מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשס״ד 18.07.2004

מה עושים חסידי חב"ד במעמקי eBay

במדור מחשבים של האתר yent מתפרסמת כתבה על הרב לייבל קורף, משלוחי חב"ד בלוס אנג'לס, שחיפש ספר תורה, אבל לא מהסוג הזול שכולנו קיבלנו במתנה בסוף התיכון. קורף היה צריך ספר תורה נגלל, עם פרוכת, כזה שמעוטר בזהב ומוטמן בארון הקודש, ומקבל נשיקות בחגים, ורוקד בין הכיסאות בשמחת תורה."מדובר במצרך יקר. תורה משומשת יכולה לעלות בערך 10,000 דולר", מסביר קורף, הרב הראשי של מרכז חב"ד בלוס-פליס, לוס-אנג'לס. כמו כל יהודי טוב, קורף חיכה לתרומה המתאימה. וזו אכן הגיעה יום אחד. התורם הציע לרכוש עבור בית חב"ד ספר תורה כדבעי, והוא חיפש ואף מצא את הסחורה המבוקשת באתר המכירות הפומביות eBay ".
מה עושים חסידי חב
אתר המכירות הפומביות eBay
הביד (הצעת המחיר) ההתחלתי הוא 6,000 דולר. כרגע אין עליו מתחרים. זו מציאה. בואו נבדוק את זה", הוא הציע. קורף עיקם את אפו אך עד מהרה התברר שאין בעיה. דרך eBay הם יצרו קשר עם הסוחר, שהסכים לקבל את פניהם בניו-ג'רזי, לקחו את הספר לשש שעות, בדקו, מיששו, הריחו, וחזרו ללוס-אנג'לס שמחים וטובי לב. אחרי שהשלימו את הבידינג, ספר התורה הגיע ליעדו.

"זה מדהים בעיניי", אומר קורף בדיעבד. "הספר שקנינו הוא נפלא. אם אני מוכר אותו היום, אני מקבל 15,000 כמו כלום. עכשיו אני נכנס הרבה לאתר, למצוא שם כל מיני צצקעס". קורף למד לגדול עם eBay, ומאז מרכז חב"ד בלוס-פליס קונה ומוכר באתר המסחר הענק באופן סדיר. ולאו דווקא צצקעס.

מדי פעם מקבלת קהילתו של קורף מכונית במתנה מיהודים בעלי ממון (בקליפורניה פופולרי מאוד לתרום מכוניות ישנות, משום שכך מקבלים את ערכם המלא לצורכי דיווח מס), ומוכרת אותה דרך האתר ל"בידר" הנוקב במחיר הגבוה ביותר. אגב, דווקא מכוניות, מוצר גדול ויקר יחסית, היא כיום הקטגוריה המשגשגת ביותר באתר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.