מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשס״ד 20.07.2004

הוטל סדר בבית אגודת חסידי חב"ד- "770" בכפר חב"ד

השבוע לפני 14 שנה, בתאריך כ"ה בתמוז תש"נ, מסר הרבי נשיא דורנו את בנין "770" בכפר חב"ד לידי אגודת חסידי חב"ד. השבוע, ביום כ"ט בתמוז תשס"ד, שוחרר הבנין מידי קבוצת פולשים בלתי חוקיים; השליטה בו חזרה לידי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק וזו הטילה סדר בבנין, על-פי פס"ד מיוחד שהוציא הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבה של כפר חב"ד.
הוטל סדר בבית אגודת חסידי חב

במהלך השנה האחרונה השתררה אנרכיה בבית אגודת חסידי חב"ד – 770 – בכפר חב"ד, בידי קבוצה קטנה של אנשים שניצלו את מצבו הבריאותי הרעוע של מי ששימש כיו"ר אגודת חסידי חב"ד – הרה"ח הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל. אותה קבוצה הכניסה לבנין אנשים מופקרים אשר יצרו מהומות קשות באגפיו השונים של הבנין. כמעט מדי שבת היו הפרות סדר קשות במניני התפילה הנערכים בבית הכנסת שבבנין. לא הועילו הוראות חד משמעיות שהוציא הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי, המרא-דאתרא של כפר חב"ד, לסלק את מפירי הסדר.
בחודשים האחרונים החמיר המצב. אחד או יותר מהפולשים הבלתי חוקיים השתלט על המשרד ששימש את יו"ר אגו"ח והפך אותו לחדר שינה. אחרים מבין הפולשים השתלטו על המחשבים ומערכות ההוצאה לאור של אגודת חסידי חב"ד, והחלו להוציא לאור חומרי פרסום שונים בשם אגודת חסידי חב"ד, להפיצם בכל רחבי הארץ, להודיע על פעילויות וכינוסים שונים בשם אגודת חסידי חב"ד, כל אלה בלא כל אישור של ההנהלה. בשבועיים האחרונים החמיר המצב עוד יותר ועבר כל גבול. הפולשים הבלתי חוקיים פתחו במסע של סחיטת כספים מכל מי שבא לסייר בבנין המפורסם.

הקרבן העיקרי לסחיטה היה מאות ילדי קייטנות. כל ילד נדרש לשלם 15 ₪ דמי כניסה. כמו-כן "החליטו" להטיל "אגרה" בסך 200 ₪ על מי שמבקש לקבוע שלט באירוע שנערך בחצר הבנין. כמו-כן נודע כי תרומות שהגיעו לאגודת חסידי חב"ד לא נמסרו להנהלת אגודת חסידי חב"ד, אף לאחר שהאחראים לכך הוזהרו למסור מיד דו"ח, אך הם התעלמו והמשיכו במעלליהם.

בישיבת אגודת חסידי חב"ד שנערכה בשבוע שעבר, בתאריך כ"ד בתמוז, דרשו חברי אגו"ח לשים קץ, לאלתר, להפקרות השוררת בבנין. ל-COL הגיע תמליל מהדברים שנאמרו בישיבת אגו"ח בכ"ד בתמוז: "בחודשים האחרונים, מאז פטירת יו"ר העמותה, הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל, היה מושבת ועד העמותה ואנשים עשו בה ככל העולה על רוחם; גבו כספים משמעותיים כדמי כניסה לבנין אגודת חסידי חב"ד, וכדומה, בלי שנתקבלה כל החלטה מוסמכת על כך; הוציאו לאור פרסומים חדשים ונעשה שימוש בניר המכתבים הרשמי, ללא רשות וללא סמכות. החמור מכל - שנמנע מחברי הוועד גישה לעיון בספרי ומסמכי העמותה ונמנע מהם מידע כלשהו באשר לחשבונות הבנק ולמצבה הכספי של העמותה, כל אלה חרף פנייה רשמית לאחראים על כך.

