מערכת COL | יום ח' אדר ב ה׳תשע״א 14.03.2011

'דידן נצח' בזכרון יעקב: ביהמ"ש בלם את הפקעת בית חב"ד

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אברהם אליקים הוציא היום צו ביניים כנגד המועצה המקומית והמועצה הדתית בזכרון יעקב שאוסר עליהם לשנות את מעמדו של בית חב"ד בניהולו הבלעדי של השליח הראשי ומנהל בית חב"ד בזכרון יעקב – הרב יוסף יצחק פריימן ● מרכז צעירי אגודת חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, התגייס להציל את בית חב"ד וניסה לפעול בדרכי שלום להשיג רגיעה ופיתרון. משכשלו פעולות השתדלנות, הופעלה המחלקה המשפטית אשר גייסה את עו"ד רמי אברמוב, לעתור לבית המשפט המחוזי בחיפה, ביושבו כבית משפט לענינים מנהליים, כדי להכריע בפרשה  לסיפור המלא
'דידן נצח' בזכרון יעקב: ביהמ
חנוכת בית חב"ד '770' בזיכרון יעקב. צילום ארכיון: מאיר דהן, COL

כתב COL

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אברהם אליקים הוציא היום צו ביניים כנגד המועצה המקומית והמועצה הדתית בזכרון יעקב שאוסר עליהם לשנות את מעמדו של בית חב"ד בניהולו הבלעדי של השליח הראשי ומנהל בית חב"ד בזכרון יעקב – הרב יוסף יצחק פריימן.

כפי שדווח ב-COL, במהלך החודשים האחרונים ניסו גורמים בזכרון יעקב להפקיע את בנין בית חב"ד המפואר מידי חב"ד. בין השאר נשלח מכתב מטעם המועצה הדתית של זכרון יעקב לרב יוסף יצחק פריימן, השליח הראשי ומנהל בית חב"ד בעיר, כי הם מבטלים את מינויו כמנהל הבנין מטעם המועצה הדתית והמועצה המקומית.

בעקבות מכתב זה הוחלפו מפתחות הבנין, נעשו בו שינויים מבניים ונעשה ניסיון לבסס בו מנין מתחרה, כדי לקבוע עובדות בשטח. יצויין כי הניסיון כשל וכל הגורמים הדתיים בעיר נמנעו לשתף פעולה עם המתנכלים לבית חב"ד, זאת בזכות הקשרים החמים והידידותיים שרקם עמם הרב פריימן במהלך שנות שליחותו בזכרון יעקב.

בית חב"ד בזכרון יעקב נבנה בצורה דומה ל'בית חיינו' – 770 והוא פתח את שעריו לפני כשנתיים וחצי. במהלך השנה האחרונה ניסו גורמים בעלי אינטרסים, לשסות את הרשות המקומית כנגד הרב פריימן ונפתח נגדו מחול שדים.

מרכז צעירי אגודת חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, התגייס להציל את בית חב"ד וניסה לפעול בדרכי שלום להשיג רגיעה ופיתרון. משכשלו פעולות השתדלנות, הופעלה המחלקה המשפטית אשר גייסה את עו"ד רמי אברמוב, לעתור לבית המשפט המחוזי בחיפה, ביושבו כבית משפט לענינים מנהליים, כדי להכריע בפרשה.

היום (ב') התקיים בבית המשפט דיון בבקשת בית חב"ד להוציא צו ביניים כנגד המועצה הדתית והמועצה המקומית – להחזיר את המצב לקדמותו ולהימנע מכל פעולה שתפריע לפעילות בית חב"ד בניהולו הבלעדי של הרב פריימן. השופט אברהם אליקים היה נחרץ ביותר וקבע כי אין שום בסיס למהלך החד צדדי שבו נקטו המועצה הדתית והמקומית וכי עד לדיון בעתירה לגופה בעוד כחודשיים, ינוהל בית חב"ד כבראשונה – על ידי חב"ד, בראשות הרב פריימן.

בית חב"ד בזכרון יעקב נבנה על ידי הנדיב מר עודד תורג'מן. מבחינה פורמאלית רשומים המקרקעין על שם המועצה המקומית. ביחד עם זאת, השופט אמר כי הוא התרשם מצורת הבנין ומשיתוף הפעולה בבנייתו, בין עמותת בית חב"ד למועצה המקומית, ולא ניתן לנתק את המבנה מחב"ד.

עו"ד רמי אברמוב הביע את שמחתו על ההצלחה שהיתה היום בבית המשפט ואמר בצניעות כי הוא אינו מחזיק טובה לעצמו, אלא היה שליח וזכה לסיעתא דשמיא להביא לחב"ד עוד 'דידן נצח'.

הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים, שהיה נוכח בדיון, סיפר כי היועץ המשפטי של המועצה המקומית, השיב לשאלת השופט ואמר כי ראש המועצה המקומית – מר אלי אבוטבול, דוקא מעוניין בהמשך פעילות חב"ד בזכרון יעקב.

הרב פריימן אמר כי גם מנכ"ל המועצה הדתית מר רפי מנת אמר באזניו כי הם מוכנים לשתף פעולה עם בית חב"ד.

הרב אהרונוב אמר ל-COL כי הוא מקווה שהצדדים לא יזדקקו להכרעה משפטית בעתירה העיקרית, שאמורה לעלות לדיון בעוד כחודשיים, וכי הדברים שאמר השופט היום יופנמו היטב ויאפשרו לצדדים להגיע להבנות ולהסכמה בדרכי שלום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.