מערכת COL | יום י"ג אדר ב ה׳תשע״א 19.03.2011

השר, ניצול שואה, חזר לגרמניה: "חב"ד - הוכחה שעם-ישראל חי"

לרגל הנחת אבן-הפינה לבניית בית-כנסת חדש ומרכז יהודי גדול התקיימה בעיר אולם (ULM) שבגרמניה, שרשרת אירועים מיוחדת ● אורח הכבוד: הרב יוסי פלד. "נגרום לך לחוויה מתקנת", הבטיח השליח הרב שניאור-זלמן טרבניק לשר פלד - ניצול שואה ● השר התרגש: "אתם ההוכחה שעם-ישראל חי" לסיפור המלא
השר, ניצול שואה, חזר לגרמניה:
(צילומים: מאיר דהן, COL, גרמניה)
לרגל הנחת אבן-הפינה לבניית בית-כנסת חדש ומרכז יהודי גדול התקיימה בעיר אולם (ULM) שבגרמניה, שרשרת אירועים מיוחדת.

הרב טרבניק ואישתו חני פועלים במקום כ-11 שנה והפעילות ב"ה גדלה והולכת. זה כבר זמן רב שבית-הכנסת ובית-חב"ד המקומי, הנמצא במקום שכור - צר מלהכיל את המתפללים במקום וכעת מתכננים להקים בעיר מרכז יהודי גדול שיספק את הצרכים המקומים.

לאירוע הגיע במיוחד השר יוסי פלד מישראל כשאיתו מגיע מזכירו האישי. את פניו קיבל בשדה-התעופה השליח המקומי הרב שניאור-זלמן טרבניק.

הביקור החל בארוחת צהריים מיוחדת בבית הרב השליח. יחד עימו סעדו זוג מעשירי העיר שנהנו מן הכבוד להפגש עם השר מישראל ולשבת עמו לארוחה.

לאחר-מכן נסע השר לעיר הקרובה שטוטגארט בה נערכה לשר קבלת פנים מיוחדת בממשלה המחוזית. בסופו של יום עמוס זה, הוזמן השר לדינר מפואר בו השתתפו מס' מצומצם של תורמים ואנשים עשירים שנחשבים כתורמים פוטנציאלים.

"נגרום לך לחוויה מתקנת ותשוב לארץ עם זכרונות טובים", אמר הרב טרבניק לשר. השר, שהינו ניצול שואה, סיפר את סיפורו האישי והמרגש - בו איבד את כל משפחתו במלחמה ואמר כי יש לו זכרונות מרים מגרמניה.

הוא המשיך ואמר כי לשוב לגרמניה בתור שר מסמל עבורו את נצחיות העם היהודי. השר דיבר על חשיבות בניית בית-כנסת ועל פועלם הרב של השליחים. "כל זה מוכיח כי עם ישראל חי", אמר.

הארוחה כללה מנות מיוחדות ומושקעות והמשתתפים ציינו כי מעולם לא ידעו כי האוכל היהודי הכשר טעים כל כך.

גולת הכותרת של הביקור התקיימה למחרת היום באירוע בו השתתפו כ-600 איש. חלקם מחברי הקהילה וכן רבים מתושבי העיר הגויים שבאו לתמוך בהקמת בית הכנסת. על כך - בהמשך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.