הוחלט להשליט מיד דין וסדר ולקחת אחריות על כל ענייניה של העמותה ולעצור את ההפקרות מיד." באסיפת הנהלת אגודת חסידי חב"ד, שנערכה ביום שלישי שעבר, נדרש ועד העמותה להשליט מיד דין וסדר בבנין. ביום שישי האחרון עוד נעשו נסיונות להגיע להדברות עם הפולשים הבלתי חוקיים על מנת להימנע מהטלת הסדר באמצעות מאבטחים חיצוניים. יו"ר אגו"ח, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, פנה למתווך שיבוא בדברים עם האיש שעמד בראש קבוצת הפולשים. המתווך חזר בידיים ריקות ואמר כי אותו אדם מתחמק. יו"ר אגו"ח אף פנה במישרין לאנשים המקורבים אליהם ביותר, המכירים היטב את הלכי הרוח השוררים שם, אך אלה השיבו לו באופן חד משמעי כי אין כל סיכוי להדברות עמם.

אי לכך הוחלט כי העיתוי הנכון להטיל בבנין סדר ולהשיבו לידי אגודת חסידי חב"ד, יהיה בשבוע שבו, לפני 14 שנה, מסר הרבי את הבנין לאגודת חסידי חב"ד. כידוע, לפני 14 שנה, בתאריך כ"ה בתמוז תש"נ. בהתאם לכך, ביום ראשון השבוע, כאשר הפציע השחר, התפרסו בבנין מאבטחים על מנת למנוע כניסת אנשים בלתי מורשים למשרדי אגו"ח. כעבור כשעה טיפסו כמה נערים מבני משפחותיהם של הפולשים על הקירות וחדרו למשרדי אגו"ח דרך החלונות. כתב COL מציין כי שעה לאחר שהפולשים חדרו לבנין מבעד לחלונות, בשעה 6:00 בבוקר, הגיע למקום ירמיהו קליפה מבאר שבע, והוא החל להתסיס את הפולשים. הוא ניסה בעצמו להכנס לבנין כמה פעמים אך ללא הצלחה.

כאשר לא הצליח במזימתו, התקשר למשטרה והודיע כי יש יריות בבנין. כאשר הגיע כח משטרה, ניסה לחדור לבנין ביחד עם השוטרים, אך המאבטחים מנעו בעדו. בעקבות הקריאות הדרמטיות של קליפה למשטרת ראשון לציון ותיאור עלילתי על אלימות קשה ביותר, הגיע למקום מפקד תחנת משטרת ראשון לציון על מנת לעמוד מקרוב על המתרחש, ואולם המפקד ושוטריו נותרו חסרי תעסוקה. המפקד שוחח עם הפולשים וניסה לשכנעם להתפנות. הם הודיעו לו כי נציגם הוא ירמיהו קליפה. מפקד המשטרה ביקש מנציג אגו"ח ומירמיהו קליפה להיוועד עמו במשרדו של יו"ר ועד כפר חב"ד, הסמוך לבנין "770", בנוכחות יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ ובנוכחות סגן יו"ר ועד כפר חב"ד הרב חיים רייכמן.


המפקד הציע שהפולשים יתפנו מרצונם וכי הבנין ייסגר עד להכרעה מוסמכת. נציג אגו"ח הודיע למפקד המשטרה כי הוא מוכן להצעה, אך לא לסגור את בית הכנסת, ה'כולל', מערכת 'כפר חב"ד' וחנות 'קה"ת'. לעומתו, קליפה התנגד שאותם אגפים ישארו פתוחים והודיע כי אנשיו יתבצרו בבנין ויסרבו לצאת. בעיצומו של ה"משא ומתן" התקשר הרב מרדכי אשכנזי אל יו"ר ועד כפר חב"ד ואל נציג אגו"ח והודיע לכל אחד מהם כי הוא אוסר בתוקף לסגור את בית הכנסת, את ה'כולל', את מערכת 'כפר חב"ד' ואת חנות קה"ת, וכי יש להוציא את הפולשים ממשרדי אגו"ח ומכל מקום אחר בבנין ולסגור אותם מיידית. לשמע הוראה זו, התפרץ קליפה בחירופים וגידופים כנגד רבו של כפר חב"ד, דברים מסמרי שיער. האיש חירף וגידף ואחר כך פתח באיומים על נציג אגו"ח, בסגנון "אתה גמור".

