מערכת COL | יום י' אדר ב ה׳תשע״א 16.03.2011

רב האסירים ואלוף הקראטה בדרך להוליווד

העיתון 'ידיעות אחרונות' הקדיש כתבה גדולה על הרב פישל ג'ייקובס מכפר חב"ד, אלוף קראטה בעברו, ערך היכרות קרובה עם אסירים רבים בעת ששימש כרב בתי הסוהר, בעיקר עם אלה שחזרו בתשובה. ספרו, "מאחורי הסורגים", המתעד את עבודתו, עומד להפוך לסרט הוליוודי  לסיפור המלא
רב האסירים ואלוף הקראטה בדרך להוליווד

הנה קטעים מכתבה:

ורד קמינסקי

מהצד האחר של הסורגים: על שולחנו של הרב פישל ג'ייקובס (54) מכפר חב"ד מונחים עשרות ספרי הלכה יהודית וספרי ילדים. בין הספרים בולט אחד, יוצא דופן, "ישראל מבעד לסורגים". בשער שלו מצולם הרב ג'ייקובס במדי שב"ס על רקע תפאורת סורגים. 

ג'ייקובס נולד בברוקלין, האמצעי מבין שלושה אחים. כשהיה בן עשר עברה משפחתו לוורמונט והייתה המשפחה היהודית היחידה. כאן נכנס לתמונה הקראטה, שיתפוס מקום מרכזי בחייו. "איך שהגעתי לבית הספר והילדים שמעו שאני יהודי, מיד התחלתי לקבל מכות. עשרות שנים אחר כך, נפגשתי עם חברים שהודו בפניי שהוריהם ניזונו מעלילות, לפיהן ליהודים יש קרניים".

עד גיל 22 צבר שפע של ניצחונות והפך למאסטר חגורה שחורה דאן 8. הוא השתתף באליפויות מסביב לעולם וקטף מדליות בזו אחר זו. "מדובר בחידודים אבסולוטיים", הוא אומר, "התנועה, הנשימה, אלפיים חזרות ביום, כמו סוס ריצה שרואה רק את המטרה מול העיניים. אתה מוסר את החיים שלך למאסטר שמלמד אותך".

המהפכה בחייו של ג'ייקובס התרחשה כשפגש את מאמיני חב"ד באוניברסיטת ורמונט בה למד. "כנראה שהיה צריך לקרות משהו שישבור את הריצה הזאת", הוא אומר.

 בשנת 1979, כשהיה בן 20, בתום לימודי היסטוריה, עלה ג'ייקובס לישראל והגיע לישיבת "תומכי תמימים" בכפר חב"ד. "הימים הראשונים בישיבה היו קשים מנשוא", הוא אומר, "הייתי צריך להיוולד מחדש. ללמוד, לשמוע דרשות ביידיש, להתפלל שלוש פעמים ביום, בלי ספורט, בלי אימונים. שנה וחצי לא יכולתי להתרכז, הייתי כמו חיה כלואה שמחכה שיפתחו לה את השער.

"אחד הרבנים, ר’ משה שליט"א, נתן לי עצה טובה: ללמוד את התניא בעל פה. העצה הזאת הצילה לי את החיים. משמעת הקראטה עזרה לי. ישבתי, שיננתי ולמדתי. את ההסמכה לרבנות קיבל משני הרבנים הראשיים לישראל דאז, הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא. אני חושב שאולי אני דובר האנגלית הראשון שקיבל הסמכה מהרבנים הראשיים". 

ג'ייקובס התגייס לצבא כחייל בודד ושירת כסרן בגדוד הנדסה קרבית. את אשתו מרים הכיר בהמלצת הרבי מלובביץ', בני הזוג השתקעו בכפר חב"ד ונולדו להם שבעה ילדים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.