מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ד 18.07.2004

הרב גוטניק: ללמוד מטומי לפיד מהי עמידה על עקרונות

הרב יוסף-יצחק גוטניק, המיליונר החב"די האוסטרלי הנושא בתואר "שליח הרבי לענייני שלימות הארץ", תקף בשבת האחרונה את ראש-הממשלה אריאל שרון, והתבטא עליו "זקנתו מביישת את צעירותו". כאחד שהיה לו קשרים קרובים עם שרון, הוא ציין כי "מדובר באדם שיש לו הרבה זכויות בנוגע לשמירה על ביטחון ארצינו והקמת יישובים". אולם, הוא הוסיף, כי שרון "מאבד הכל בשביל רוח שטות שנכנסה אצלו". את הדברים הרב גוטניק נשא בפני מתפללי בית-כנסת חב"ד במלבורן. הוא ציין את העיתוי הסימלי - תשעה באב "היום שבו עם ישראל סובלים מידי דור" - לתקופה שראשי המדינה מצאו ליישם את תוכנית ההתנתקות - "תכנית האסון של עקירת יישובים". בנוסף הוא התריע על "עוד מקרה חמור" - המשא-ומתן עם מפלגת העבודה בראשות שמעון פרס לקראת ממשלת האחדות. "זה החורבן הכי גדול. והפלא הכי גדול הוא על המפלגות החרדיות שבשביל בצע כסף מוכנים לתת יד לחורבן ארצינו הקדושה".
הרב גוטניק: ללמוד מטומי לפיד מהי עמידה על עקרונות
הרב יוסף-יצחק גוטניק. מה יהיה בארץ-יזרואל?
הנאום המלא של הרב גוטניק - מיוחד ל-COL: "בנוגע למצב בארצנו הקדושה, ששם ראש הממשלה מר אריק שרון החליט ומתעקש על תכנית האסון שלו וכפי שהוא קורא לזה תכנית ההתנתקות, שזהו עקירת ישובים, ושעל ידי זה הוא מקרב את שונאינו לארצנו הקדושה, והמענין הוא שאת הזמן שהוא הודיע שהוא מתחיל לעקור את הישובים זהו בשנה הבאה בתשעה באב, היום שבו עם ישראל סובלים מדי דור, ומזמן המרגלים שדברו סרה על ארץ ישראל שאז זה היה בתשעה באב, אותו הדבר היום אלו שרוצים לפגוע בשלימות הארץ עושים זאת בתשעה באב. "הכי מעניין הוא שכאן מדובר באדם שיש לו הרבה זכויות בנוגע לשמירה על בטחון ארצנו, וכן בנוגע להקמת ישובים בארצנו הקדושה ודוקא הוא עושה הכל לעקור ישובים מארצנו הקדושה וזהו על דרך מאמר חז"ל שזקנתנו ביישה את צעירותינו, ובמקום שהוא יהיה זכור לכולם על זכויותיו הרבים הנה הוא מאבד הכל בשביל הרוח שטות שנכנסה אצלו, וכמו יוחנן כהן גדול ששמש בכהונה גדולה שמונים שנה ואח"כ נעשה צדוקי, ובאמת כל השמונים שנה הוא היה בסדר אבל אח"כ הוא נעשה צדוקי וזהו מה שזוכרים אותו. "עוד מקרה חמור שמתכננים לעשותו בימים אלו שהם תשעת הימים, הוא הממשלת האחדות שמתכננים להכניס את מפלגת העבודה לממשלה, וכפי שאמרתי כמה פעמים שרבינו כתב לי "ממשלת אחדות רח"ל", ויש לומר שהביאור הוא בפשטות, שאף על פי שבכל מקום אחדות הוא דבר נפלא, אבל כאן מתאחדים רק להרע לשלימות הארץ, הרי זה החורבן הכי גדול, ואת זה אומר מר פרס מפורש שכניסתו לממשלה הוא לתת כתף לשרון לעקור ישובים, והפלא הכי גדול אצלי הוא על המפלגות החרדיות שבשביל בצע כסף מוכנים לתת יד לחורבן ארצנו הקדושה, אף על פי שהם עצמם הצביעו בכנסת כנגד תוכנית זדונית זו הנקראת "תכנית ההתנתקות, ומהחילוני הכי גדול כמר טומי לפיד היו יכולים ללמוד היאך לעמוד על עקרונות. "ומפרשתנו מסעי ל"ג פסוק נ"א אפשר ללמוד היאך צריך להתנהג עם שונאינו "והורשתם )וגרשתם, רש"י( את - כל -ישבי הארץ מפניכם ..." וממשיך אח"כ בפסוק נ"ב "והורשתם את - הארץ וישבתם - בה כי לכם נתתי את - הארץ לרשת אותה" ורש"י מסביר "והורשתם אותה מיושביה, ואז וישבתם בה תוכלו להתקיים בה ואם לאו לא תוכלו להתקיים בה" ואח"כ ממשיך הפסוק מה יקרה אם לא נתנהג בדרך זו אז " ... וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה" וכפי שראינו את זה במוחש, ולא תקום פעמיים צרה רח"ל. "ויה"ר אשר יערה עליו רוח ממרום ויתחיל הראש הממשלה לראות לאיזה צרה הוא מכניס את העם היושב בציון וזכויותיו מפעם יעמדו לו שלא יחריב את ארצנו, ונזכה שעוד בחשכת הגלות, יהיה לבני ישראל אור במושבותם, ונזכה לגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו בקרוב ממש". עוד בנושא: + שהשמחה במעונו והכותרות על מבצרו + גוטניק: "הפכתי את ביתי למבצר" + 'גלובס': ביקשו לרצוח את גוטניק + המיליונר גוטניק ל-ynet: "מאוכזב מאוד מנתניהו ולבנת" + גוטניק: "אריאל שרון נותן פרס למחבלים" + הרב גוטניק ימחה על פינוי עזה בשיחה עם שרון + גוטניק בעיתונים: לא להסכמי הוויתור והכניעה + הרב יוסף גוטניק מואשם בסיוע ל'טרור' + עשירים בזכות הרבי: לבייב, גוטניק וזיילר + חשיפה: גוטניק היה על כוונת "אל-קעידה"
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
הנאום המלא של הרב גוטניק - מיוחד ל-COL:
כ"ט תמוז ה׳תשס״ד
כל הכבוד לחוזרים של השיחה של שבת מי הוא?
2.
תגובה ל-1
כ"ט תמוז ה׳תשס״ד
הרב גוטניק הוא שליחו של הרבי לענייני ארץ ישראל.