בשלב מסויים הוא התרומם מלוא קומתו, מתכופף לכיוון נציג אגו"ח כמבקש לפגוע בו. קצין משטרה בכיר שהשתתף בישיבה, לצד מפקד המשטרה, השתלט מיד על קליפה והושיבו, אך גידופיו ואיומיו נשמעו למרחוק. קליפה עזב את הישיבה וגרם לפיצוצה בלא הסכמה. המשטרה עזבה את השטח, לאחר שנוכחה לראות כי אין לה מה לעשות במקום, לאחר ששמעה מראש יחידת האבטחה, כי הונחו על ידי יו"ר אגו"ח לא להפעיל כח כנגד הפולשים. קליפה ואנשיו הפנו עוד שתי קריאות שוא על יריות במקום. עדי ראייה סיפרו כי בעקבות הקריאה השניה איתרו השוטרים את המתקשר ועצרו אותו על קריאת שוא. רבה של כפר חב"ד, הגאון הרב מרדכי שמואל אשכנזי, הוציא פס"ד בכתב, חד משמעי, המורה לסגור את כל המשרדים מלבד האגפים שהוא הורה קודם לכן להשאירם פתוחים.

הרב הזעיק את יו"ר ועד כפר חב"ד, הרב בנימין ליפשיץ ואת סגנו הרב חיים רייכמן, כדי שיביאו אליו מי שעמד בראש קבוצת הפולשים. זה הסתתר שעות ארוכות ורק בשעה 9 בלילה איתרו אותו והביאו אותו לרב. הרב ציווה עליו לציית מיד להוראתו ולצוות על אנשיו להסתלק מהבנין. זה אמנם התחייב לרב שיציית להוראתו, אך עם צאתו מבית הרב - ברח ולא עשה כמצוותו. חברי ועד כפר חב"ד הר"ר בנימין ליפשיץ, חיים רייכמן ושמואל רבקין הלכו בעצמם אל הפולשים ובמשך שעות ארוכות הפצירו בהם לציית לרב ולהתפנות מהבנין מרצונם. כשראו שכח האבטחה תוגבר, נכנעו בשעה 1:30 בלילה והתפנו מהבנין.

במהלך כל יום א' הגיעו מאות מתושבי כפר חב"ד אל רחבת בנין "770" והביעו הזדהות מלאה עם הנהלת אגודת חסידי חב"ד ועם הוראת הרב שביקש לסיים את הפלישה בדרכי שלום. בכפר חב"ד נשמו לרווחה ומקווים כי הועד החדש של אגודת חסידי חב"ד לא יאפשר עוד הפקרות ואנרכיה בבנין החשוב ביותר לחסידות חב"ד בארצנו הקדושה, בנין שהרבי שלח את כל הכסף לבנותו, וציווה לבנותו בהעתק של מרכז חב"ד העולמי אשר בבית רבנו שבבל. כתב COL מצא כי אירועים דומים התרחשו בבנין זה בשנת תשנ"ה ואף אז נעשו נסיונות של גורמים שונים לחולל מהומות בבנין. הרב אשכנזי הוציא אז פס"ד חד משמעי הקובע כי הבנין נתון לאחריותה הבלעדית של הנהלת אגודת חסידי חב"ד. העתק זה נמצא בארכיון COL והינו מתפרסם כאן בפרסום בלעדי.

