מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשע״א 25.03.2011

בצפון קפריסין מצאו פיתרון מקורי: "פנטומגילה" ● סיקור, גלריה

לילה שלם של קריאת המגילה ללא הפסקה ● מופע חדש ומרתק "פנט ומגילה" העביר את המסרים של החג ל"מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד" ● שבתון לזכר משפחת פוגל הי"ד בערב החג ● דיווח מלא מצפון קפריסין, גלריה  לסיפור המלא
בצפון קפריסין מצאו פיתרון מקורי:

חג פורים הוא לא רק חג של ילדים, אבל לילדים יש חלק מרכזי בביטול הגזירה, על כן נערכה פעילות מקדימה מיוחדת עם הילדים היהודיים אשר בכל ערי צפון קפריסין - שם פועל שליח הרבי הרב חיים-הלל אזימוב. במסגרת שעות היהדות הונחלו להם מצוות החג המרכזיות, ויצירה בדמות אריזה יפה למשלוח מנות הם הציגו להורים בגאווה.

מישראל הגיעו התמימים שלמה אזימוב ולוי דערן תלמידי ישיבת תות"ל המרכזית, שכבר מוכרים במדינה כפעילים מאוד, ויחדיו ארגנו שבתון מיוחד לזכרם של חמשת בני משפחת פוגל הי"ד, תושבי איתמר שנרצחו. 'שבת זכור' – עמדה בסימן מחיית עמלק הארור מאז ועד היום, וכן על המסר של מחיית העמלק הפנימי שלוחם וטובח בכל דבר שבקדושה.

עם צאת השבת, החלו ההכנות הסופיות, ומסיבת פורים המרכזית החלה במעמד הבדלה המוני וקריאת מגילה חגיגית ושמיחה.

חידוש מיוחד היה השנה, רעיון מקורי של הצגת כל המגילה לאורך הקריאה בפנטומימה, כך שאפשר להאזין לבעל הקורא מבלי להחסיר מילה כדין, ומצד שני להבין את הכתוב בה, לאלו שלא רגילים לשפה או לסגנון. המופע החדש והמרתק "פנטומגילה" היה לשיחת היום בכל קהילות צפון קפריסין, מקום אשר דבר המלך, ושלוחי המלך מגיעים אליו.

תחרות תחפושות נערכה בין צעירי הצאן, דבר שגם הביא נוכחות גדולה של ההורים של המחופשים. וכך לאורך שעות הלילה, חגגו המוני יהודים את שמחת החג. לאחר שהסתיימה החגיגה בבית חב"ד, יצאו השליח הרב חיים הלל אזימאוו וצוות התמימים והמסייעים למלונות בעיר, שם שהו יהודים רבים ותיירים מכל העולם, ועד אור הבוקר בזה אחר זה קראו את המגילה. כשלבסוף חזרו לבית חב"ד למניין שחרית שמח במיוחד קריאת התורה וקריאת המגילה. לילה לבן ושמח שכזה לא זכור בצפון קפריסין מזה שנים.

ביום הפורים, התרחבו אירועי הפורים של חב"ד גם אל העיר פמגוסטה, סלמיס, ועוד. בכל מקום זוכו היהודים ב 4 מצוות היום: קריאת המגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים, משתה ושמחה. גם המשקה נשפך כמים. ליהודי קפריסין היתה אורה ושמחה וששון ויקר.

מאות משלוחי מנות הגיעו ליהודים בכל פינות המדינה, במבצע לוגיסטי נרחב, שכלל עבודת מודיעין מדוייקת. חדורים ברצון לקיים את דברי הרבי שלא יישאר שום יהודי מאחור, סובבו השלוחים והתמימים משך כל היום בדילוג ממוקד אחד למשנהו.
ובשעות הערב: שמחים ועליזים התכנסו יהודים רבים, לסיום החג, במשתה פורימי ענק שנערך בבית השלוחים. משתה היין הוכן על ידי השלוחה דבורה לאה אזימוב, שטרחה רבות לפאר אותו במעדנים ערבים לחיך.

סעודת הפורים נהפכה במהרה להתוועדות חסידית תוססת, כאשר רבים מקבלים עליהם החלטות טובות במצוות הקשורים לחג הפורים, אורה זו תורה ויקר אלו תפילין וכן הלאה, השליח הרחיב בדבריו במסר של הרבי העולה מתוך דברי אסתר במגילה "כי נמכרנו אני ועמי" – ובעצם "כי נבחרנו אני ועמי", במיוחדות של הקשר ל"עמי" של כל יהודי לכל עם ישראל, הזכות וגם החובה. השלוחים מודים לכל מי שתרם וסייע להוצאות של מבצע הפורים הגדול.

עם סיום ימי חג הפורים, לקראת חג הפסח הבעל"ט ואירועי סיום הרמב"ם, בתאריך שמציין 3 שנים לפתיחה של חב"ד ליובאוויטש בצפון קפריסין, נערכים למבצע מצה גדול, ועריכת סדרים ענקיים ב 3 ערים במדינה, הודות לעזרה והסיוע של המל"ח, שישלחו את תלמידי התמימים במסגרת 'מרכז שליחות'. תודות לר' משה קוטלרסקי, ר' מענדל קוטלרסקי וצוות העוזרים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.