של נעליך מעל רגליך...
3.
איזה תועלת יש בדרשה של גוטניק במלברון ?
כ"ט תמוז ה׳תשס״ד
אם גוטניק באמת רוצה להיות שליח לשלמות הארץ , במקום לדרוש בבתי כנסת של חב"ד במלברון הוא חייב להגיע לארץ ולהשקיע מכוחו ובעיקר בממונו בקמפיין אדיר כזה שעוד לא היה נגד מהלכי ההתנתקות.
כפי שהוא ידע לעשות ב "ביבי טוב ליהודים" שיצא עם קמפיין לא פחות חשוב עם מסר ש "ההתנתקות מסכנת את חיי כל היהודים בארץ ישראל"
וחזקה על תעמולה שלא חוזרת ריקם.
4.
א מהכפר
א' אב ה׳תשס״ד
בס"ד ברוך מחיה המתים הרב גוטניק...! נשארו כמה מליונים?
5.
טוב ליהודים
א' אב ה׳תשס״ד
כל הכבוד לנגיד החסיד הרב גוטניק על הדברי תורה
6.
shul destroyer
א' אב ה׳תשס״ד
joe gutnbick closes down the rebbe`s mosdois. so why print his "droshos"maybe he should join lapid to close down yiddishkeit.
7.
תזכירו לי?
א' אב ה׳תשס״ד
מי זה הרב גוטניק???
8.
כל הכבוד להרב גוטניק
א' אב ה׳תשס״ד
חזק ואמץ!
אל תתפעל מכל אלו שמנסים ללכלך.
עשה את עבודת הקודש המוטלת עליך מהרבי
9.
תגובה למספר 6
א' אב ה׳תשס״ד
כנראה אתה לא יודע מה נעשה בסידני, המציאות היא הפוכה שרק בגלל הרב גוטניק המוסדות מתפתחים היום, ןב"ה שהתפטרו מהרב פלדמן שרק הוריד את המוסדות לשאול תחתית
10.
תגובה ל-6
א' אב ה׳תשס״ד
את המלחמות שיש לך באוסטרליה נגד הרב גוטניק אינך צריך להעביר לכאן.

מה אתה מקשקש עם קלוסדאון. וואס האקסטו אטשייניק...
11.
גוטניק ממלכה של כסף
א' אב ה׳תשס״ד
למה הוא תומך בנתניהו שיוצא נגד הרבי מה"מ
מסקנה הכל כ ס ף ?!
12.
וואלא - הגזמתם!
א' אב ה׳תשס״ד
ב"ה, פה בסידני אוסטרליה המוסדות משגשגות בזכות שלוחי הרבי ובראשם כבוד הרב פנחס פלדמן שליט"א אשר עובד במס"נ ממש להחזיר עטרה ליושנה, וב"ה ע"י עזרת שלוחים מחו"ל ובפרט הרב קונין, במס"נ של ממש, נרכשו רוב בניני מוסדות חב"ד בחזרה ונפדו בפדיון שבויים מידי הגוים, וב"ה שוב נפתחה המקוה היחידי של גברים בעיר, ב"ה שוב נפתחה ביהכנ"ס ומרכז חב"ד ליובאוויטש היחיד שבעיר, והרי שהוא פעיל וגודל מיום ליום עם מנינים בכל יום, וכמה פעמים בכל יום, ופעילויות כפי שאמנם דווח בCOL
וב"ה ישנו שוב ישיבה גדולה עם מעל שלושים בחורים ומכון לסמיכה עם שתים עשרה בחורים הפועלים בכל הבתי כנסיות שבעיר ועכשיו סיימו מחנות חורף עם עשרות קייטנים בשלג (פה באוסטרליה חורף) בהצלחה רבה, ועוד ועוד ועוד, ובע"ה עוד הולך להיות בסידני עוד ועוד!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.