מערכת COL | יום ט"ו אדר ב ה׳תשע״א 21.03.2011

הנאצים החריבו, חב"ד תבנה ● מרגש

70 שנה אחרי "ליל הבדולח", במהלכו החריבו הנאצים את בית-הכנסת המפואר בעיר אולם שבגרמניה, חב"ד ערכה הנחת אבן-פינה לבית-הכנסת שיוקם בקרוב לסיפור המלא
הנאצים החריבו, חב
(צילומים: מאיר דהן, COL, גרמניה)
ביום חמישי שעבר התקיימה הנחת אבן-פינה לבניין בית-הכנסת ומרכז קהילתי גדול ומפואר בעיר אולם שבגרמניה בארגון השליח הרב שניאור וחני טרבניק.

האירוע נערך בהשתתפות למעלה מ-600 איש, יהודים ולא יהודים מהאיזור כולו שבאו להשתתף באירוע היסטורי של הנחת אבן-פינה בעיר - לאחר יותר מ-70 שנה מליל הבדולח, בו נחרב בית-הכנסת המפואר שהיה בעיר.

הבניין יבנה בע"ה בצמוד לשטח עליו עמד בית הכנסת עד להחרבתו ע"י הנאצים ימ"ש. בלטו בהשתתפותם השליח הראשי לגרמניה הרב דיסקין וכן השלוחים הרב מנדלסון מקרלסרוה והרב הבלין מדרזדן. כמו כן משלחת מיוחדת מטעם ממשלת ישראל בראשות השר יוסי פלד שבעצמו ניצול שואה ועבורו זו היתה סגירת מעגל מיוחדת. שרים מקומיים, ראש העיר, נשיאת הקהילה היהודית האיזורית של ווירטמברג וכן הרב המחוזי הרב וורמסער.

פתחה את האירוע נשיאת הקהילה בתפילה לע"נ הנרצחים בפיגוע האחרון באיתמר וכן לנספים באסון הטבע ביפן. לאחר-מכן העלתה על נס את פעילותם של השלוחים באיזור וכן את מר טנא שהיה בזמנו נשיא הקהילה וזכה להביא את השלוחים. "האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון", כדבריה.

השר יוסי פלד הזכיר בדבריו שעבורו זו סגירת מעגל מיוחדת ומקווה להגיע ולהשתתף גם בחנוכת הבית בע"ה וסיים "עם ישראל חי".

שרת העבודה והרווחה דברה על חשיבת בניין בית הכנסת גם עבור הלא יהודיים ושיבחה את פעילות הרב טרבניק.

ראש העיר אמר: "עומדים בפנינו חגיגות רבות, הנחת אבן פינה, חנוכת הבית, יובל ה-5 שנים וכו', אז בואו לא נבזבז זמן בדיבורים ונלך לחגוג". בהמשך, הזכיר את הידידות האישית עם השליח הרב טרבניק. הרב וורמסער דיבר על חשיבות בית-הכנסת.

השליח סיים את מסכת הנאומים עם סיפור פורים. "אז, נאמר לאסתר - 'עד חצי המלכות', אולם אסור לה לבנות את בית המקדש ורק לאחר שבעים שנה מהחורבן בנו את בית שני. כך כאן, לאחר יותר מ-70 שנה זכינו להתחיל בתוכניות הבניה של בית-הכנסת ונקווה שגדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון ויעמוד על תילו עד ביאת משיח צדקנו אמן".

לאחר-מכן נערך טקס הנחת אבן פינה וקבלת פנים מיוחדת בלשכת ראש העיר, בה השר פלד התכבד להיות הראשון שיכתוב בעברית בספר הזהב של העיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.