מערכת COL | יום י"ז אדר ב ה׳תשע״א 23.03.2011

הקהילה הישראלית בהונגריה חגגה פורים ● גלריה

 בעיר בודפשט נפתחו אירועי החג עם קריאת המגילה במוצאי השבת, בהשתתפות עשרות מחברי הקהילה הישראלית בבית הכנסת 'קרן אור' חב"ד, בראשות השליח ורב הקהילה, הרב שמואל רסקין. לאחר קיום המצווה, שמחו האנשים באמירת לחיים ובריקודים אל תוך הלילה  לסיפור המלא
הקהילה הישראלית בהונגריה חגגה פורים ● גלריה
בעיר בודפשט נפתחו אירועי החג עם קריאת המגילה במוצאי השבת, בהשתתפות עשרות מחברי הקהילה הישראלית בבית הכנסת 'קרן אור' חב"ד, בראשות השליח ורב הקהילה, הרב שמואל רסקין. לאחר קיום המצווה, שמחו האנשים באמירת לחיים ובריקודים אל תוך הלילה.

למחרת, בצהרי החג, התכנסו מאות מחברי הקהילה למשתה פורים מיוחד בסגנון פרסי שנערך במלון המפואר אינטרקונטיננטל על שפת הדנובה. מתוך שמחה ואחוות רעים הסבו האנשים בתחפושות סביב שולחנות ערוכים, הגדושים משקאות כיד המלך, האזינו לקריאת המגילה ולהסברים על מצוות החג מפי הרב רסקין, רקדו ושמחו עם זמר אורח מיוחד מישראל שסחף את הקהל בהתלהבות ובשירה, בעוד לילדים נערכת תוכנית מיוחדת עם קוסם, ליצן ומתחם מתקנים מתנפחים.

השמחה המאחדת הקיפה את האולם, שנברשותיו רעדו מעוצמה שבקעה כאשר התחברו כל באי האירוע למעגל חבוק זרועות אחד גדול.

לאחר האירוע, נערכה התוועדות מיוחדת לסטודנטים הישראליים, במסגרת הקורס האוניברסיטאי המוגש מטעם בית חב"ד קרן אור על ידי הרב ברוך אוברלנדר. בנוסף, לכבוד פורים, הרב יהושע רסקין מנחלת הרב חב"ד ישב עם הצעירים, ודיבר על משמעות החג והשמחה גם בזמנים קשים ומורכבים יותר. כמובן מתוך אמירת 'לחיים' ומילתא דבדיחותא.

גם בעיר דברצן, שם פועל הרב שמואל פייגין, נהנו הסטודנטים מאירוע מושקע במיוחד, אליו הגיעו עשרות מהישראלים הלומדים בעיר, וחוו את שמחת החג באווירה אותנטית.

כמו כן בעיר סגד, אשר גם שם לומדים סטודנטים ישראליים, התאחדו הסטודנטים למסיבת פורים מיוחדת של בית חב"ד במקום, אשר כללה סעודת 'על האש' באווירה ישראלית, תחרות תחפושות, הרבה 'לחיים' ושמחה אמיתית, בניצוחם של התמימים השלוחים הת' שלומי גרפונקל והת' מענדי וילהלם. "שמחה אמיתית ניכרה על האנשים," מסכם הרב רסקין בסיפוק, "עלינו לגרום להמשיך אותה כל השנה."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.