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
26 תגובות
1.
שאלה
ב' אב ה׳תשס״ד
האם הרב אשכנזי התיר להביא
מאבטחים כדי לעשות סדר
3.
770 בכפר חב"ד
ב' אב ה׳תשס״ד
הביעה הוא לא רק בכפר חב"ד אלא בכל מוסד, שהבנים שאומרים שהם היורשים,
כידוע ומפוסרם המעשים שעושים הבנים של שלמה קונין , שהטענה שלהם שהן היורשים.
ואם הרבנים לא יעשו "עכשיו" סדר בזה, ואם משיח יתעכב עוד כמה שנים יהי ביע גדולה וד"ל וד"ל,
ומצד טעם זה גופא צריכים לביאת המשיח.
4.
רב תודות לרושם הכתבה!
ב' אב ה׳תשס״ד
הנני אסיר תודה שהכתבה לא מקשר את הבריונים, והפולשים למשיח'יסטים, כי הם אינם שייכים למשיח'יסטים כלל.
הם התחילו ה"קמפיין" שלהם כביכול כמשיחסטים אחרי שהסתכסך עם הרב אהרונוב יו"ר הנוכחי של אגו"ח.
וכולי האי ואלי יפסיקו כעת הצביעות שלהם!
5.
נסיון לחשוב
ב' אב ה׳תשס״ד
אני עוקב בימממה האחרונה וכלא מאמין.. לא על זה שיש מכות ,כי כבר היו לעולם "מכות"
לא על השקרים שמטיח אחד בשני כי זה כבר גם היה לעולמים

המום הנני מהמהירות שאנש שוכחים מהמאורעות שהיו אך לפני 2 עשורים...
אתר מסויים שמתנוססת בו גם תמונה של הרבי מלך המשיח כותב בלי בושה "בריונים" ומסיתים לשקר את צעירי הצאן !!אומרים זאת למשטרה לבתי משפט ומביאים "רבנים "כראיה שההוא וההוא בריון ואין לסמוך עלין וכולי וכולי וכולי וכולי ואין פה ומצפצף.

770 בכפר חבד הוא המקום היחידי כמדומני שהרבי אמר להביא לשם את הספרים הגאולים בשעתו ובזה לקיים מצוות פדיון שבויים, את 770 בכפר חבד הרבי בנה מכספו ונתן הוראות ברורות איך לנהלו!!!!!!!!!!!!

האתר המסוים ההוא בחוצפה משווה בין משפט הספרים שהרבי זעק מקירות ליבו על אלו שטוענים ירושה למה שקורה היום ,
להם ולכל הטועים יש לומר טלו קורה מבין עינכם
כבר אז היה מי שטען ש.... בריונים ו...שולח .....להכות ולכן טענו אותם יורשים הסכתו ושמעו.. הספרים חלילה לא שייכים לרבי .כן!!מה שמיטה להר סיני??? אבל כך היו פני הדברים וכולי וכולי...
ודל למי שיודע מה שהיה.

