מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ד 18.07.2004

אוקראינה: כמאה בחורים שבתו במז'יבוז'

לרגע היה נראה שהעיירה הנודע בתולדות החסידות, שמשם הפיץ הבעש"ט תורת החסידות לכל כלל ישראל, נהפך לעיירה ליובאוויטש שברוסיה: מאה תלמידי התמימים, מחציתם מהמסע של ישיבת ליובאוויטש מלונדון, ומחציתם מישיבת קיץ אוקראינה-רוסיה השוהים בעיר זיטומיר, התכנסו בעיירה מזיבוז כדי לשהות בד' אמות של הבעש"ט ולהראות שהמעיינות של הבעש"ט הופצו בכל העולם כולו. השבת המרוממת, שבה נשמעו קול לימוד, שירה והתוועדות במשך 24 שעות, היה מעמד מרוגש וקדוש. הקבוצה הגדולה ישנו וסעדו במרכז הכנסת אורחים של ר' ישראל-מאיר גבאי. לאחר הכניסה לאוהל לתפילה קיבלו התמימים את השבת עם סדר ניגונים ואמירת דא"ח, ולאחר מכן ישבו בסעודת שבת שמהר נהפך להתוועדות.
אוקראינה: כמאה בחורים שבתו במז'יבוז'
תמימים על ציון הבעש"ט

התלמידים השלוחים מהישיבה מלונדון דיברו על גדול הזכות שיש להם לשהות במקום כה קדוש, והת' גרשון אבצן, ממדריכי הישיבת קיץ, קישר את שהותם במזיבוז עם התקשרותם לנשיא הדור וביאת משיח צדקנו. בין הנאומים, היה הרב מנחם מענדל יקובס, משגיח הישיבה בלונדון, שהזכיר שהסיבה שהישיבה נמצאת במזיבוז זה בגלל שישבו וגמרו את מסכת קידושין.

בשבת בבוקר, מניני תהילים התקיימו בבית המדרש שעל יד הציון, שם התפללו הישיבת קיץ, ובבית הכנסת המשוחזר של הבעש"ט, שם התפללו הישיבה מלונדון. בהתוועדות אחרי התפילה, התוועד המשפיע הרב מנחם-מענדל גארדאן מלונדון, בהתוועדות שנמשך למעלה מחמש שעות.

בדביריו, הוא הביא את הסיפור של החסיד רבי זאב וואלף קיצס שרצה לנסוע לא"י, ובדרך שהה במזיבוז, וכשנכנס למקוה עם הבעש"ט ראה מחזה שהוא מגיע לא"י ונוסע לירושלים, רואה את בית המקדש, אבל כשנכנס לקודש הקדשים החדר היה ריק. לשאלתו איפה הארון ענו לו שהארון נמצא במזיבוז. "כמו"כ לעניינו", אמר הרב גארדאן, "פה במקומות הקדושים באוקראינה, הכל טוב ויפה, אולי אפילו יש את הבית המקדש, אבל צריכים לדעת שהארון נמצא ב770."

אחרי סדר קצר בשיחת קודש מכ"ק אדמו"ר, יצאו על התמימים בשבילים הצרים של העיירה כדי לסיים את השבת באחדות מרוממת בבית הכנסת המשוחזר של הבעש"ט. אחרי תפילת מנחה, הרב לייבוש העלער, ר"מ בישיבה גדולה ליובאוויטש לונדון, הסביר בטוב טעם את המשנה הראשונה בפרק ב' ע"פ ביאוריו של הרבי.

עם עיניים עצמות ופנים רציניות, הקול של ניגון הג' תנועות, היה נשמע מפי התמימים בבית הכנסת של הבעש"ט, שכל אחד מצייר לעצמו את הבעש"ט והחרייא קדישא יושבים ממולם ושרים אותו ניגון. הסדר הניגוים בשעת רעווא דרעווין, על-ידי קבוצה גדולה של תלמידי התמימים, במקום כה קדוש, היה מחזה שמזיביז לא זכתה בו עד היום.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
kol hacovod
כ"ט תמוז ה׳תשס״ד
thankx to rabbi hertz
2.
Danni Chitrik
א' אב ה׳תשס״ד
to the pro Havdala Candle holder, keep up the good work and us smiling.
Chabad Wyoming
3.
ישר כח לכל המארגנים - זאת הייתה שבת נפלא...
א' אב ה׳תשס״ד
ישר כח לכולם
5.
yasher koech gadol
ד' אב ה׳תשס״ד
the trip was an outstanding success thanx to all the organizers
6.
ישיבה לונדון . . .
ה' אב ה׳תשס״ד
הייתי שם, היה שבת כמו שלא היה מעולם, כל הבחורים התוועדו במשך כל השבת, בליל שבת עם הר"מ הרב העלער וביום השבת עם המשפיע הרב גורדון, להגיד תהלים בשבת מברכים בבית הכנסת של הבעש"ט איז ממש מורא'דיק.

יישר כח הרב הרץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.