מערכת COL | יום כ"א אדר ב ה׳תשע״א 27.03.2011

נחל'ה: מה יהיה עם הפס?

פרויקט המגורים פס חב״ד בקרית מלאכי מדשדש במקום ● אמנם צינור המים כבר הונח, ואפילו הכביש נחנך בשעה טובה ביום שלישי, אבל אישורים ותוכניות לבנייה עדיין אין ● "הכל נסחב פה, כי לאף אחד לא אכפת", אומרים התושבים  לסיפור המלא
נחל'ה: מה יהיה עם הפס?
העבודות בשטח ● משמאל: שטיינר והרשקופ בשטח ● צילום: שלמה ניימרק
אלי ג'אן, ידיעות אחרונות

העתקת צינור המים בפרויקט הנדל״ן פס חב״ד בקרית מלאכי הגיע לשלב הסיום, והכביש הסמוך לו נפתח מהר לתנועה ביום שלישי השבוע. במקביל, חבר המועצה אברהם הרשקופ מאגד בימים אלו את המועצה בעלי המגרשים לקבוצה אחת, כדי להשיג מחירים טובים יותר לבניית הבתים. סיבה לאופטימיות? תלוי את מי שואלים.

חלק מהזוכים מפנים כלפי אברהם הרשקופ אצבע מאשימה: הוא הבטיח שיביא את המדידות לקרקע כבר לפני יותר משבוע, ועדיין לא קיבלנו כלום. "בשלטים של העבודות היה רשום שהכל יסתיים בסוף פברואר״, אומר , אחד מבעלי הקרקע, ״הכל נסחב עם הבנייה הזו, כי לאף אחד לא אכפת״.

כעת הזוכים במכרז ממתינים לתוצאות מדידת הקרקע, ולאחריה יוכלו להגיש את תכניות הבנייה לאדריכל. חלק מהזוכים אמרו כי התוצאות הובטחו להם כבר לפני עשרה ימים, לדבריהם, כל יום שעובר משמעותו עיכוב שעולה להם ממון רב.

"זה מה שמעכב אותנו מלהזיז עניינים״, אמר אחד מבעלי הקרקע. ״הרשקופ הבטיח שהכל יסתדר, אבל אין לו תשובות מספקות״.

כזכור,לפני כשנתיים, יצאו הקרקעות שממול לשכונת רוטנר למכרז ונקראו בשם ״פס חב״ד״, על שם הסכם ישן שהיה בין ועד השכונה לבין עיריית קרית מלאכי. בפרויקט כ־ 60 יחידות דיור, שמתוכן 12 יחידות מתוכננות לבנייה דו משפחתית והשאר לבנייה תלת משפחתית. גורל הקרקעות נע בין 170 ל־ 250 מ״ר בבתים הדו משפחתיים מגיעות עד ל-600 מ״ר לאלו המתאימות לשלוש משפחות. הסכום אותו שילם כל זוכה בפיסת הקרקע נע בין 170 אלף שקל־ 250 אלף מחיר נמוך מאוד ביחס לשוק הנדל״ן הלוהט.

אלא שהזוכים שביקשו להגיש תכניות להתחיל בבניית הבתים, גילו מחלוקת בין מינהל מקרקעי ישראל, מקורות, ועיריית קרית מלאכי בשאלה על מי מוטלת האחריות  העתיק את צינור המים שהוטמן מתחת לקרקעות המיועדות לבנייה.

הפרק הזה נמשך מעל לשנה וגם לאחר מציאת נוסחת הפשרה לפני כעשרה חודשים, נאלצו הזוכים להמתין עוד זמן ממושך, זאת בשל האישורים השונים שנדרשו לסגירת הכביש. לפני כשלושה חודשים,החלו עבודות העתקת הצינור, ולשם כך נסגר נתיב. 

״חבר המועצה אברהם הרשקופ שנמנה גם הוא על הזוכים, מתכנן לגבש קבוצה מרוכזת במטרה לנסות להוזיל את עלויות הבנייה, אך לא כולם חושבים שהמחירים שמציעה הקבוצה אכן זוולים. אני בדקתי בכמה מקומות והציעו לי מחירים דומים בלי הטובות שלהם״, אמר חנן יעקובוב, זוכה במכרז.

כך או כך, בעלי הקרקע מקווים כי בעירייה יתחשבו בעובדה שכבר שנתיים הם  מעוכבים מלבנות בקרקעות ויקצרו להם מעט את התהליכים: ״אני מצפה שיריצו לנו את התוכניות בגלל כל מה שעברנו״, אומר יעקובוב.

עמנואל פנחסי, זוכה נוסף במכרז, אמר כי דיבר עם מחלקת ההנדסה, שם נאמר לו כי גם אם ההליכים יבוצעו במהירות, הדבר עלול להימשך כשלושה חודשים. ״הם לא מבינים שכל שעה שזה מתעכב, זה מעיק עלינו", אמר פנחסי.

אברהם הרשקופ מסר בתגובה: ״הצלחתי לסדר מדידה זולה בעשרות אחוזים, אבל העיכובים לא תלויים בי. מי שרוצה, מוזמן לפנות למדידה עצמאית. לגבי הבנייה: גם אני חלק מהזוכים וברור שנחפש את הזול ביותר. למי שתהיה הצעה זולה ממה נציע, מוזמן לעשות זאת באופן פרטי. אנו לא מחייבים אף אחד להצטרף״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.