול בתורת החסידות, גילוייה והפשטתה וכתביו ממלאים מאות רבות של ספרי חסידות. חסידי חב"ד באוקראינה וברוסיה יפקדו את ציונו הקדוש ויעתירו בו תפילה למען כלל ישראל בעולם כולו ובארצנו הקדושה בפרט  לסיפור המלא
מציינים את ב' בניסן בהתוועדויות חסידיות

כתב COL

הרבי הרש"ב, רבי שלום דובער זצ"ל, האדמו"ר החמישי בשושלת נשיאי חב"ד, נתן את האות והתחיל את דרכה של חב"ד כפורצת הדרך להכנת העולם להתגלות מלך המשיח - הגאולה השלמה שעם ישראל מצפה לה בכל רגע. הדבר היה כאשר בשנת תרנ"ז (1896) הקים את ישיבת 'תומכי-תמימים' הראשונה בעיירה ליובאוויטש שברוסיה, והודיע שהתלמידים הלומדים בה ומתנהגים ברוחה הינם חיילי צבא בית דוד. הרבי אמר כי כל בחור בישיבה הינו "פנסאי" שתפקידו להאיר את חשכת הגלות, כמטרתו של עמוד תאורה בלילה.

הישיבה שהקים בעיירה ליובאוויטש שברוסיה, מונה כיום מאות סניפים בכל רחבי העולם ותלמידיה הינם חוד החנית של פעילות חב"ד בכל מרחבי תבל. בוגרי הישיבה הינם ה"שלוחים" הידועים והמפורסמים של הרבי מליובאוויטש שהתפרסו בכל נקודה יהודית על פני כדור הארץ - לעורר בכל מקום את הניצוץ היהודי, להעניק ליהודים בכל מקום 'גאון יעקב' ולפתח מערכות חינוכיות ברוח ישראל סבא. המערכות הללו זוכות להצלחה משגשגת והולכת.

בעקבות התלאות והרדיפות באזור ליובאוויטש שבצפון רוסיה, העתיק הרבי את מקום מושבו לעיירה רוסטוב שבדרומה, בשנת תרע"ו. כעבור כמה שנים חלה ונפטר - ביום ב' בניסן תר"פ (1920). בטרם פטירתו אמר הרבי לבנו רבי יוסף יצחק (הרבי הריי"צ): "איך גיי אין הימל, די כתבים לאז איך אייך" (=אני עולה השמיימה, את הכתבים אני משאיר לכם). הרבי הרש"ב נחשב כמעמיק גדול בתורת החסידות, גילוייה והפשטתה וכתביו הודפסו ברבות השנים והם ממלאים מאות רבות של ספרי חסידות.

את מקומו מילא בנו יחידו - רבי יוסף יצחק. כעבור ארבע שנים נאלץ הרבי הריי"צ לעזוב את רוסטוב בשל רדיפת השלטונות. 70 שנה אחרי נטישת רוסטוב, לאחר שקרס מסך הברזל והתפרקה ברית המועצות, שבה תנועת חב"ד אל העיר רוסטוב ואל ביתם של הרבי הרש"ב והרבי הריי"ץ והקימו בו מחדש את ישיבת "תומכי תמימים". הבית נגאל מידי 13 משפחות רוסיות שהתגוררו בו, על ידי אגודת חסידי חב"ד בחבר העמים וצעירי-אגודת-חב"ד בישראל, ביוזמתו הנמרצת של העומד בראש מוסדות אלה - הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

חסידי חב"ד בעולם מציינים את היום, ב' בניסן, בהתוועדויות חסידיות, בלימוד תורתו ובפעולות הפצת החסידות לזכרו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.