אז כשמגיע מצב כזה שגם לפי ההלכה!!!!!!!!!!!!!!!וגם לפי המשפט הפדרלי לעיני כל העמים שהיה פסק מי שיהי'ה שלוחא דרבנן להיות אגו"ח ,באים מנוולים שאין להם לא דעה ולא יושר ולא מנימליות של אנושיות וזורקים את אנש שיחיו למערבולת של שנאה -גם אם אינם מתכוונים לזה -ומביאים אנשים מבחוץ וטוענים ליסטים אתם, בריונים אתם. וכל מיני טענות שמובן מהם רק דבר אחד שהם רוצים את הכסא בתור ירושה ולא טובת אנ"ש מבקשים המה
הרי שזה צריך להיות נוגע לכל חסיד וחסיד בלי כל פשעטלך
באם הרבנים שהרבי נשיא דורינו מינם החליטו בדבר עקרוני כך הרי שזה צריך להיות כך נקודה !!!וכל אלו שלא סרים לדבר זה אם הם אוהבים זאת אם לאוו הרי שהם נגד הרצון
ואל תפתח פה וכולו
ובמקום דגל של אהבה לוקחים הם דגל של היפך אהבת ישראל עם שקרים ומנסים לאנוס את אנש בכל העולם ללכת כרצונם. ויודעים מי הם ומי עומד מאחוריהם רק חבל שהצאצאים של איש שעמל כל חיו מורידים לטמיון הכל בגלל מדיין ומריבה
וד"ל
בהזדמנות זו צריך לעודד ולתת יישר כח לאנשים שמנסים לעשות בדרכי שלום לישב את האי הבנות של הטועים ,
ובמיוחד ליו"ר הכפר של הרבי שמעשי משה נצחיים הם
ובוודאי יצליח
6.
לא משנה בעד מי או נגד מי...
ב' אב ה׳תשס״ד
העיקר שאגו"ח החדש שהיתמנה (ואם הוא זה שהתמה , זה בהשגחה פרטית, ושוב אני לא מהמעריצים...)
יעשו את הפעולות הנדרשות להבאת האחדות בין כל הסגנונות והדעות החב"ד!!
7.
חב"ד - חב"ד - חב"ד
ב' אב ה׳תשס״ד
יותר גבוה אתם כבר לא יכולים לרדת.
מה קרה לחב"ד?
8.
הוטל סדר בבית אגודת חסידי חב"ד- "770"
ב' אב ה׳תשס״ד
ב"ה

ביזיון שהרב חייב לערב משטרה בנושא
9.
הגיע הזמן, עכשיו למקור
ב' אב ה׳תשס״ד
ולהרב קרינסקי והרב שמטוב נמליץ את פתגם כ"ק אדמו"ר הצמח צדק "מאך דא ארץ ישראל", עם כוח ועם החלטה תקיפה ונחושה, אפשר לגרש את כל החולי נפש המשוגעים וכו' שהתנחלו ב770 המקורי ביתו של כ"ק אדמו"ר, ולהביא לרבי נחת רוח רב.
10.
אחד מאנ"ש
ב' אב ה׳תשס״ד
חבל שמוציאים את כל הכביסה המלוכלכת החוצה !(אפשר לכבס בצינעה אפילו בתשעת הימים)
11.
בושה
ב' אב ה׳תשס״ד
אוי לאותה בושה או לאותה כלימה לני הצדדים
13.
אנני חושב!!!
ב' אב ה׳תשס״ד
אני חושב שריך להוריד את ר' ממה השם ירמי קליפא
14.
יד החסידים
ב' אב ה׳תשס״ד
אשרינו מה טוב חלקנו ןמה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו,
אשרינו שאנו משכימים ערב ובקר.
"השכם וערב עליהם".
לבוא לבית חיינו בכפר חב"ד ואל ייבוש מהמליגים ולבקש רחמים רבים עבור אלו שהורסים כל טיפת שטח נקי של הרבי. שיפסיקו את הנזק שעושים בעולם
הם מחקים את חב"ד אבל בדיוק
וטוענים אפי' שהם חב"ד השם ירחם עליהם, אולי עוד קצת מכות בכדי להעיר אותם מהעילפון זה נורמלי . לומדים כל היום תורה בכדי להשתמש כעטרה להתגדל בה קרדום לחתך בה. יודעים ניגונים, מאמרים.
שיתקיים בהם מאמר הלל כל הנהנה מדברי תורה ועניני משיח לפי שיטתם נוטל חייו מן העולם.
הם רבים ומתרבים זה הרי מן כת מכת של ה- הדור
כל מי שיכול לימחות,
כי לא הרבי ולא החסיד יכול ליסבול דיבורים, ולשון הרע על הרב אשכנזי מרה דאתרה והתנהגות ברברית לא לסלוח להם אפי' אם יבקשו...................................
שיורידו את הסמלים של ניצחונות שוא, בכפר של הרבי לא צריכים סמלים הסמל של חסיד זה הפנים הגוף והמלבוש מילים מצטטות של הרבי שחסיד חב"ד הולך רואים שזה חבדניק, ואם לא יש לא בעיה.......

