מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשע״א 05.04.2011

בית ספר עילאי במגדל זכה בפרס החינוך הדתי הארצי

גאווה לחינוך בצפון - בית ספר עילאי במגדל העמק בניהולו של הרב משה חיים פיק זכה בפרס החינוך הדתי הארצי לשנת תשע''א ● בית הספר "עילאי" לחינוך מיוחד במגדל העמק הוקם לפני 4 שנים, וכיום הוא היחיד מסוגו בארץ הנותן מענה לאוכלוסיית תלמידים מהציבור הדתי והחרדי שהוגדרו כבעלי קשיים התנהגותיים-רגשיים  לסיפור המלא
בית ספר עילאי במגדל זכה בפרס החינוך הדתי הארצי
גאווה לחינוך בצפון - בית ספר עילאי במגדל העמק בניהולו של הרב משה חיים פיק זכה בפרס החינוך הדתי הארצי לשנת תשע''א.

מנהלת המחוז, ד''ר אורנה שמחון, התייחסה בישיבת פורום הפיקוח לזכיית בתי הספר ואמרה: ''אני מברכת את מנהלי שני בתי הספר בצפון, האחד במגדל העמק והשני בעכו - זוכי פרס החינוך הדתי הארצי לתשע''א ומצדיעה לאנשי החינוך שבהם, מפקחים, מורים, צוותי-חינוך היקפיים תלמידים והורים על הזכיה וההישג

''מצוינות היא ערך, דרך ותרבות ארגונית. זוהי גם ובעיקר - התרופה נגד הבינוניות. פרס החינוך מבטא, בין היתר, הכרת תודה והוקרה על החתירה לאיכות ומצוינות בחינוך, בפדגוגיה ובהנחלת ידע וערכים לתלמידים.

''זוהי הצדעה על מלאכת הקודש והעבודה הקשה, המצוינת והאיכותית, עם הרבה אהבה, נשמה יתירה, מסירות וחום, הנעשית במוסדות החינוך מידי שעה, יום וחודש ולכל אורך השנה על ידי המורים והמנהלים - מול התלמידים עם אוריינטציה של יוזמה, חדשנות, מקוריות והצטיינות יתירה במעשה-החינוכי וחתירה מתמדת ובלתי -פוסקת להעצמת הצלחות והשבחת הישגים ותפוקות בלמידה , במידות ובערכים גם יחד '' .

בית הספר "עילאי" לחינוך מיוחד במגדל העמק הוקם לפני 4 שנים, וכיום הוא היחיד מסוגו בארץ הנותן מענה לאוכלוסיית תלמידים מהציבור הדתי והחרדי שהוגדרו כבעלי קשיים התנהגותיים-רגשיים. מגיעים אליו תלמידים מ-15 יישובים אזוריים:חלק מהתלמידים מוגדרים כמסוכנים לעצמם ולסובב אותם. רוב התלמידים הם ברמת אינטליגנציה תקינה ובעלי יכולת קוגניטיבית סבירה, אך רבים מהם נושאים מטען של תסכול וחוסר אמון במערכת החינוכית, קרי בבית הספר ובחברה המבוגרת, ומרביתם באים משכבה סוציו-אקונומית נמוכה.

בית הספר הצליח לשנות את הסטיגמה בציבור הדתי לגבי ילדי החינוך המיוחד, שינוי המתבטא במספר התלמידים הגדל בבית הספר ובמודעות ההולכת וגוברת לקבלת השונה ולהכלה של בית הספר בקרב הציבור הדתי והחרדי.

בית הספר משמש בית חינוכי לתלמידיו: מקום בטוח, מאתגר, מחזק, משקם, ובעיקר מאמין ביכולתו של כל תלמיד ותלמיד ובמסוגלותו להצליח. כל איש צוות בבית הספר רואה בעצמו מבוגר משמעותי היוצר קשר מתקן עם הילד המתבסס על אמון, על הצבת גבולות, על רציפות, על הכלה ועל קבלה.

בית הספר מחנך את תלמידיו לחיי תורה ודרך ארץ ופועל לפיתוח אקלים חינוכי מיטבי. בית הספר עושה כמיטב יכולתו להכשיר את תלמידיו להיות לומדים עצמאיים ולחנכם להיות אזרחים מועילים לחברה ולקהילה.

מטרת בית הספר היא לקדם את התלמידים בהיבט ההתנהגותי, הרגשי, הלימודי, החינוכי והחברתי במגמה לעזור להם להשתלב במסגרות חינוכיות-חברתיות בקהילה שהם שייכים אליה, והכול מתוך שמחה, שבכוחה לשבר חומות, ואכן ב-3 השנים האחרונות שולבו 14 תלמידים מבית הספר בחינוך הרגיל.

בית הספר שואף לבנות תכניות לשילוב תלמידיו בציבור הדתי, לבנות תוכניות עמלניות לתלמידים, להרחיב את גבולותיו לכיתות גבוהות המביאות את התלמידים לקבלת תעודת בגרות, והעיקר לחנך תלמידים שהם אילנות טובים הנושאים פרות טובים לעצמם ולחברה.

בבית הספר יש מחנכות, מורים מקצועיים, סייעות וכן אנשי טיפול- מרפאים בתנועה, בבעלי חיים ובמוזיקה, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, יועצת ופסיכולוגית- וכן מפעילי פעילויות ייחודיות כגון חוג לקולנוע, רכיבה טיפולית, חוג לפסיכודרמה ולקצב ועוד. כל אנשי הצוות חדורים בהכרת שליחות חינוכית גדולה למען השיקום והקידום של כל תלמיד בהתאם לכישוריו וליכולתו.

לבית הספר יש תכנית ליצירת אקלים בית-ספרי מיטבי ולמניעת אלימות הכוללת ניסוח כללים למניעת התנהגות לא נאותה וחיזוק והעצמה של התנהגות חיובית. התכנית מיושמת בכל הפעילויות בבית הספר וכמובן בפעילויות חברתיות ובטיולים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.