מערכת COL | יום כ"ה אדר ב ה׳תשע״א 31.03.2011

עשרות בנות, בשבת ובמטרה אחת - 'קער א וועלט'

עשרות מבנות נציגות נשי ובנות חב"ד – בנות שליחות ופעילות – השתתתפו ב'שבתמלך' בבית הארחה בכפר חב"ד ב' כשעל ניהול השבת והסדנאות מובילות הגב' חדוה סגל מעפולה והגב' חני ליברמן מירושלים. פעם בשנה זוכות הבנות לשבת חיזוק והעצמה בתפקידן לעמוד בחזית להבאת הגאולה.
עשרות בנות, בשבת ובמטרה אחת - 'קער א וועלט'
עשרות מבנות נציגות נשי ובנות חב"ד – בנות שליחות ופעילות - השתתפו ב'שבתמלך' בבית הארחה בכפר חב"ד ב', בהובלתה של הגב' חדווה סגל מעפולה. עוד טרם ירדו הבנות מההסעות, שהביאו אותן מכל רחבי הארץ, כמה מהן התבטאו שהן חיכו לשבת זו מאז שנה שעברה, אז נשאר להן טעם של עוד...
קבוצת הבנות מכתות ו' ועד י"א חוותה שבת מיוחדת במינה, עשירה בתוכניות פרי יצירתיותה של הגב' חני ליברמן מירושלים. יום ששי נפתח ביצירה בנושא השבת 'קער א וועלט' – הופכים את העולם, כשהבנות מקבלות עוגות ומוטל עליהן לקשט את העוגות בנושא השבת באופן חסידי יצירתי. הבנות הוציאו תחת ידן עוגות מרהיבות ביופיין ובתוכנן החסידי.
בחדרים נכונה להן הפתעה, כל אחת קיבלה ערכה עם תוכנית השבת, כיבוד מתוק, דף קשר של כל משתתפות השבת למען יחזקו את הקשר ביניהן ודיסק עם ג'ינגל בנושא 'הופכים את העולם' שהופק במיוחד עבור השבת על ידי הבנות יוכי סגל וטויבי סופר. הג'ינגל הושמע לבנות כשבמהרה הן הצטרפו לשירה הסוחפת ולאורך כל השבת ניתן היה לשמוע את הבנות שרות את השיר המלהיב 'הופכים את העולם'.
לאחר תפילת מנחה והדלקת נרות שבת התכנסו המשתתפות לתכנית ליל שבת, תוכנית של גיבוש חברתי לבנות המגיעות מכל קצות הארץ. לאחר שהאווירה התחממה והן כבר מכירות זו את זו הן התפללו ערבית וניגשו לסעודת שבת. במהלך הסעודה הייתה אווירה של אחדות ושמחה בקרב הבנות, הן ניגנו ניגונים, האזינו לדברי תורה בענייני פרשת השבוע ושמחו על זכותן להיות בנות שליחות ופעילות, העומדות בחזית להבאת הגאולה.
לאחר הסעודה התקיימה התוועדות עם השליחה הגב' וועג מכפר ברוך, שהתוועדה עם הבנות וחיזקה בהן את גאוות היחידה, הזכות והחובה בשליחות, כשאת דבריה היא מתבלת בסיפורים חסידיים ובסיפורים אותנטיים מחיי שליחותה האישית. למרות עייפות הבנות הן רצו לשמוע ולקבל עוד ונשארו בהתוועדות עד השעות הקטנות של הלילה.
בשבת בבוקר, כהכנה לתפילה, למדו הבנות חסידות בחברותות. זוגות, זוגות הן ישבו יחד ולמדו, בת מהצפון עם חברתה מהדרום, בת מכיתה ו' עם 'חברותא' מכיתה גבוהה יותר, והעמיקו בשיחת הרבי על פרשת 'פרה'. לאחר תפילת השבת ישבו יחד הבנות לסעודת שבת כשבמהלך הסעודה כל אחת קיבלה על עצמה החלטה טובה בהנהגה חסידית, בשיפור המידות לנח"ר הרבי והרבנית.
בצהריים למדו יחד הבנות את החת"ת היומי כשהן מעמיקות לימודן בתניא ובפרשת השבוע. לאחר מכן התקיימה פעילות תחרותית חווייתית בין כל המשתתפות במרחבי הדשא הפרושים במתחם בית ההארחה. הבנות נהנו כשמכל פעילות הן לומדות מוסר השכל חסידי. בשעת 'רעווא דרעווין' התקבצו הבנות לתפילת מנחה וסדר ניגונים. הבנות התעלו והאווירה הייתה מחשמלת.
במוצאי שבת הודו הבנות מקרב לב לכל העוסקות בארגון השבת ולמדריכות: חשי ירוסלבסקי, חני זילברשטרום ומושקא רסקין, כשהן מציינות שהן כבר מחכות לשבת בשנה הבאה, מתוך אמונה שהן ימלאו שליחותן, וכל אחת במקומה 'תהפוך את העולם', ונזכה לחגוג בירושלים הבנויה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.