מערכת COL | יום ט' אדר ב ה׳תשע״א 15.03.2011

הרב הצבאי הראשי: "אין אח ורע לפעילות חב"ד" ● דיווח, גלריה

"מה שתנועת חב"ד עושה ברחבי העולם – אין לזה אח ורע, ואני תמיד אומר שצריך ללמוד מאנשי חב"ד כיצד לאהוב כל יהודי וכיצד לקבל כל יהודי במאור פנים" – כך אמר הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, בסיום ביקור מיוחד שערך היום בכפר חב"ד, כאורח צעירי אגודת חב"ד ● אנשי הרבנות הצבאית סיירו במאפיית המצות ובפרדס האתרוגים, ביקרו בשחזור חדרו של הרבי ונועדו לפגישה עם המד"א הרב מרדכי שמואל אשכנזי ויו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב לדיווח ולגלרייה
הרב הצבאי הראשי:
צילום: ברלה שיינר, COL

כתב COL

הרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ, ועמו רס"ן הרב אשר לנדאו, רמ"ד כשרות, וצוות עוזריהם, קיימו ביקור מיוחד בכפר-חב"ד, כאורחי צעירי אגודת חב"ד. הרב הצבאי ביקר במאפיית המצות, בפרדס האתרוגים, בשחזור חדרו של הרבי בבניין 770, ונועד לפגישה עם ראשי אגו"ח וצאגו"ח.

את האורחים קיבלו יו"ר אגו"ח, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר ועד כפר חב"ד וחבר אגו"ח הרב בנימין ליפשיץ, דובר חב"ד הרב מנחם ברוד, הרב אהרן פרוס מצאגו"ח, ומזכ"ל אגו"ח הרב אריאל למברג.

הביקור נפתח במאפיית המצות בכפר, שבה סיימו בימים האלה לאפות רבבות 'שלשות' של מצות עבור הרבנות הצבאית. ה'שלשות' האלה יינתנו לחיילים לקראת ליל הסדר.

הרב הצבאי גילה עניין רב בתהליך האפייה והתרשם מההידורים הרבים במאפייה. לאחר מכן פנתה הפמליה למטעי האתרוגים, שם קיבלה הסבר מקיף מר' אלעזר גורליק על תהליך הגידול והאתגרים המיוחדים העומדים לפניהם. כמו כן העלה הרב גורליק את הבעיות הקיימות בתנאי מכרזי צה"ל לארבעת המינים, המקשים מאוד לספק אתרוגים כשרים.

לאחר הסיור בכפר באו האורחים אל בית אגו"ח, ושם קיבל את פניהם מנהל בית אגו"ח, הרב מנחם לאטר, שהזמין אותם להיכנס אל שחזור 'חדר הרבי'. הרב הצבאי הראשי סיפר על ביקוריו הרבים אצל הרבי, והתרגש מאוד להיכנס אל תוך החדר, כשהוא מציין בהתפעלות שזה ממש מזכיר את חוויות הביקורים ב-770 המקורי.

בסיום הביקור הסבו האורחים לפגישה מיוחדת, שאותה כיבד בנוכחותו מרא דאתרא של כפר חב"ד, הגה"ח הרב מרדכי-שמואל אשכנזי.

בפגישה נידונה השתלבות אברכים מוסמכים לרבנות מקרב חסידי חב"ד ברבנות הצבאית. הרב אשכנזי ציין את תרומתם הגדולה בעבר של רבנים חב"דיים לרבנות הצבאית, והביע צער על שבשנים האחרונות נדחקו רגליהם משורות הרבנים הצבאיים.

הרב הצבאי הודיע כי ישמח לקבל לקורס הרבנים הצבאיים הקרוב אברכים חסידי חב"ד ששירתו בצה"ל ושיש להם הסמכה לרבנות. "ראיתי במקומות רבים בעולם את מסירות הנפש הנפלאה של חסידי חב"ד, ואין לי ספק שהם יוכלו לתרום רבות גם בשורות הרבנות הצבאית", אמר.

הרב הצבאי סיפר על הקשרים המיוחדים שזכה להם עם הרבי. "קיבלתי הרבה דולרים מהרבי במפגשים שזכיתי להם", אמר בחיוך. "מה שתנועת חב"ד עושה ברחבי העולם – אין לזה אח ורע, ואני תמיד אומר שצריך ללמוד מאנשי חב"ד כיצד לאהוב כל יהודי וכיצד לקבל כל יהודי במאור פנים, ולעזור לו בלי לצפות לטובת הנאה כלשהי. נקלעתי למקומות שבהם לא היה שום סיכוי להשיג מזון כשר או צרכים יהודיים אחרים, וברגע שפניתי לחב"ד הכול הסתדר במהירות וביעילות".

בסיום הביקור העניק הרב אשכנזי לרב פרץ את הספרים שני הכרכים "הלכות ליל הסדר". הרב אהרונוב העניק לרב הצבאי הראשי את סדרת "שולחן שבת", והרב פרץ ציין כי הוא אוהב במיוחד לקרוא את העיבוד משיחתו של הרבי המובא בכל שבוע ב'שיחת השבוע'. כמו כן הוענק לרב פרץ אלבום חב"ד בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.