15.
דידן נצח
ב' אב ה׳תשס״ד
אמי שליח היושב במרחקים וצופה על הנעשה בארץ ואומר לעצמי שעכשיו אנחנו רואים עם מי יש לנו עסק צריך לדעתי התנתקות מהמשיחיסטים בכל הדברים
אני שמח ולא להתבייש צריך לפרסם שהם לא חב"ד כי כולם חושבים שכל חב,ד משיחיסטים
16.
רגע, באו נעשה חושבים!
ב' אב ה׳תשס״ד
אם נחשוב רגע נגלה שהבעיה היא לא באנשים אלא בגישה ,אני חושב (בתור דעתי הפרטית,כמובן) שחסיד לפני כל צעד שלו ולו הכי קטן צריך לחשוב כאילו הרבי רואהאותו ואזי הכל יהיה בסדר (אבל חברה,בלי בילופים רציני ועל אמת ) אני חושבשלא בטוח שהם(שני הצדדים) עשו את זה.
מפוכך בתוך ים של טירוף
17.
הממונה על החינוך ר' ינקל קעניג
ב' אב ה׳תשס״ד
רק אתה יכול להרגיע בזמן זה את הרוחות , ואולי רק לזמן זה הגעת למלכות .
18.
מה הנילעגות הזו?
ב' אב ה׳תשס״ד
אין כאן אפילו תגובה אחת כתובה בעברית תקנית, מה הולך כאן? אף אחד לא מסוגל לכתוב יותר משורה בלי טעויות? גם כך יש לנו בושות למכביר.
19.
מי היה נציג אגו"ח?
ב' אב ה׳תשס״ד
שאלה קטנה, מי הוא נציג אגוח" שהסכים לפשרה וכו'
והעיקר מה יהיה עכשיו?
21.
כביסה בתשעת הימים ?
ב' אב ה׳תשס״ד


חבריא לאיפה הדרדנו לכבס בפומבי בתשעת הימים ?
23.
רק רציתי להביע את כאבי אז......
ב' אב ה׳תשס״ד
אני לא חושב שלרבי יש נחת רוח
מכל מה שקורה אני בסה"כ בחור בן 22 ואני מאוד מרגיש בשביל הרבי אז שכל אחד יסיק את המסקנות כי באמת המצב פשוט גרוע
ובכל מה שאנו עושים אנחנו חיבים לזכור שאנחנו חסידים וחסידים זה משפחה וגם שיש לכלוך במשפחה משתדלים לא להוציא את זה לבחוץ
נקווה לבשורות טובות והכי חשוב כמו שאנחנו מבקשים מהילדים בתהלוכת ל"ג בעומר לצעוק ואהבת לרעך כמוך .....
שלי שלך שלך שלי ......
באהבת ישראל נביא את הגואל כל טוב ובשורות טובות
24.
ל-23
ב' אב ה׳תשס״ד
חביבי, כנראה הגיע הזמן שתתבגר.
34.
ל-24
ד' אב ה׳תשס״ד
באמת שיתבגר. הוא מאמין שחבדניקים מאמינים לסיסמות שלהם. :))))))
35.
ל-24
ד' אב ה׳תשס״ד
אולי תעזור לי להתברג
36.
מן המהסד עד הטפחות
ד' אב ה׳תשס״ד
כעט החל עידן חדש בתולדות חב"ד.
37.
טרוריסטים
ז' אב ה׳תשס״ד
בטרור לא תשיגו שום דבר
39.
חילול השם
ח' אב ה׳תשס״ד
למה לפרסם כאלה כתבות - בזמן שאתם יודעים שגם לא חב"דניקים גולשים באתר זה-בושה!!!
40.
בושות
ה' אלול ה׳תשס״ד
באמת!!!
למה לפרסם מריבות?
חילול ה'.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.