מערכת COL | יום ג' אדר ב ה׳תשע״א 09.03.2011

שליח חב"ד בניו-זילנד מתגורר אצל חברים; משפחתו באוסטרליה

שבועיים אחרי רעידת האדמה בניו-זילנד והשליח הרב שמוליק פרידמן, מנהל בית-חב"ד שנהרס באסון, מתגורר כעת אצל חברים מחוץ לעיר ● "אשאר פה לעוד מספר שבועות. אשתי ובני כבר באוסטרליה, אני גר בינתיים אצל חברים מחוץ לעיר", הוא מספר. "את בית-חב"ד פתחנו בשביל המטיילים הישראלים. אם הם יחזרו גם אנחנו נחזור" ● ומה ביקשו ממנו הוריו?  לסיפור המלאחב"ד בהריסות: תיעוד ראשון מהיום שאחרי, בניו-זילנד
שליח חב
הרב פרידמן (מימין) והרב גולדשטיין עומדים במקום שעמד בית-חב"ד (בקטן: הרב פרידמן)

שבועיים אחרי רעידת האדמה בניו-זילנד והשליח הרב שמוליק פרידמן, מנהל בית-חב"ד שנהרס באסון, מתגורר כעת אצל חברים מחוץ לעיר. "אשאר פה לעוד מספר שבועות. אשתי ובני כבר באוסטרליה, אני גר בינתיים אצל חברים מחוץ לעיר", סיפר לידיעות.

"עד כמה שידוע לי, כל הישראלים יצרו קשר עם משפחותיהם ואין נעדרים. אני בקשר גם עם הקהילה היהודית בעיר, שהיא קהילה קטנה שמונה כ-50 משפחות. אני בודק אם יש דברים נוספים שהקהילה נזקקת להם.

"לבית-חב"ד אי-אפשר לחזור כעת כיוון שכל המבנה נהרס. אני מאוד מקווה שבקיץ הבא, עם כל המטיילים הישראלים שמגיעים לפה, נוכל לפתוח את בית-חב"ד מחדש, למרות שצפויים להגיע פחות ישראלים אחרי הרעש שפקד את האזור. ואולי, כמו שאני מכיר את החבר'ה, שום-דבר לא מרתיע אותם, והם יגיעו לעונת הקיץ הבאה וישכחו מה קרה פה".

עוד אמר הרב פרידמן: "את בית-חב"ד פתחנו בשביל המטיילים הישראלים. אם הם יחזרו גם אנחנו נחזור. אלו הוראות של הרבי. בכלל, הורי הציעו לי להישאר פה עד אחרי פורים, כדי לשמח יהודים מקומים. קיבלתי הרבה אי-מייליים ממשפחות מברוקלין, ששאלו לשלומי ושמחו לשמוע שאנחנו בסדר.

"שלושת הישראלים שנהרגו התארחו, כנראה, בבית-חב"ד ביום שישי האחרון. חבל שזה נגמר בצורה כזאת טרגית. גם אלו שניצלו וראו את הזוועה לא ישכחו אותה לעולם. אני מרגיש שהייתה לנו השגחה פרטית ומודה לקדוש ברוך הוא על כך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.